ورود دانش بنیان ها به صنعت نفت تسهیل و تسریع گردد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: استفاده از دانش بنیان ها در این زمینه می تواند افزون بر فراوری، ارزش افزوده، اشتغال زایی و ارزآوری مطلوبی برای کشور داشته باشد.

ورود دانش بنیان ها به صنعت نفت تسهیل و تسریع گردد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت وبلاگ آریابلاگ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا ورناصری با اشاره به ضرورت بهره مندی از ظرفیت دانش بنیان ها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی گفت: نفت و گاز پتانسیل هایی هستند که صرفا با فناوری و دانش قابلیت تبدیل شدن به ثروت و ارزش اضافه نموده را دارند، بعلاوه توسعه صنعت نفت فناورانه است و تحقق این امر نیازمند مشارکت دانش بنیان ها و فناوری های نوین در صنایع نفت و گاز و انرژی است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی و هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان، ظرفیت فراوری سالانه چاه های کم بهره و کم بازده با هزینه های کمتر ممکن خواهد بود، بعلاوه حدود 50 درصد از صادرات ما، به صورت محصولات خام یا نیمه خام است که باید به سرعت اصلاح گردد، استفاده از دانش بنیان ها در این زمینه می تواند افزون بر فراوری، ارزش اضافه نموده، اشتغال زایی و ارزآوری مطلوبی برای کشور داشته باشد.

ایران جزء 10 کشور بالای مصرف نماینده انرژی در جهان

ورناصری با اشاره به مصرف بالای انرژی در کشورمان و ضرورت بازنگری در این رویه گفت: ازسوی دیگر ایران مصرف انرژی بالایی در مقایسه با میانگین جهانی دارد و جزء 10 کشور بالای مصرف نماینده انرژی است، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان با اصلاح ساختاری که در چرخه فراوری، توزیع و انتقال ایجاد می نمایند تحولات بزرگی در بهینه سازی ایجاد خواهد نمود. این شرکت ها با توجه به ظرفیت هایی نظیر اقتصاد مبتنی بر دانش بومی و اتکاء به توان علمی-پژوهشی داخلی از ارکان افزایش ارزش اضافه نموده و اشتغال زایی هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: خوشبختانه از مدت ها پیش ورود دانش بنیان ها به صنعت نفت در حال تسهیل است و مشارکت و تعامل صنایع با این شرکت ها هم سمت و سویی گسترده تر یافته است که نوید از توسعه رویکرد کشورمان به دانش بنیان ها دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ورود دانش بنیان ها به صنعت نفت تسهیل و تسریع گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود دانش بنیان ها به صنعت نفت تسهیل و تسریع گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید