طرز تهیه راویولی خوشمزه

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، مگر می شود کسی طعم پاستا را نپسندد؟ حال فرض کنید با برترین نوع پاستا یعنی راویولی رو به رو شوید. راویولی یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین پاستاهای ایتالیایی پسند است. تاریخ این پاستا و اصالت آن به شهر جنوا در ایتالیا باز می شود.

طرز تهیه راویولی خوشمزه

راویولی به علت شباهت ظاهری به بالشت به این نام در زبان ایتالیایی مشهور شده است. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی طرز تهیه راویولی بپردازیم. دستور پخت راویولی در این مطلب برای 4 نفر مناسب است.

طرز تهیه راویولی

راویولی از خانواده پاستا بوده که پخت آن اندازهی شاید سخت باشد. پخت راویولی حدود 90 دقیقه طول می کشد و برای پخت آن باید 30 دقیقه آن را بپزید.

حال به سراغ مواد اولیه و طرز تهیه راویولی، طرز تهیه راویولی با اسفناج و طرز تهیه راویولی با قارچ می پردازیم.

مواد لازم برای پخت راویولی

  • زرده تخم مرغ : 3 عدد
  • سفیده تخم مرغ : 1 عدد
  • شیر : 2 تا 3 قاشق سوپ خوری
  • روغن یا روغن زیتون : 2 قاشق سوپ خوری
  • آرد : یک تا یک و نیم پیمانه
  • سس سفید یا سس گوجه فرنگی (کچاپ) : دو پیمانه
  • نمک : یک قاشق چای خوری
  • گوشت چرخ شده : نیم کیلو
  • پیاز رنده شده : 2 تا 3 قاشق سوپ خوری
  • جعفری خرد شده : 1 تا 2 قاشق سوپ خوری
  • نمک و فلفل : به اندازه لازم

موردی که طرز تهیه راویولی باید بدانید این است که راویولی از یک خمیر و یک مایع داخل آن تشکیل شده است.

طرز تهیه خمیر راویولی

ابتدا یک ظرف بزرگ بردارید و زرده و سفیده تخم مرغ، شیر، نمک و روغن را داخل ظرف ریخته و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. سپس در ادامه آرد را به تدریج به مواد داخل ظرف اضافه می کنیم. این کار را تا زمانی که خمیر درست شده به دستمان نچسبد ادامه می دهیم. بعد از این که خمیر آماده شد، خمیر را به مدت سه ساعت استراحت می دهیم.

طرز تهیه مایع راویولی

نیم کیلو یا 400 گرم گوشت را داخل ظرف بریزید و سپس پیاز، جعفری، نمک و فلفل را اضافه کنید. سپس مواد داخل ظرف را با یکدیگر مخلوط کنید. گوشت مخلوط شده با مواد نام برده شده را به خوبی ورز دهید تا حالتی چسبنده پیدا کند. گوشت مخلوط شده با مواد را به شکل کوفته قلقلی در بیاورید.

البته در این مرحله می توانیم از پودر نان و شیر نیز استفاده کنیم. به این صورت که پودر نان و کمی شیر را به گوشت اضافه کنیم. سپس گوشت های قلقلی را در روغن سرخ می کنیم.

هنگام سرخ کردن گوشت های قلقلی شده، رب گوجه فرنگی را در گوشه ای از ماهیتابه ریخته و کمی تفت می دهیم. سپس رب تفت داده شده را گوشت های قلقلی مخلوط کرده و نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم.

در ادامه به اندازه دو پیمانه آب به آن اضافه کرده و ماهیتابه را بر روی حرارتی ملایم می گذاریم تا آب رب تبخیر شده و گوشت ها بپزند. بعد از مدتی که گوشت ها پخته شدند، گوشت ها را آبکش می کنیم تا رب اضافی از روی آن ها برداشته گردد.

مرحله آخر

در این مرحله خمیر از قبل آماده شده را با وردنه بر روی یک سطح صاف پهن کرده، به صورت مربع های کوچک می بریم. سپس در این مربع های کوچک مایع راویولی را در وسط خمیر می ریزیم. یک مایع مربعی شکل خمیری دیگری را نیز بر روی مایع گذاشته و آن را می بندیم. قابلمه ای را برداشته و 4 پیمانه آب با یک چهارم پیمانه روغن مایع می ریزیم و بر روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید. راویولی هایی که درست کردیم را در آب جوش انداخته تا کمی در آب جوش بماند و سپس آن ها را آبکش می کنیم.

سپس در ظرفی راویولی ها را می چینیم و داخل فر می گذاریم. در این قسمت می توانیم بر روی راویولی ها سس سفید ، پنیر گودا یا پارمسان بریزیم که بستگی به سلیقه افراد دارد. راویولی را به مدت 20 دقیقه با حرارت 175 درجه سانتی گراد در فر قرار می دهیم تا زمانی که راویولی ها طلایی رنگ شوند. سپس راویولی آماده سرو کردن است.

طرز تهیه راویولی با اسفناج

  1. در دستور پخت و طرز تهیه راویولی با اسفناج هیچ تغییری به ودجود نخواهد آمد. بلکه به اندازه لازم اسفناج خرد می کنیم و سپس اسفناج ها را در داخل ماهیتابه ای تفت می دهیم تا نرم گردد.
  2. بعد از این که کمی تفت خورد سیر رنده شده را به اسفناج های داخل ماهیتابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم. برای طعم بهتر می توانیم به ماهیتابه خود کمی پنیر نیز اضافه کنیم. سپس برای پخت راویولی مراحل قبلی را طی می کنیم.

طرز تهیه راویولی با قارچ

برای تهیه راویولی با قارچ نیز تفاوت خاصی وجود ندارد. به اندازه لازم قارچ را به مدت 15 دقیقه در کاسه آب جوش بگذارید تا خیس بخورد. در تابه ای حدود 5 دقیقه قارچ ها را تفت دهید تا آب اضافی قارچ کشیده گردد. سپس به آن جعفری و سیر را اضافه کرده و حدود 2 دقیقه تفت دهید.

جمع بندی

در این مطلب طرز تهیه راویولی را به طور کامل برای شما توضیح دادیم. راویولی جدای از خوشمزه و چشم نواز بودن دارای ارزش غذایی نیز هست. کالری بالایی ندارد و شامل آهن و پروتئین بوده که برای بدن نیز مفید است. راویولی ممکن است برای افرادی که در آشپزی تبحر ندارند کمی سخت باشد اما ارزش امتحان کردن را دارد.

منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه راویولی خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه راویولی خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید