مقدمات آنالیز واگذاری ایران خودرو و سایپا شروع شد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: وزیر صمت گفت مقدمات آنالیز واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی و اصلاح ساختار مدیریتی آن ها شروع شده است.

مقدمات آنالیز واگذاری ایران خودرو و سایپا شروع شد

آقای فاطمی امین وزیر صمت پنجشنبه 11 فروردین سال جاری در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور از واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی اطلاع داد.

رئیس انجمن خودروسازان 29 بهمن پارسال گفت: در جهان ثابت شده است دولت ها بنگاه دار خوبی نیستند و دولتی بودن منفعتی برای صنعت خودرو ندارد.

به گفته آقای احمد نعمت بخش، صنعت خودرو منوط به خصوصی سازی واقعی و دست برداشتن از بنگاهداری است. اما دولت علاقه ای به فروش سهام خود در خودروسازی ها ندارد.

در همین خصوص، مدیرعامل اسبق سایپا نیز گفت: دولت باید قبل از واگذاری سهام خود در خودروسازی، شرایط ایران خودرو و سایپا را اعم از ساختار سهام داری و زیان انباشته سامان دهد و آن ها را به سوددهی برساند.

به گفته آقای سعید مدنی، قبل از واگذاری به جای مانده سهام دولت در این شرکت ها، باید اصلاح ساختار سهام داری در دستور کار باشد. یعنی سهام خریداری شده به وسیله شرکت های زیرمجموعه سایپا و ایران خودرو، در شرکت مادر تجمیع و واگذار گردد. بعد از آن می توان فرآیند خصوصی سازی و واگذاری به جای مانده سهام را انجام داد.

طبق همین اظهارات به نظر می رسد که مسائل و موانعی هم در راه واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی وجود دارد.

حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: حدود 5 درصد سهام ایران خودرو و 17 درصد سهام دولت در سایپا وثیقه است و اول باید این وثایق آزاد گردد تا امکان واگذاری فراهم گردد.

بیشتر بخوانید

وبلاگ آریابلاگ سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مقدمات آنالیز واگذاری ایران خودرو و سایپا شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدمات آنالیز واگذاری ایران خودرو و سایپا شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید