مهم ترین اولویت در بودجه 1401، توسعه صادرات غیر نفتی است

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، میرکاظمی در دوازدهمین جلسه ستاد بودجه، بر لزوم تمرکز بر موارد مهمی از جمله توسعه صادرات غیرنفتی در بودجه سال آینده تاکید نمود.

مهم ترین اولویت در بودجه 1401، توسعه صادرات غیر نفتی است

به گزارش گروه مالی وبلاگ آریابلاگ، دوازدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، آبرومند مشاور عالی رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای ستاد، مشاوران و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها و سرپرست مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری با موضوع ظرفیت های منابع مالیاتی در گمرک و توسعه صادرات کشور های منتخب و جهت گیری اصلی بخشنامه بودجه سال 1401 برگزار گردید.

سید مسعود میرکاظمی در جلسه تخصصی ستاد بودجه، توضیح داد: سازمان برنامه و بودجه همکاری های خوب و کارشناسی با مجلس شورای اسلامی در زمینه بودجه 1401 خواهد داشته تا گام های موثر و مثبت تر برای جبران مسائل و تغییرات اساسی در ساختار بودجه برداشته گردد. او از سرپرست تازه مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری خواست تا آمادگی های لازم را جهت تدوین برنامه هفتم توسعه و بودجه 1401 در زمینه هایی که احتیاج به کار علمی و پژوهشی دارد، فراهم کند.

میرکاظمی با اشاره به اینکه در کشور، راهبرد های توسعه مناسبی وجود نداشته است، یادآور شد: سرمایه گذاری هایی در کشور شده اما رشد اتفاق نیفتاده است و این مهم به علت نداشتن راهبرد توسعه بوده است. بنابراین در قانون بودجه 1401 و برنامه هفتم توسعه، راهبرد های توسعه باید به اسم یک اصل مهم و اساسی در نظر گرفته گردد و بر روی کالا و خدماتی که رقابت پذیری و قدرت صادرات دارند بر مبنای آمایش سرزمین باید سرمایه گذاری صورت گیرد.

او با اشاره به اینکه توجه به توسعه صادرات غیر نفتی یکی از مهم ترین اولویت های دولت در بودجه 1401 است، گفت: ضروری است کالا و خدماتی که برای صادرات در نظر گرفته می گردد، قدرت رقابت پذیری و ظرفیت صادرات داشته باشد. در استان ها و شهرستان ها ظرفیت های خیلی زیادی وجود دارد که قدرت رقابت منطقه ای و جهانی دارند و با حمایت و سیاست گذاری های درست و در نظر گرفتن تسهیلات و برطرف موانع صادرات، استان های کشور اقدامات بزرگ و تاثیرگذاری در بخش صادرات و حصول عایدی ارزی برای کشور می توانند انجام دهند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در همه استان ها با موضوع استانداران و فعال کردن کارگروه های توسعه صادرات استانی، موانع صادرات باید برداشته گردد، توضیح داد: باید اصلاح قوانین و مشوق های مؤثر برای صادرات در نظر گرفته گردد. استان ها در خلق منابع، صادرات و واردات نقش اساسی و مسئولیتی مهم در بودجه 1401 دارند و ضروری است استان ها در بخش صادرات موانع و محدودیت هایی که دارند مطرح نمایند تا محدودیت برطرف گردد.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اسم اینکه منطقه ها آزاد صندلی مهمی باید در توسعه صادرات ایفا نمایند، توضیح داد: منطقه ها آزاد ماموریت مهم و تاثیرگذاری در توسعه کشور دارند و باید با یاری وزارت اقتصاد و دارایی برنامه های کمی توسعه صادرات منطقه ها آزاد کشور تبیین شده و سهم هر منطقه آزاد در ارتقای رشد مالی و توسعه صادرات غیر نفتی، نقش خود را ایفا نماید.

او اضافه کرد: برای رسیدن به این مهم ضروری است قدرت لازم به رؤسای منطقه ها آزاد داده گردد تا برنامه توسعه تجارت با قدرت محقق گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مهم ترین اولویت در بودجه 1401، توسعه صادرات غیر نفتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین اولویت در بودجه 1401، توسعه صادرات غیر نفتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید