نامه وزیر بهداشت کشورمان به وزیر بهداشت هند، نمکی: دولت و ملت ایران آماده اند ، مدیریت پاندمی موجود به جزء همدلی و مساعدت همه کشور ها میسر نخواهد بود

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، وزیر بهداشت در این نامه نوشت: ایران گرچه در سایه تحریم های ظالمانه [...] روزهای سختی را گذراند و امروز نیز با موج چهارم بیماری ناشی از ویروس انگلیسی روبرو است، مع الوصف توانسته با تکیه بر دانش بومی [...] از این موج سهمگین عبور کند.

نامه وزیر بهداشت کشورمان به وزیر بهداشت هند، نمکی: دولت و ملت ایران آماده اند ، مدیریت پاندمی موجود به جزء همدلی و مساعدت همه کشور ها میسر نخواهد بود

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ آریابلاگ، سعید نمکی وزیر بهداشت کشورمان در نامه ای به دکتر هاراش وارد هان وزیر بهداشت هند ضمن ابراز تاسف از ابتلا و مرگ و میر بالای شهروندان آن کشور به بیماری کووید 19، تاکید نمود: مدیریت پاندمی موجود به جزء با همدلی، همکاری و مساعدت همه کشور ها در سایه عدالت، برطرف تبعیض ها و تحریم ها و همچنین رساندن عادلانه همه امکانات موثر در پیشگیری، تشخیص و درمان برای یکایک مردم نیازمند دنیا و حمایت سیاسی، کارشناسی و مالی تشکیلات بین المللی و سازمان های مردم نهاد میسر نخواهد بود. متن نامه وزیر بهداشت به توضیح زیر است:

جناب آقای دکتر هاراش وارد هان

وزیر محترم بهداشت هند

باسلام و احترام؛

خبر تأسف آور ابتلاء و مرگ و میر بالای شهروندان عزیز کشور دوست هندوستان موجب تأثر و تألم اینجانب و هیات محترم دولت، مسئولین و مردم کشورمان شد. مدیریت پاندمی موجود به جز با همدلی، همکاری و مساعدت همه کشورها در سایه عدالت، برطرف تبعیض ها و تحریم ها و همچنین رساندن عادلانه همه امکانات موثر در پیشگیری، تشخیص و درمان برای یکایک مردم نیازمند دنیا و حمایت سیاسی، کارشناسی و مالی تشکیلات بین المللی و سازمان های مردم نهاد میسر نخواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران گرچه در سایه تحریم های ظالمانه و فشارهای ناشی از آن برای تهیه دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی، روزهای سختی را گذراند و امروز نیز با موج چهارم بیماری ناشی از ویروس موتاسیون یافته انگلیسی روبرو است، مع الوصف توانسته با تکیه بر دانش بومی، استفاده از تجربه و علم دانشمندان داخلی و همچنین وفاق گسترده علمی با کمترین عارضه ممکن از این موج سهمگین عبور کند. تجهیزات و داروهای مورد نیازش را بسازد و در عرصه واکسن نیز زیرساخت های مناسبی را فراهم نماید که امیدواریم تبادل تجارب با مراکز علمی، تحقیقاتی و تولیدی دوکشور بتواند آینده روشن تری را برای دو کشور که سابقه دیرینه ای در تبادلات علمی، فرهنگی و تولیدی دارند رقم بزند.

دولت و ملت ایران آماده اند تا در این روزهای سخت و در اوج گرفتاری شهروندان عزیز کشور هندوستان با اپیدمی COVID-19 از هر یاری فنی، کارشناسی و تجهیزاتی دریغ نکند. توفیق مهار هرچه زودتر بیماری را برای جنابعالی و همکاران ارجمندتان آرزومندم.

دکتر سعید نمکی

****

به گزارش دانشجو؛ طبق آخرین آمار که وزارت بهداشت هند اعلام نموده است طی 24 ساعت گذشته، 346786مبتلا و 2624 قربانی جدید در هند ثبت شده است که بیشترین میزان از زمان شروع همه گیری در این کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نامه وزیر بهداشت کشورمان به وزیر بهداشت هند، نمکی: دولت و ملت ایران آماده اند ، مدیریت پاندمی موجود به جزء همدلی و مساعدت همه کشور ها میسر نخواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه وزیر بهداشت کشورمان به وزیر بهداشت هند، نمکی: دولت و ملت ایران آماده اند ، مدیریت پاندمی موجود به جزء همدلی و مساعدت همه کشور ها میسر نخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید