خبرنگاران صد روز تا انتخابات آمریکا و چشم اندازهای شکست ترامپ

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، تهران - خبرنگاران - هر روز که به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می شویم چشم اندازهای احتمال شکست دونالد ترامپ بیشتر نمایان می گردد و ناظران می گویند او صد روز فرصت دارد تا فرایند فعلی نظر رای دهندگان را معکوس کند و به پیروزی در دوره دوم ریاست جمهوری و ماندن در کاخ سفید امیدوار باشد.

خبرنگاران صد روز تا انتخابات آمریکا و چشم اندازهای شکست ترامپ

به گزارش وبلاگ آریابلاگ ، شبکه خبری یورونیوز روز شنبه نوشت: ترامپ که به حماقت ، سبکسری و واکنش های غیرمنتظره معروف است اکنون در شرایطی سخت و در انزوا بسر می برد حتی در میان جمهوری خواستار و اردوگاه خود به دلیل برخوردهای هرج ومرج طلبانه با بحران شیوع ویروس کرونا با نقدها شدیدی روبرو است.

در گزارش یورونیوز آمده است:

انتظار می رود انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر آینده ، در میان دسته بندی ها و نگرانی های حاکم بر ایالات متحده و در زمانی که آمار تلفات ناشی از کرونا اکنون به بیش از 140 هزار نفر رسیده است ، بسیار پرتنش باشد.

با نزدیکتر شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، هجمه ها و رد و بدل اتهام ها میان مقامات و نامزدها و طرفداران آنها شدت می گیرد.

ترامپ (75 ساله) تاکید می نماید که جو بایدن رقیب (77 ساله) او عروسکی است که توسط چپ رادیکال مدیریت می گردد و برای همین میخواهد شیوه زندگی آمریکایی را نابود کند در حالیکه بایدن نامزد دموکرات ها معتقد است برای نجات روح آمریکا وارد کارزار با ترامپ شده است.

نظرسنجی ها همه نشان دهنده پیشروی بایدن در برابر ترامپ هستند و اکنون این میلیاردر جمهوریخواه از یک شکست تحقیرآمیز می ترسد زیرا او نخستین رئیس جمهوری آمریکا در بیش از یک ربع قرن خواهد بود که در دور دوم انتخابات پیروز نشده است.

با این حال هنوز کارزار انتخاباتی برای ترامپ حاد نشده است، بعد از سه سال و نیم فراز و نشیب پیاپی، هنوزهم ممکن است اتفاقی بتواند اوضاع را برای ترامپ به عقب برگرداند.

آیا در فرایند تبلیغات انتخابات، بایدن ممکن است مرتکب خطایی عظیم گردد؟ آیا یکی از قضا دیوان عالی کشور آمریکا فوت می نماید؟ آیا کشف واکسن ویروس کرونا اعلام می گردد؟ آیا مثل انتخابات گذشته در آخرین ماه قبل از انتخابات آمریکا یک شگفتی عظیم رخ خواهد داد و فرایند کنونی رقابت

بین دو نامزد را دستخوش تغییر اساسی خواهد نمود؟

با این حال، بیماری همه گیر کووید 19 رئیس جمهوری کنونی آمریکا را تا حد زیادی تضعیف نموده و ناکامی او را در مقابله با این بحران در معرض دید همگان قرار داده است و ترامپ فرصت مطرح کردن خود به عنوان ناخدایی که باید کشتی توفان زده را به ساحل نجات برساند، از دست داده است.

نتیجه نظرسنجی شبکه ای بی سی نیوز تاکید دارد که دو سوم آمریکایی ها با عملکرد ترامپ در مقابله با ویروس کرونا مخالف هستند. ترامپ در واکنش ، نتایج نظرسنجی را اشتباه می خواند اما او فارغ از سخنان قاطع و پرطمطراق باید درک کند و بپذیرد که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست

جمهوری آمریکا در موضع ضعف واقع شده است و کوشش می نماید که اوضاع را تغییر دهد.

درهمین چارچوب ، ترامپ مدیر تبلیغات انتخاباتی و هر چند دیرهنگام استراتژی خود را تغییر داد و در مورد کووید 19 بعداز چند هفته از انکار اعتراف کرد که اوضاع قبل از آنکه بهبود یابد در حال بدترشدن است.

ترامپ در طول دوره ریاست جمهوری از یک لحن سخت و تند استفاده نموده اما آیا این شرایط برای مدت طولانی دوام خواهد داشت؟ 1300 روز از دوره ریاست جمهوری او تا به امروز در کاخ سفید سپری شده و این فرایند آینده او را تردید آمیز نموده است.

آمارها تا به امروز برای تاجر نیویورکی اطمینان بخش نیستند، معدل نتایج نظرسنجی های ملی که پایگاه مستقل ریل کلیر پولیتیکس آماده می نمایند، نشان می دهند بیش از 6 هفته است که بایدن با اختلاف 8 تا 10 درصدی از ترامپ پیش افتاده است.

آمار و ارقام از سال 1980 میلادی تا به امروز حاکی هستند همه نامزدها که در این مرحله از تبلیغات این اختلاف عظیم را ایجاد نموده اند ، در انتخابات پیروز شده اند ، به استثنای یکی و آن مایکل دوکاکیس دموکرات بود که در سال 1988 از جورج بوش باخت.

در تگزاس، ایالتی که هیچ دموکراتی از زمان جیمی کارتر در سال 1976 تا به امروز نتوانسته است، برنده گردد و این ایالت وزن زیادی هنگام شمارش خواهد داشت، اختلاف بایدن و ترامپ بسیار ناچیز است و این در حالی است که ترامپ در انتخابات سال 2016 به یک پیروزی لغزنده در آنجا دست یافته بود.

از سوی دیگر، تنش ها و شک و تردید متقابل درمیان جمهوریخواستار درحال افزایش است آنها حتی می ترسند کرسی های مجلس سنا را در ماه نوامبر از دست بدهند. لیزچنی که یکی از رهبران اقلیت جمهوریخواه در مجلس نمایندگان محسوب می گردد، چند روز پیش به عدم وفاداری به حزب

جمهوریخواه متهم شد. مت گیتس نماینده جمهوریخواه از ایالت فلوریدا ، گفت: لیز چنی در پشت پرده (و اکنون در ملاء عام) علیه ترامپ و برنامه اش کار می نماید.

این در حالی است که ترامپ تنظیم برنامه خود و تعریف چشم انداز برای چهار سال آینده آمریکا را سخت می داند.

اکنون، ترامپ مدعی پایبندی به شعار قانون و نظم است و وعده داده که رویکرد سختی را علیه افزایش خشونت در بسیاری از شهرهای عظیم آمریکا اتخاذ کند. اما منتقدان ترامپ او را به تقلا برای منحرف کردن نگاه ها از ناکامی ها و شکست های خود متهم می نمایند و یادآور می شوند که ترامپ در

هر انتخاباتی ، خواه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 یا انتخابات میان دوره ای ریاست جمهوری 2018 ، با یک کارت بازی نموده است.

ترامپ هنوز به دنبال روزنه ای است تا بتواند بر آن برای حمله علیه بایدن و اطرافیانش متمرکز گردد اما رقیبش در میان محدودیت های اعمال شده برای مهار شیوع این بیماری همه گیر درصدد است به ترامپ اجازه سوء استفاده زیادی ندهد.

بایدن معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا پیش از آغاز مناظره ها در پاییز به بعضی سخنرانی های پراکنده بسنده نموده و بیشتر به حمایت رو به افزایش باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین و محبوبیت او نزد مردم آمریکا برای جلب آرای آنان چشم دوخته است.

باراک اوباما چهل و چهارمین رئیس جمهوری آمریکا فارغ از همه سیاست های خاص که اجرا می شوند، از توانایی بایدن در همدلی با مردم آمریکا تمجید و آرزو نموده که او در ماه نوامبر آینده چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا گردد.

به همه نقاط ابهام در یک کارزار انتخاباتی آمریکا که در همه سطوح غیرعادی است، سؤالاتی هم درباره نحوه برگزاری انتخابات اضافه می گردد.

ترامپ چندین هفته است بدون ارائه هیچ مدرکی مدعی می گردد رای گیری به وسیله پست که سال جاری در میان شیوع ویروس کرونا ، حجم عظیمی را خواهد داشت می تواند به کلاهبرداری گسترده در انتخابات آمریکا منجر گردد.

روز یکشنبه در مصاحبه ای با فاکس نیوز از ترامپ پرسیده شد، متعهد می گردد نتایج انتخابات را بپذیرد ، وی از دادن جواب قطعی خودداری کرد و فقط گفت خواهم دید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران صد روز تا انتخابات آمریکا و چشم اندازهای شکست ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صد روز تا انتخابات آمریکا و چشم اندازهای شکست ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید