سامسونگ اندروید 12 را تا آخر 2021 برای گوشی هایش منتشر می نماید

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، اندروید 12 رونمایی عجیب و غریبی داشته است. اگرچه این به روزرسانی از نظر فنی هم اکنون در دسترس واقع شده است، اما کاربران تا چندین هفته آینده نمی توانند آن را تجربه نمایند و حتی پیکسل های گوگل هم چندین هفته دیگر به آن دسترسی پیدا می نمایند. در همین حال، سامسونگ در حال آزمایش بر روی نسخه ی بتا اندروید 12 است و به نظر می رسد که این شرکت میخواهد تا قبل از انتها امسال میلادی نسخه ای کامل از آن را منتشر کند.

سامسونگ اندروید 12 را تا آخر 2021 برای گوشی هایش منتشر می نماید

طبق گزارش منابع مطلع، سامسونگ درباره زمان عرضه اندروید 12 اطلاعات چندانی را منتشر ننموده ولی گویا این شرکت میخواهد اندروید 12 حداکثر تا دسامبر امسال در دسترس کاربران قرار بگیرد. این جدول زمانی مطابق با انتشار نسل قبلی اندروید در سال گذشته بود، جایی که سامسونگ اولین به روزرسانی های پایدار اندروید 11 را در 2 دسامبر 2020، درست قبل از عرضه جهانی آن منتشر کرد. بنابراین اگر اتفاق خاصی نیوفتد، می توانیم شاهد انتشار اندروید 12 در اواخر امسال باشیم.

با این وجود، احتمال اینکه این نسخه زودتر منتشر گردد هم وجود دارد. سامسونگ اولین بتای عمومی اندروید 12 خود را خیلی زودتر از موعد مقرر در اواسط سپتامبر منتشر کرد و بعد آن هم از انتشار دومین پک به روزرسانی که از Dynamic Color و سایر چیزها پشتیبانی می نماید اطلاع داد. ماه دسامبر مطمئنا زمان مناسبی برای انتشار اندروید 12 سامسونگ خواهد بود. اما این احتمال در ماه نوامبر هم وجود دارد.

اردیبهشت ماه گوگل جزئیات اندروید 12 را اعلام و ما را با طراحی نو متریال یو آشنا کرد. در زبان طراحی متریال یو (Material You) همه چیز بزرگ تر، برجسته تر و رنگی تر شده که شاید تمام کاربران به آن علاقه نداشته باشند، با این حال تغییر بزرگی در سیستم عامل موبایل گوگل به شمار میرود. مهم ترین ویژگی که گوگل در این سیستم عامل روی آن تمرکز نموده، تغییر رنگ غالب سیستم عامل بر اساس پس زمینه است. یعنی اندروید 12 رنگ های اصلی و فرعی پس زمینه را استخراج می نماید و در ادامه رنگ غالب سیستم (اکسنت) را بر اساس آن تغییر می دهد. علاوه بر این قابلیت، در اندروید 12 با ویجت های نو، آیکون های بزرگ تر و انیمیشن های و گزینه های امنیتی بیشتر روبه رو می شویم.

در ادامه به چند ویژگی نو اندروید 12 می پردازیم. همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد، گوگل برای اندروید 12 از یک زبان طراحی نو به نام Material You بهره برده و دست به تغییرات گسترده ای در ظاهر اندروید زده است. این موضوع یکی از ویژگی های اندروید 12 سامسونگ و به طور کلی از ویژگی های اندروید 12 به شمار می رود. مهم ترین تفاوت اندروید 11 و 12 در همین زبان طراحی نو است. اندروید در نسخه بتا فعلی خود دکمه هایی دارد که شکل گردتری دارند بعلاوه از رنگ های بیشتری در محیط سیستم عامل استفاده شده و حرکات انیمیشن ها هم روان تر شده است.

یک ویژگی بسیار جالبی که به این نسخه اضافه شده قابلیت Color Extraction است. با وجود این قابلیت به عنوان یکی از امکانات اندروید 12 و همین طور تغییرات اندروید 12 زمانی که والپیپر گوشی را تغییر دهید اندروید به طور اتوماتیک از تصویر والپیپر شما، رنگی را که از سایر رنگ ها غالب تر و زیباتر باشد انتخاب و سایر بخش های سیستم عامل مثل بخش نوتیفیکشن، صفحه قفل و منوها را به همان رنگ در می آورد.

گوگل در کنفرانس امسال خود تأکید زیادی به امنیت و حریم خصوصی در نسخه نو اندروید داشت. در اندروید 12 برای قابلیت های حریم خصوصی، از موتور Android Private Compute Core استفاده شده است. یکی از وظایف این موتور به عنوان یکی از قابلیت های اندروید 12 ، نظارت بر عملکرد برنامه ها است تا مطمئن گردد از تنظیمات حریم خصوصی که شما برایشان تعریف نموده اید پیروی می نمایند.

برای مثال یک بخش نو تحت عنوان Privacy Dashboard به عنوان یکی از ویژگی های اندروید 12 به این سیستم عامل اضافه شده است که شما با مراجعه به آن می توانید تمام برنامه هایی را که در حال استفاده از میکروفون یا دوربین هستند یا به موقعیت مکانی و مخاطبین شما دسترسی دارند مشاهده کنید. بعلاوه در قسمت بالایی این بخش هم یک نمودار دایره ای قرار گرفته است که به شما نشان می دهد طی 24 ساعت گذشته برنامه ها به چه چیزهایی دسترسی داشته اند.

تا پیش از این در اندروید زمانی که نوار کشویی نوتیفیکیشن را از بالای صفحه به پایین می کشیدیم آیکون های دایره ای شکل را در بالای صفحه می دیدیم اما حالا یکی از تغییرات اندروید 12 یا ویژگی های اندروید 12 این است که این دایره ها تبدیل به مستطیل هایی با گوشه های گرد شدند که عملکردشان مانند قبل است. مثلا با یک بار لمس آن ها ویژگی مربوطه فعال یا غیرفعال می گردد و با نگه داشتن انگشت به صفحه تنظیماتشان راهنمایی می شوید.

در نسخه نو اندروید 12 یک ریموت کنترل وجود خواهد داشت که در صورتی که یک تلویزیون مجهز به اندروید داشته باشید به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از گوشی تلویزیون را کنترل کنید. در کنار این قابلیت یک ویژگی نو به نام Car Key وجود خواهد داشت که در صورتی که یک خودرو سازگار با اندروید داشته باشید با یاری آن می توانید درب های ماشین را قفل کنید، قفل درب ها را باز کنید و حتی موتور خودرو را با گوشی روشن کنید.

اندروید 12 از حالت بتا خارج شد و به زودی راهی گوشی های پیکسل می گردد

منبع: 9to5google

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ اندروید 12 را تا آخر 2021 برای گوشی هایش منتشر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ اندروید 12 را تا آخر 2021 برای گوشی هایش منتشر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید