زور کی روش بیشتر از فدراسیون فوتبال بود، حاشیه ها مانع اصلی صعود به جام جهانی هستند

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، کارشناس فوتبال گفت: اگر فدراسیون نتواند در جمع کردن حاشیه ها به تیم ملی و اسکوچیچ یاری کند، ما هیچ شانسی برای صعود به جام جهانی نخواهیم داشت.

زور کی روش بیشتر از فدراسیون فوتبال بود، حاشیه ها مانع اصلی صعود به جام جهانی هستند

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری وبلاگ آریابلاگ، مسائل تیم ملی فوتبال ایران با توجه به حواشی مختلفی که در فدراسیون ایجاد شده برای حضور در دور برگشت مرحله گزینشی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت های آسیا 2023 چین سخت و مبهم شده است. بسیاری معتقدند با توجه به اینکه فدراسیون بدون رئیس اداره می گردد، شانس پیروزیت تیم ملی در بازی های انتخابی که در مهر و آبان امسال برگزار می گردد، آسان نخواهد بود.

ادموند بزیک در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی 2022 قطر به خبرنگار ورزشی وبلاگ آریابلاگ اظهار کرد: با توجه به همه گیری بیماری عفونی کرونا بیشتر رقبای ایران نیز همانند ما تمرین نکرده اند ولی این موضوع دلیلی بر آن نمی گردد که کار تیم ملی برای پیروز شدن در راه صعود به جام جهانی آسان باشد. قطعاً دراگان اسکوچیچ با توجه به شناختی که از فوتبال ایران دارد، همه کوشش خود را برای پیروزیت تیم ملی خواهد نمود ولی باید بداند رقبا همه کوشش خود را می کنند تا تسلیم نشوند.

وی در خصوص اینکه اسکوچیچ می تواند ایران را مسافر جام جهانی کند، گفت: از آن روزی که کارلوس کی روش از تیم ملی رفت، با توجه به دو صعود متوالی به جام جهانی توقعی ایجاد کرد که نفرات بعد از او کارشان آسان نخواهد بود. اگر مارک ویلموتس در یکی از بازی هایی که شکست خورد به پیروزی می رسید، قطعاً هنوز هم روی نیمکت تیم ملی نشسته بود. اسکوچیچ چندین سال در فوتبال ایران حضور داشته و شناخت بسیار خوبی از شرایط فوتبال کشور ما دارد. بنابراین می داند که باید چه کارهایی انجام دهد تا شاگردانش پیروز شوند.

کارشناس فوتبال توضیح داد: نقش اصلی را در تیم ملی، بازیکنان لژیونر ایفا می کنند و آن ها هستند که باید بهترین مسابقه را انجام دهند تا پیروز شوند. البته که در راستا صعود به جام جهانی باید بهترین بازی ها را انجام داد ولی به صورت کلی اگر بازیکنان لژیونر در شرایط خوبی باشند، شانس پیروزیت تیم ملی بسیار زیاد خواهد بود و البته این اسکوچیچ است که باید بتواند شاگردانش را به شکلی با یکدیگر هماهنگ کند که بهترین کارایی را درون زمین داشته باشند.

وی در خصوص اینکه با توجه به آشفتگی موجود در فدراسیون فوتبال، اسکوچیچ می تواند همانند کی روش اردوهای تمرینی خوبی پیش از آغاز مسابقات انتخابی برگزار کند، تأکید کرد: زمانی که خود کی روش هم اردوهای مختلفی برگزار می کرد، در جریان مسابقات نهایتاً چند بازیکن بودند که از داخلی ها برای تیم ملی بازی می کردند. در واقع کی روش چون زورش از فدراسیون بیشتر بود، بی دلیل اردوهایی را برگزار می کرد که یاری چندانی به تیم ملی نمی کرد چون او نهایتاً بازیکنان ترکیب تیمش را از لژیونرها انتخاب می کرد.

بزیک ادامه داد: شرایط موجود فدراسیون وحشتناک است. شرایط بسیاری موارد مانند انتخاب رئیس فدراسیون نامشخص است. اساسنامه هم که ایرادهای مختلفی دارد و فیفا به شدت روی شرایط فدراسیون حساس شده است. به نظر من اگر نمی توانند اساسنامه را اصلاح کنند و مطابق خواسته فیفا آن را تدوین کنند، بهتر است تیم حقوقی عوض گردد و با مشارکت فیفا، فردی از سوی این نهاد به استخدام فدراسیون درآید تا اساسنامه را دقیقاً در چارچوب خواسته های فیفا آماده کنند تا مسئله ای ایجاد نگردد.

وی با اشاره به این موضوع که اگر تیم ملی ایران نتواند حواشی خود را رفع کند، قطعاً در صعود به جام جهانی پیروز نخواهد شد، یادآور شد: مسلماً مسائل فنی برای پیروزیت تیم اسکوچیچ اهمیت دارد ولی با وجود حواشی، کار او آسان نخواهد بود. اگر فدراسیون نتواند در جمع کردن حاشیه ها به تیم ملی و اسکوچیچ یاری کند، ما هیچ شانسی برای صعود به جام جهانی نخواهیم داشت؛ چون حواشی مانع پیروزیت است. ما باید حرفه ای عمل کنیم اما این کار انجام نمی گردد و مرحوم ناصر حجازی به درستی گفته بود که ما فقط شماره های لاتین داریم و این شماره ها هستند که حرفه ای هستند.

بزیک با بیان این موضوع که همه تیم ها دوست دارند راهی جام جهانی شوند، اظهار کرد: ما مربی ای چون کارلوس کی روش را داشتیم که از لحاظ فنی مربی خوبی بود ولی از لحاظ اخلاقی رفتارش مورد قبول واقع نمی شد. با این حال دو مرتبه صعود مستقیم به جام جهانی داشتیم و دوست داریم برای سومین بار متوالی این اتفاق رخ دهد. بسیاری از بازیکنان می دانند که جام جهانی بهترین ویترین برای آن هاست و می توانند در آنجا آینده حرفه ای خود را تأمین کنند؛ اما انسجام زیادی باید داشته باشیم تا به جام جهانی برویم و فراموش نکنیم اگر پیروز به صعود از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی شویم، بدون شک در دور نهایی کارمان به مراتب سختتر است.

4048/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "زور کی روش بیشتر از فدراسیون فوتبال بود، حاشیه ها مانع اصلی صعود به جام جهانی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زور کی روش بیشتر از فدراسیون فوتبال بود، حاشیه ها مانع اصلی صعود به جام جهانی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید