جزئیات سامانه و مرکز تماس 1649 برای حمایت از کسب و کارها
به گزارش وبلاگ آریابلاگ، مهدی مظفری، مدیرکل اداره پایش و تسهیل گری کسب وکارهای سازمان فناوری اطلاعات، سامانه 1649 را به عنوان یک پل ارتباطی برای ارائه نقطه نظرات، دریافت بازخورد و در صورت وجود، شکایات کسب و کارهای اینترنتی از سکوها معرفی کرد که توانایی پاسخ به سوالات مطروحه در خصوص چگونگی اخذ حمایت های دولتی را دارد.
مظفری در تشریح جزئیات این سامانه که هم اکنون به نشانی https://1649.ir/ در دسترس عموم مردم واقع شده است، گفت: سامانه 1649 علاوه بر این که به عنوان پایگاه الکترونیکی آئین نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال مصوب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به اطلاع رسانی اخبار می پردازد، در قالب یک مرکز تماس با همین شماره، آمادگی ارائه خدمات و پیگیری درخواست سکوها و کسب و کارها را نیز دارد.
وی ایجاد حساب کاربری را از دیگر امکانات این سامانه دانست و در خصوص سایر امکانات موجود در این سامانه بیان نمود: در سامانه 1649، امکان مشاهده حمایت ها در دو قالب کسب و کارها و سکوها فراهم شده است و جزئیات بسته های تبلیغاتی حمایتی سکوهای مشمول حمایت از کسب و کارهای اینترنتی قابل مشاهده است.
به گفته مدیرکل اداره پایش و تسهیلگری کسب و کارهای سازمان فناوری اطلاعات، قوانین و مصوبات، تکالیف و سوالات متداول از دیگر بخش های این سامانه است و این سامانه امکان ثبت شکایات شامل شکایت از سکو و دستگاه و هم چنین امکان پیگیری شکایت به صورت غیرحضوری را فراهم کرده است.
منبع: خبرگزاری مهر