گلزنی با خالکوبی دردسرساز و اتفاقات تلخ در دو رشته محبوب

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، ورزش ایران در این هفت روز رو به سرانجام خیلی بارها به واسطه موفقیت ورزشکارانش در میادین مختلف خشنود شد به خصوص وقتی تیم ملی فوتبال در دو ملاقات مقدماتی جام دنیای و جام ملت های آسیا پیروز شد و پیش از آن در رده بندی دنیای صعود کرد، تیرانداز ایران قهرمان فینالیست های دنیا شد، تیم فوتبال پنج نفره ایران پارالمپیکی شد، مدیریت رشته مادر و المپیکی دوومیدانی با برگزاری مجمع انتخاباتی به ثبات رسید و ...

گلزنی با خالکوبی دردسرساز و اتفاقات تلخ در دو رشته محبوب

البته در کنار همه این پیروزیت ها، اتفاقات زیاد دیگری هم رقم خورد که شیرینی این پیروزی ها و قهرمانی ها را گرفت وکام ورزش و ورزشی ها را کاملا تلخ کرد به خصوص وقتی حمید سوریان، پرافتخارترین کشتی گیر ایران ناباورانه پیش از کسب مدال و سهمیه المپیک از مسابقات جهانی آمریکا، از دور رقابت ها کنار رفت. این ناکامی در کنار ناکامی افشین بیابانگرد که او هم نتوانست انتظارات را برای کسب مدال جهانی و سهمیه المپیک برآورده کند، شب سیاهی را برای ورزش و کشتی ایران در این هفت روز ورزش رقم زدند.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای ورزش ایران در این هفته رو به سرانجام به این شرح است:

آغاز پرگل

این هفت روز ورزش با ملاقاتی پرگل برای فوتبال و ورزش ایران آغاز شد. بر این اساس و در چارچوب ملاقاتهای مقدماتی جام جهانی و جام ملت های آسیا و از گروه D تیم ملی فوتبال پنجشنبه گذشته در استادیوم آزادی تهران برابر تیم ملی گوام صف آرایی کرد و با ارایه یک بازی خوب حریف نه چندان قدرتمند خود را با حساب 6 بر صفر شکست داد. اشکان دژاگه (8- پنالتی)، مهدی طارمی (31 و 65) ، سردار آزمون (34 و 41) و مهدی ترابی (89) گلزنان تیم ایران در این بازی بودند. همچنین در سرانجام این ملاقات سردار آزمون به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

صندلی چهلمی فوتبال ایران با یک پله صعود در رنکینگ فیفا

پنجشنبه گذشته جدیدترین رده بندی فدراسیون بین المللی فوتبال ایران اعلام شد. در این رده بندی فوتبال ایران با یک پله صعود و کسب 716 امتیاز در مکان چهلم جهان نهاده شد. همچنین بر اساس اعلام فیفا، تیم ایران در رتبه بندی تیم های آسیایی در مکان نخست نهاده شد و صندلی خود را مثل ماه های گذشته حفظ کرد. در این رده بندی تیم ملی کره جنوبی در رده 57 جهان و دوم آسیا ایستاد. ژاپن سومین تیم آسیایی شد که رده 58 رنکینگ جدید فیفا را به خود اختصاص داد.

حذف زودهنگام پینگ پنگ بازان ایران از تور جهانی اتریش

در چارچوب مسابقات تنیس روی میز تور جهانی اتریش، نمایندگان ایران با شکست برابر حریفان خود در مرحله گروهی نتوانستند از گروه های خود به دور بعدی صعود نمایند. در چارچوب این رقابت ها پنجشنبه گذشته نوشاد عالمیان برابر الکساندر روبینیو از فرانسه 4 بر 3 بازنده شد. نیما عالمیان هم برابر میخائیل پیکوف از روسیه 4بر1 بازنده شد و حذف شد. ضمن اینکه افشین نوروزی برابر ماتیاس کارلسون از سوئد 4 بر یک مغلوب گردید و به کار خود سرانجام داد.

در بخش دو نفره مسابقات تنیس روی میز تور جهانی اتریش نیز ترکیب نوشاد و نیما عالمیان پس از کسب سه پیروزی در مرحله مقدماتی و صعود به جمع 16 تیم برتر مسابقات، مقابل سید یک مسابقات از هنگ کنگ 3 بر صفر بازنده شدند و حذف شدند. بدین ترکیب پرونده نمایندگان ایران در این مسابقات خیلی زود بسته شد.

اتفاق ناخوشایند برای اسکی باز ایرانی در مسابقات جهانی

در چارچوب رقابت های اسکی چمن قهرمانی جهان در ایتالیا، رحمت الله مقدید یکی از دو نماینده ایران پس از کسب عنوان بیست و سومی در بخش سوپرجی (مارپیچ سرعت) از ناحیه دست چپ دچار شکستگی شد و به بیمارستان انتقال یافت، به همین دلیل وی در روز دوم مسابقات و در رقابت های رشته سوپرکمبینه (مارپیچ ترکیبی) شرکت نکرد و مرتضی جعفری هم وی را همراهی کرد. اما در رشته اسلالوم (مارپیچ کوچک) مسابقات اسکی چمن قهرمانی جهان، مرتضی جعفری به عنوان تنها نماینده ایران با ثبت زمان یک دقیقه و 40 ثانیه و 79 صدم ثانیه هشتم شد.

3 مدال تیم 10 نفره بوکس ایران در آسیا

در چارچوب مسابقات بوکس قهرمانی آسیا که در تایلند جریان دارد، آدینه گذشته سجاد محرابی بوکسور 75 کیلوگرم ایران در هر سه راند ملاقات با بکتمیر ملیکوزیف با اختلاف یک امتیاز بازنده شد و به مدال برنز بسنده کرد. وی پیش از این نیز یک مدال برنز دیگر به دست آورده بود ضمن اینکه حسن شاهینی در 81 کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شده بود. تیم ملی بوکس ایران که با ترکیبی 10 نفره در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نموده بود در نهایت با همین سه مدال برنز به کار خود سرانجام داد تا ثابت گردد جذب مربی خارجی هم تاثیری در جلوگیری از درجازدن این تیم نداشته است.

تیرانداز ایران قهرمان فینالیست های جهان شد

الهه احمدی تنها نماینده ایران درمسابقات فینال فینالیست های جام جهانی سال 2015، شنبه گذشته در مرحله مقدماتی رشته تفنگ بادی 10 متر پس از صعود به فینال و در رقابت با 7 تیرانداز برتر جهان با امتیاز 207.5 در صندلی اول نهاده شد و مدال طلای این مسابقات را از آن خود کرد.

قهرمانی بسکتبال پیش از قهرمانی آسیا

تیم ملی بسکتبال که در سی و هفتمین دوره جام ویلیام جونز شرکت نموده بود، شنبه گذشته آخرین ملاقات خود در این رقابت ها را برابر اسپارتاک روسیه برگزار کرد و طی آن به رجحان دست یافت. با کسب این پیروزی، ملی پوشان بسکتبال ایران در فاصله یک روز مانده به سرانجام این دوره از مسابقات جام ویلیام جونز را از آن خود کردند. این قهرمانی به واسطه کسب 7 برد برابر تیم های کره جنوبی، دو نماینده اول و دوم چین تایپه، ژاپن، فیلیپین، نماینده نیوزلند و روسیه به دست آمد. تنها باخت تیم ملی بسکتبال در این رقابت ها برابر نماینده آمریکا رقم خورد.

در سرانجام سی و هفتمین دوره جام ویلیام جونز، حامد حدادی و مهدی کامرانی به ترتیب با کسب عنوان بهترین سنتر و گارد راس در ترکیب تیم منتخب مسابقات نهاده شدند ضمن اینکه حدادی عنوان ارزشمندترین بازیکن را نیز به خود اختصاص داد.

از دست رفتن عنوان قهرمانی کاراته ایران با بسنده نموده به سکوی سوم

تیم ملی کاراته ایران که با ترکیبی کامل در هر دو بخش مردان و بانوان به محل برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن اعزام شده بود، یکشنبه گذشته با کسب عنوان سوم به کار خود در این رقابت ها سرانجام داد این در حالی بود که کاراته ایران در دوره پیشین این مسابقات با مجموع 17 مدال شامل 7 مدال طلا ، 4 نقره و 5 برنز جام قهرمانی را از آن خود نموده بود. عنوان سومی کاراته ایران در جام سیزدهم کاراته آسیا با مجموع 11 مدال و 5 مدال کمتر نسبت به دوره پیشین به دست آمد.

در این دوره از مسابقات کاراته قهرمانی آسیا امیرمهدیزاده و حمید عباسعلی 2 مدال طلا، کومیته تیمی، سعید احمدی و سحر کرجی 3 نشان نقره، الهه رضازاده، ذبیح الله پورشیب و مهران قربانعلی پور به همراه تیم های کاتای مردان و بانوان 5 نشان برنز کسب نموده اند. مهسا افسانه، رضا روشن، ابراهیم حسن بیگی، رزیتا علیپور و فاطمه چالاکی نیز از دور مسابقات کنار رفتند.

تیم فوتبال پنج نفره ایران پارالمپیکی شد

تیم ملی فوتبال 5 نفره نابینایان و کم بینایان ایران یکی از تیم های پیروز ورزش ایران طی این هفت روز ورزش بود. این تیم که در مسابقات انتخابی پارالمپیک 2016 ریو در ژاپن شرکت نموده بود، یکشنبه گذشته با رجحان 4 بر صفر مقابل کره جنوبی جواز حضور در پارالمپیک ریو 2016 را کسب کرد.

انتخاب جنجالی کیهانی به عنوان رئیس دوومیدانی

مجمع انتخاب رئیس فدراسیون دوومیدانی یکشنبه گذشته با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و به ریاست نصرالله سجادی معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش در محل آموزشگاه ملی المپیک برگزار گردید و در سرانجام مجید کیهانی در میان 19 کاندیدا به عنوان رئیس چهار سال آینده این فدراسیون انتخاب شد. البته یکی از کاندیداها قبل از مجمع انصرافش را به وزارت ورزش و جوانان اعلام نموده بود. با آغاز و در طول مجمع یاسر ابراهیم زاده، مهران تیشه گران، مهدی مستجاب الدعوه، جهانگیر آقایی، جعفر باباخانی و همچنین یزدی انصراف دادند. محمدرضا آشتیانی، علی گرزی، مهدی مبینی و نادر جعفری هم در مجمع غایب بودند.

بدین ترتیب اسبقیان، جلالی، حومنیان، شوقیان، صالحی نیا، صانعی، کریمی و کیهانی 8 کاندیدایی بودند که برای انتخاب رئیس فدراسیون دوومیدانی بین آنها رای گیری صورت گرفت. در سرانجام دور اول کریمی 14 رای، کیهانی 13 رای، اسبقیان 5 رای، جلالی 6 رای و حومنیان 2 رای کسب کردند تا انتخابات بین کریمی و کیهانی به دور دوم کشیده گردد. در دور دوم مجید کیهانی با کسب 23 رای به عنوان رئیس چهار سال آینده این فدراسیون انتخاب شد. کریمی نیز 17 رای کسب کرد.

در سرانجام مجمع انتخاباتی دوومیدانی، تیمور غیاثی پیشکسوت و مدیر تیم های ملی دو و میدانی در اعتراض به انتخاب کیهانی به عنوان رئیس فدراسیون دو و میدانی از سمت خود کناره گیری کرد.

نقش و نگارها و دوستم بدار برای آنچه که هستم را بپوشان!

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اخیرا نسبت به اقدامی که بعضی بازیکنان تیم ملی برای خالکوبی بدن خود انجام می دهند حساس شده و به آنها در این زمینه تذکر جدی داده است. سردار آزمون از جمله این بازیکنان است که روی ساعد دست چپ خود به انگلیسی این جمله را خالکوبی نموده که دوستم بدار برای آنچه که هستم. دژاگه هم که از سال ها پیش بدن خود را با اشکال و عبارات مختلف تاتو نموده است. به همین دلیل این دو ستاره تیم ملی فوتبال یکشنبه گذشته از سوی حمیدرضا محمدزاده، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال برای شرح در این زمینه احضار شدند البته پیش از آن و قبل از ملاقات تیم ملی برابر گوام به آنها تذکر داده شده بود که خالکوبی های خود را بپوشانند.

در هر صورت احضار سردار آزمون و اشکان دژاگه به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به خاطر خالکوبی روی بدن شان بازتاب زیادی در رسانه های خارجی داشت. به هر حال این اقدام کمیته اخلاق در حالی صورت گرفته که به خاطر آزمون و دژاگه با همین شرایط برای نخستین بار توسط کی روش به تیم ملی دعوت شدند،

جریمه 100 میلیون ریالی تراکتور سازی

ملاقات دو تیم تراکتورسازی تبریز و استقلال خوزستان در هفته پنجم از رقابت های لیگ برتر فوتبال در تبریز برگزار گردید و از سوی تماشاگران تیم تراکتورسازی تبریز تخلفاتی مبنی بر فحاشی و اهانت به داور و تیم مقابل صورت گرفت. بر این اساس تیم تراکتورسازی تبریز طبق ماده 79 آئین نامه انضباطی یکشنبه گذشته از سوی کمیته انضباطی به 100 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

مدال برنز وزنه بردار ایران در مسابقات قهرمانی آسیا

مجید عسکری، نخستین نماینده ایران در دسته 62 کیلو گرم رقابت های وزنه برداری بزرگسالان آسیا در پوکت تایلند دوشنبه گذشته به روی تخته رفت و در حرکت یکضرب پیروز شد وزنه 130کیلو گرم را مهار کند و به مدال نقره بسنده کرد و در حرکت دو ضرب نیز با بالا سر بردن 166کیلو گرم با مجموع 296 کیلو گرم به مدال برنز این رقابت ها دست یافت. عسکری با مهار وزنه 166 کیلو گرم در حرکت دو ضرب توانست چهار کیلوگرم رکورد ایران را به نام خود به ثیت برساند که این رکورد متعلق به سید مهدی پانزوان مربی فعلی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان کشورمان بود.

محرومیت یک ساله کرار جاسم بخشیده شد

حکم محرومیت یک ساله جاسم کرار از حضور در فوتبال ایران دوشنبه گذشته با حکم کمیته استیناف لغو شد. کرار جاسم به خاطر درگیری با داور و حواشی که فصل گذشته ایجاد نموده بود توسط کمیته اخلاق فدراسیون فوتبالبا محرومیت از بازی در فوتبال ایران پس از سرانجام قرارداد خود با استقلال روبرو شده بود.

جشن پیروزی فوتبال در هند

سومین ملاقات تیم ملی فوتبال ایران در گروه D رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت های 2019 آسیا عصر سه شنبه در شهر بنگلور هند و مقابل تیم ملی این کشور برگزار گردید که طی آن ملی پوشان فوتبال کشورمان پیروز به کسب رجحان 3 بر صفر شدند. سردار آزمون (29)، آندرانیک تیموریان (47) و مهدی طارمی (50) در این ملاقات برای ایران گلزنی کردند.

تلخ و شیرین های کشتی ایران در راه المپیک

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان و انتخابی المپیک از بامداد سه شنبه به وقت ایران در لاس وگاس آمریکا آغاز شد. در روز نخست این رقابت ها سعید عبدولی در وزن 75 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل به مصاف خاشیم بکوف از ازبکستان پیروز شد. وی در دور سوم ایسل از آلمان را شکست داد تا راهی مرحله یک چهارم نهایی گردد. عبدولی در مرحله نیمه نهایی در مبارزه با داتوناشویلی از گرجستان پیروز شد و ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی نخستین سهمیه کشتی فرنگی کشورمان در راستا المپیک ریو را بدست آورد. البته عبدولی در نهایت از کسب مدال بازماند و پنجم شد.

در وزن 98 کیلوگرم این مسابقات نیز قاسم رضایی که با قرعه سختی روبرو شده بود پس از رجحان بر کشتی گیرانی از روسیه، ترکیه و بلغارستان پیروز شد به فینال این وزن راه یابد. رضایی در ملاقات نهایی و در یک رقابت حساس و نفسگیر و در حالی که از ناحیه ابرو و پیشانی دچار مصدومیت شده بود از رقیب سرسخت ارمنی خود بازنده شد. بدین ترتیب قاسم رضایی ضمن کسب مدال نقره جهان دومین سهمیه کشتی فرنگی ایران را برای المپیک ریو به دست آورد.

اما دومین روز مسابقات جهانی کشتی فرنگی، شب و روز سیاهی را برای کشتی ایران رقم زد چون با ناکامی دو مدعی ایران برای کسب سهمیه المپیک همراه شد. در این روز از مسابقات حمید سوریان، پرافتخارترین کشتی گیر ایران پس از استراحت در دور نخست و شکست دادن حریفانی از ونزوئلا و فنلاند، راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. سوریان در این مرحله مقابل روشن بایراموف نایب قهرمان المپیک و قهرمان جهان از آذربایجان گرفتار ناداوری و همچنین اسیر بعضی تغییرات قوانین شد و در نهایت با دیسکالیفه شدن به گروه شانس مجدد رفت. سوریان اما در گروه شانس مجدد هم به نوعی گرفتار عدم کنترل مناسب ذهنی و روحی شد و در حالیکه با نتیجه 5 بر صفر از یون چول وون از کره شمالی پیش بود، در لحظات سرانجامی با نتیجه 5 بر 6 کشتی را باخت و ناباورانه با رقابت ها وداع کرد.

افشین بیابانگرد هم در وزن 71 کیلوگرم نتوانست انتظارات را برای کسب مدال و سهمیه برآورده کند. وی ر دور نخست مقابل الکساندر ماکسی موویچ از صربستان به رجحان دست یافت اما در دور دوم برابر ماتیاس از آلمان بازنده شد و در انتظار فینالیست شدن این حریف آلمانی نشست. کمی بعد حریف آلمانی هم با ناکامی از راهیابی به فینال بازماند تا افشین هم نتواند در گروه شانس مجدد برای مدال برنز بجنگد. بدین ترتیب یه مدال و یک سهمیه دیگر از دست کادر فنی پرید.

مهدی علیاری که با وزنی بسیار پایین تر از حریفان خود از 98 کیلو به 130 آمده بود در دور نخست مقابل بالینت لام مجارستانی بازنده شد. در ادامه با توجه به ناکامی حریف علیاری در رسیدن به فینال او هم شانس ادامه مشابقات در گروه بازنده ها را از دست داد و او نیز همچون سوریان و بیابانگرد پیروز به کسب مدال و سهمیه نشد.

تنها سهمیه کشتی فرنگی ایران در روز دوم مسابقات جهانی توسط یوسف قادریان به دست آمد. قادریان در وزن 80 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، مقابل اسچیف از کشور ساموآ به رجحان دست یافت و در دور بعد با پیروزی جین هیوک کیم از کره جنوبی به مرحله نیمه نهایی رسید. وی در این ملاقات مغلوب حریف بلاروس خود شد و به ملاقات رده بندی رفت. در این ملاقات قادریان مقابل دیلمامدوف از قزاقستان پیروز شد و ضمن کسب مدال برنز به سهمیه المپیک هم رسید.

آغاز نامطمئن تیم ملی والیبال در جام جهانی

تیم ملی والیبال سه شنبه نخستین ملاقات خود در جام جهانی ژاپن را برابر آرژانتین که راهنمایی آن بر عهده خولیو ولاسکو، سرمربی پیشین تیم ملی ایران بود برگزار کرد و طی آن متحمل شکست 3 بر یک شد تا آغازی متزلزل و نامطمئن در این رقابت ها داشته باشد. ملی پوشان والیبال ایران دومین ملاقات خود در این رقابت ها را نیز چهارشنبه برابر تونس برگزار کردند و طی آن به رجحان 3 بر یک دست یافت.

ناکامی جوانان واترپلو ایران از صعود به جمع 12 تیم برتر جهان

تیم واترپلو جوانان ایران که به منظور شرکت در هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان به آلماتی قزاقستان سفر نموده است، یکشنبه گذشته نخستین ملاقات خود در این رقابت ها را با نتیجه 18 بر 6 به صربستان واگذار کرد. تیم ایران دوشنبه در دومین ملاقات جهانی خود نیز 15 بر 5 مغلوب استرالیا شد. مکزیک سومین حریف ایران در مرحله مقدماتی این رقابت ها بود. ملاقات تیم های واترپلو ایران و مکزیک سه شنبه برگزار گردید و آن ملی پوشان ایران با نتیجه 18 بر 13 بازنده شدند. با متحمل شدن سه شکست متوالی، تیم واترپلو جوانان در گروه چهارم گروه C نهاده شد و از راهیابی به جمع 12 تیم برتر بازماند. تیم ایران در ادامه مسابقات روز چهارشنبه مقابل چین، تیم پنجم گروه B نهاده شد. تیم ایران با شکست 16 بر 13 در این ملاقات شانس خود را برای کسب عنوان سیزدهم مسابقات هم از دست داد. ملی پوشان واترپلو در ادامه مسابقات باید برای کسب صندلی هفدهم مقابل آفریقای جنوبی کوشش نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گلزنی با خالکوبی دردسرساز و اتفاقات تلخ در دو رشته محبوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلزنی با خالکوبی دردسرساز و اتفاقات تلخ در دو رشته محبوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید