توافق صنعاء و سازمان ملل درباره نفتکش صافر

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، عضو شورای عالی سیاسی انصارالله یمن از امضای یادداشت تفاهم با سازمان ملل در مورد نفتکش فرسوده صافر اطلاع داد.

توافق صنعاء و سازمان ملل درباره نفتکش صافر

به گزارش سرویس بین الملل وبلاگ آریابلاگ، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن، شب گذشته طی پستی در توئیتر از امضای یک یادداشت تفاهم با سازمان ملل در مورد نفتکش صافر اطلاع داد.

این مقام انصارالله یمن نوشت: یادداشت تفاهمی با سازمان ملل متحد در مورد نفتکش صافر امضا شد. به اذن الهی، کار بر اساس این تفاهم نامه در آینده انجام می گردد تا از وقوع فاجعه زیست محیطی در سواحل دریای سرخ در نتیجه اقدامات خودسرانه کشورهای متجاوز آمریکایی، انگلیسی، سعودی، اماراتی و مزدوران آن ها و محاصره جمهوری یمن، جلوگیری گردد.

نفت کش صافر چندین سال است که در بندر رأس عیسی در الحدیده لنگر انداخته است و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.شرکت نفت دولت صنعاء پیش از این گفته بود که ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی نوامبر 2016 مانع دسترسی به نفت کش صافر و اجرای اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری آن شده است.

احمد عبدالله دارس وزیر نفت دولت نجات ملی یمن از سازمان ملل خواسته بود تا ائتلاف سعودی را برای تخلیه محموله صافر پیش از وقوع فاجعه زیست محیطی، تحت فشار گذارد.

دارس گفت که محموله نفت کش صافر که بیش از یک میلیون بشکه نفت خام است، به منزله بمب ساعتی و تهدیدی برای محیط زیست دریایی است چرا که این کشتی فرسوده شده و عملیات تعمیر و نگهداری آن به علت تجاوزات (ائتلاف سعودی) متوقف شده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "توافق صنعاء و سازمان ملل درباره نفتکش صافر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق صنعاء و سازمان ملل درباره نفتکش صافر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید