ماکرون از طرف های درگیر لیبی خواسته به میز مذاکره برگردند

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، منابعی در کاخ الیزه به رسانه های سعودی گفته اند که رئیس جمهور فرانسه با گوشزد کردن نفوذ ترکیه در لیبی، به طرف های متخاصم در این کشور گفته به میز مذاکره برگردند.

ماکرون از طرف های درگیر لیبی خواسته به میز مذاکره برگردند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آریابلاگ، رسانه های سعودی به نقل منابع در کاخ ریاست جمهوری فرانسه (کاخ الیزه) مدعی شدند که رئیس جمهور این کشور از طرف های درگیر در لیبی خواسته سریعاً به میز مذاکره برگردند.

شبکه های تلویزیونی العربیه و الحدث عربستان سعودی امروز چهارشنبه گزارش دادند که امانوئل ماکرون در تماس هایی با ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده شرق لیبی و فایز السّراج، رئیس دولت وفاق ملی این کشور، مداخله ترکیه در لیبی را مسئله خطرناکی دانسته و بر اهمیت بازگشت به مذاکره بین آن ها تأکید نموده است.

منابع فرانسوی در کاخ الیزه به رسانه های سعودی گفتند که ماکرون علاوه بر حفتر و السراج، تماس هایی در سطح بین الملل نیز داشته و طی آن، بر اهمیت ممانعت از وخامت اوضاع در لیبی تأکید نموده است.

به رغم ادعای شبکه های الحدث و العربیه، هنوز کاخ ریاست جمهوری فرانسه در خصوص ادعای این دو شبکه بیانیه ای صادر ننموده است.

راست به چپ؛ حفتر و ماکرون

خلیفه حفتر و فائز السراج

اتحادیه اروپا شب گذشته به همراه وزرای خارجه فرانسه، انگلیس و ایتالیا از طرف های درگیر در لیبی خواستند درگیری ها را متوقف نموده و به میز مذاکره بر اساس 5+5 باز گردند (جزئیات بیشتر).

شکست های اخیر ارتش تحت امر ژنرال حفتر در برابر ارتش تحت امر دولت وفاق ملی کشورهای حامی حفتر، از مصر، امارات و عربستان سعودی گرفته تا فرانسه و یونان و انگلیس را نگران نموده است. این کشورها با مشاهده این شکست ها، خواهان مذاکره به جای محاربه شده اند.

اولین کشوری که به صورت جدی از آتش بس در لیبی سخن گفت، مصر به ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی بود که شنبه این هفته، در ملاقات حفتر و تنی چند از مقامات لیبیایی (وابسته دولت طُبرُق) با وی، گفت که باید درگیری ها متوقف گردد. مصر از اینکه رقیب خود یعنی ترکیه و دولت وفاق ملی در لیبی با ادامه جنگ در این کشور، حفتر را از معادله لیبی حذف نمایند، نگران است.

شکست های اخیر حفتر باعث شده از که به گفته بعضی منابع عربی، توافق بین المللی برای خاتمه کار این ژنرال متمرد و کودتاچی، در لیبی و اقامت موقت او در قاهره حاص گردد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "ماکرون از طرف های درگیر لیبی خواسته به میز مذاکره برگردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون از طرف های درگیر لیبی خواسته به میز مذاکره برگردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید