فقط 17 روز برای مقابله با اُمیکرون زمان داریم ، نقشه کشور می تواند سریع قرمز گردد ، اگر محدودیت می خواهیم الان وقتش است

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، عضو کمیته علمی کشوری کووید 19 گفت: اگر امروز سویه اُمیکرون وارد ایران گردد ظرف مدت 17 روز به سویه غالب در کشور تبدیل خواهد شد.

فقط 17 روز برای مقابله با اُمیکرون زمان داریم ، نقشه کشور می تواند سریع قرمز گردد ، اگر محدودیت می خواهیم الان وقتش است

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ آریابلاگ، پیغام طبرسی، عضو کمیته علمی کشوری کووید 19 درحاشیه جلسه امروز این کمیته گفت: ما نگران بازگشایی هایی مثل کنسرت ها و…، هستیم. زیرا، وقتی وارد چنین مکان هایی می شوند، ماسک ها را بر می دارند و این خیلی خطرناک است.

وی با اشاره به در پیش بودن شب یلدا، گفت: از هموطنان درخواست می کنیم از تجمع در فضاهای بسته خودداری نمایند بعلاوه تزریق دز سوم واکسن بسیار لازم است، هموطنان بعد از گذشت سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن کرونا، دوز بوستر را حتماً بزنند.

وی با عنوان این مطلب که اگر امروز سویه اومیکرون وارد ایران گردد ظرف مدت 17 روز به سوش غالب در کشور تبدیل خواهد شد، اضافه کرد: این سرعت انتقال در خصوص دلتا، 100 روز بود. اگر امروز یک مورد امیکرون در کشور تشخیص دهیم، ممکن است تا 17 روز دیگر کشور درگیر امیکرون گردد و نقشه آبی کشور ممکن است بلافاصله به یک نقشه قرمز تبدیل گردد.

طبرسی تاکید نمود: با سرعت انتقال اومیکرون، نقشه آبی کرونایی کشور خیلی زود به رنگ قرمز تبدیل خواهد شد. توصیه من این است که نه افرادی که در ایران هستند، به اروپا سفر نمایند و افرادی هم که قصد آمدن به ایران را دارند، با این شرایط نیایند. به هر حال این نگرانی جدی است. حداقل برای افراد خانواده خودمان احترام قائل شویم تا بیمار نشوند.

وی اضافه کرد: برای اُمیکرون فرصت 100 روزه دلتا را هم نداریم، بلکه 17 روز وقت داریم. اگر امروز شناسایی شد 17 روز دیگر با موج امیکرون روبرو خواهیم شد. اگر قرار است مرزی را ببندیم، محدودیت می خواهیم ایجاد کنیم و... الان وقتش است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فقط 17 روز برای مقابله با اُمیکرون زمان داریم ، نقشه کشور می تواند سریع قرمز گردد ، اگر محدودیت می خواهیم الان وقتش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقط 17 روز برای مقابله با اُمیکرون زمان داریم ، نقشه کشور می تواند سریع قرمز گردد ، اگر محدودیت می خواهیم الان وقتش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید