واگذاری 2300 کودک برای فرزندخواندگی در سال گذشته ، 56 درصد متقاضیان، خواهان کودک دختر

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، بعلاوه 64 درصد متقاضیان کودک زیر 2 سال می خواهند که طبیعتا تعداد این بچه ها بسیار محدود است. 28 درصد نیز متقاضی بچه ها 3 تا 6 سال هستند و تنها 8درصد متقاضی بچه ها بالای 6 سال اند که البته نسبت به سال گذشته یک درصد رشد داشته است.

واگذاری 2300 کودک برای فرزندخواندگی در سال گذشته ، 56 درصد متقاضیان، خواهان کودک دختر

مدیرکل امور بچه ها و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در سال گذشته 2300 خانواده به وسیله فرزندخواندگی یا حکم امین موقت صاحب فرزند شدند، اظهار کرد: اندازه فرزندخواندگی در سال گذشته نسبت به سال 1400 با رشد حدود 5 درصدی همراه بوده است.

سعید بابایی با بیان اینکه در سال 1401 در مجموع 2300 خانواده به وسیله فرزندخواندگی یا حکم امین موقت صاحب فرزند شدند، اظهار کرد: از این تعداد 2075 خانواده بدون فرزند (اولویت اول)، 46 بانوی مجرد (اولویت دوم) و مابقی خانواده های دارای فرزند (اولویت سوم) بوده اند. اندازه فرزندخواندگی در سال گذشته نسبت به سال 1400 با رشد حدود 5 درصدی همراه بوده است.

وی با اشاره به بالاترین اندازه فرزندخواندگی به تفکیک استانی اضافه کرد: بیشترین اندازه فرزندخواندگی به ترتیب در استان های تهران، خراسان رضوی و اصفهان اجرا شده است و کرمان، مازندران و فارس استان های بعدی در این زمینه هستند که بیش از 100 کودک به فرزندخواندگی واگذار شده است.

به گفته مدیرکل امور بچه ها و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، در سال گذشته بیش از 200 کودک نیازمند درمان به عنوان فرزندخوانده به خانواده ها واگذار شده اند.

بابایی با بیان اینکه بزرگترین چالش در مسیر فرزندخواندگی تعداد بالای متقاضیان نسبت به تعداد بچه ها قابل واگذاری برای فرزندخواندگی است، اظهار داشت: دلیل این موضوع این است که بچه های قابل واگذاری به فرزندخواندگی هستند که بی سرپرست یا بدسرپرست، سلب حضانت شده باشند. همه متقاضیان همچنان متقاضی بچه ها زیر 5سال و دارای سلامت هستند در صورتی که امکان واگذاری بیش از 1000 کودک و نوجوان بالای 5 سال (دارای سلامت) یا زیر 5 سال نیازمند درمان به فرزندخواندگی وجود دارد، این درحالیست که همانند گذشته متقاضیانی که برای فرزندپذیری این بچه ها اعلام آمادگی نمایند از نوبت خارج شده و در اولویت رسیدگی قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه 9 هزار و 372 خانواده در سال 1401 برای فرزندخواندگی ثبت نام کردند که با احتساب آمار تجمیعی سه سال اخیر، تعداد متقاضیان فرزندخواندگی از 38 هزار خانواده بیشتر است، گفت: البته از این تعداد حدود 6000 خانواده در سه سال اخیر از نعمت فرزندخوانده برخوردار شده اند.

مدیرکل امور بچه ها و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور این را هم گفت که در سال 1401 بیشترین متقاضیان همچنان متعلق به استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، مازندران و کرمان بوده است.

بنابر اظهارات بابایی، 56 درصد متقاضیان، خواهان کودک دختر و 21 درصد خواهان کودک پسر هستند و 23 درصد انتخاب را به سازمان بهزیستی سپرده اند، البته نسبت به سال های گذشته این تناسب از درصد بالای متقاضیان دختر به این نسبت رسیده است.

وی ادامه داد: بعلاوه 64 درصد متقاضیان کودک زیر 2 سال می خواهند که طبیعتا تعداد این بچه ها بسیار محدود است. 28 درصد نیز متقاضی بچه ها 3 تا 6 سال هستند و تنها 8درصد متقاضی بچه ها بالای 6 سال اند که البته نسبت به سال گذشته یک درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور بچه ها و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه 83 درصد مخالف پذیرفتن بچه ها دارای پدر و مادر تعیین هستند (بدسرپرست) در صورتی که قاطبه بچه ها موجود به این سمت حرکت نموده اند، گفت: 2 درصد از متقاضیان، خواهان بچه ها دارای معلولیت و 5 درصد متقاضی کودک نیازمند درمان هستند.

بابایی اضافه کرد: تنها 5 درصد از متقاضیان مخالف اعلام فرزندخواندگی در زمان مناسب به بچه ها خود هستند و در حال حاضر بیش از 95 درصد متقاضیان اعلام کردند در زمان مقتضی به کودک اطلاع خواهند داد.

منبع: عصر ایران

به "واگذاری 2300 کودک برای فرزندخواندگی در سال گذشته ، 56 درصد متقاضیان، خواهان کودک دختر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری 2300 کودک برای فرزندخواندگی در سال گذشته ، 56 درصد متقاضیان، خواهان کودک دختر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید