خوشحالم در امسال دستم از مدال جهانی خالی نماند

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، امین میرزازاده دارنده مدال طلای سنگین وزن کشتی فرنگی قهرمانی دنیا در شرایطی توانست به این موفقیت دست یابد که شرایط بسیار سختی را تجربه کرد. او که قبل از حضور در رقابتهای قهرمانی زیر 23 سال دنیا در صربستان دچار مصدومیت از ناحیه مچ پای راست شده بود، در کشتی دوم هم مقابل حریف روس با مصدومیت روبرو شد اما با کوشش و تحمل مثال زدنی تا انتها مسابقات جنگید و در نهایت طلایی شد.

خوشحالم در امسال دستم از مدال جهانی خالی نماند

به همین دلیل امین میرزازاده فرنگی کار وزن 130 کیلوگرم تیم کشتی امیدهای کشورمان در مصاحبه با وبلاگ آریابلاگ گفت: رقابت های سال جاری در سطح بسیار بالایی برگزار گردید و بسیاری از نفرات عنواندار رده سنی امید در آن حضور داشتند. حتی نفراتی که در بزرگسالان هم صاحب مدال بودند هم به صربستان آمده بودند که این موضوع سطح مسابقات را بسیار بالا برده بود. من هم در این دوره از رقابتها 5 کشتی گرفتم و حریفانی از نروژ، روسیه، قزاقستان، ترکیه و ارمنستان را شکست دادم.

وی در مورد مصدومیت برابر حریف روس گفت: کشتی با حریف روسی طوری پیش رفت که از مچ پا دچار آسیب دیدگی شدم و همین مساله کارم را بسیار سخت کرد. از آن کشتی به بعد نتوانستم زیاد روی تشک تحرک داشته باشم و مجبور شدم کشتی ها را مدیریت کنم. به هر حال از نظر توانایی فنی و بدنی شرایط خوبی داشتم و توانستم کشتی ها را به خوبی پشت سر بگذارم.

فرنگی کار المپیکی کشورمان ادامه داد: هدف اصلی من کسب مدال در المپیک بود که با وجود تمام تلاشم پیروز به کسب مدال نشدم. سپس برای حضور در رقابت های دنیای نروژ دورخیز کردم که متأسفانه ابتلاء به کرونا مانع از حضورم شد. اما در نهایت خوشحالم که توانستم در رقابت های امیدهای دنیا در صربستان به میدان بروم و با کسب مدال طلا، سال 2021 را با پیروزیت پشت سر می گذارم.

میرزازاده در مورد غیبت در رقابت های لیگ برتر کشتی سال جاری گفت: به علت اینکه طی دو سال مدام در اردوهای تیم ملی تحت فشار بودم و بعلاوه آسیب دیدگی مچ پا فعلاً احتیاج دارم که استراحت کنم. البته برگزاری لیگ همیشه به لحاظ اقتصادی برای کشتی گیران بسیار مؤثر است. ضمن اینکه لیگ، تنها منبع عایدی کشتی گیران است و بعلاوه استعدادهای جوان و جدیدی هم در قالب این رقابتها کشف می شوند و می توانند در لیگ با بزرگان و نفرات مطرح کشتی بگیرند.

وی در خاتمه درباره برنامه هایش در تیم ملی گفت: تابع تصمیم کادر فنی تیم ملی هستم. ابتدا باید به مداوای آسیب دیدگی بپردازم تا در برترین شرایط سال 2022 میلادی را آغاز کنم. من تمام تلاشم این است که برای المپیک پاریس و رویدادهای دیگر برای کشورم افتخارآفرینی کنم و امیدوارم هر کشتی گیری که لایق تر است به دوبنده تیم ملی برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "خوشحالم در امسال دستم از مدال جهانی خالی نماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشحالم در امسال دستم از مدال جهانی خالی نماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید