مدیرکل آژانس شروع فراوری اورانیوم تا غنای 20 درصد را تایید کرد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، تهران (پانا) - سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، گفت به دنبال ارائه اصلاحیه پرسشنامه اطلاعات طراحی سایت فردو به آژانس و حضور بازرسان در این سایت در صبح امروز دوشنبه برای راستی آزمایی اطلاعات ارائه شده و برداشتن مهر و موم سیلندر حاوی اورانیوم 4.1 درصد، مدیرکل آژانس طی گزارشی شروع فراوری اورانیوم تا غنای 20 درصد را تایید کرد.

مدیرکل آژانس شروع فراوری اورانیوم تا غنای 20 درصد را تایید کرد

به گزارش روابط عمومی دولت، کاظم غریب آبادی با اشاره به گزارش رافائل گروسی درباره شروع غنی سازی 20 درصدی ایران اضافه کرد: در این گزارش آمده است که بازرسان آژانس مهر و موم یک سیلندر 137.2 کیلوگرمی اورانیوم 4.1 درصد را برداشته و این سیلندر به خط فراوری وصل و فراوری اورانیوم تا غنای 20 درصد از سوی ایران شروع شد.

نماینده دائم کشورمان گفت: این اقدام به دنبال نامه مورخ 11 دی ماه ایران به آژانس صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این نامه که طی گزارشی از سوی آژانس به اطلاع کشورهای عضو نیز رسیده، آمده است: مطابق مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی و به منظور پایبندی به این مصوبه، سازمان انرژی اتمی میخواهد اورانیوم تا غنای 20 درصد را در کارخانه غنی سازی سوخت فردو فراوری نماید. پرسشنامه اطلاعات طراحی سایت فردو نیز متعاقبا بروز رسانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مدیرکل آژانس شروع فراوری اورانیوم تا غنای 20 درصد را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل آژانس شروع فراوری اورانیوم تا غنای 20 درصد را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید