افشای توطئه عربستان و امارات در مورد تجزیه یمن

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، وزیر سابق دولت منصور هادی فاش کرد عربستان و امارات برای تجزیه یمن دو ماه است دولت مستعفی را تحت فشار قرار داده اند.

افشای توطئه عربستان و امارات در مورد تجزیه یمن

وبلاگ آریابلاگ - صالح الجبوانی وزیر حمل و نقل سابق دولت منصور هادی، رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن امروز (چهارشنبه) در حساب توییتر خود فاش کرد عربستان و امارات توطئه جدیدی برای تجزیه و تقسیم یمن در پیش گرفتند.

بر اساس گزارش روزنامه الیمن، او در این خصوص گفت: نزدیک به دو ماه است که به منصور هادی فشار می آورند تا دو معاون برای خود انتصاب کند تا بتواند یمن را به دو قسمت تقسیم نموده و فقط نام رئیس جمهور را بر دوش بکشد.

الجبوانی گفت: عوامل و خائنان وفادار به ائتلاف متجاوز به یمن دائما از شرایط قانون اساسی و جمهوری صحبت می نمایند درحالی که فراموش نموده اند که طبق قانون اساسی و قانون مجازات و جنایات یمن، در خیانت به سرزمین و مردم این کشور دست دارند.

شایان ذکر است از همان ابتدای حمله ائتلاف عربی - آمریکایی به یمن، اهداف مختلف اعضای این ائتلاف به ویژه عربستان و امارات به این کشور اسلامی معین شد. هدف اصلی سعودی ها از حمله به یمن دسترسی کامل به منابع نفتی این کشور با روی کار بودن دولتی وابسته و هدف امارات نیز تقسیم یمن و غصب نقاط راهبردی آن و حمایت از شورای انتقالی جنوب یمن بود.

چندی پیش نیز هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با اشاره به احداث پایگاه هوایی امارات در جزیره میون به ابوظبی هشدار داد و تاکید نمود، اگر اراضی و جزایر یمن را ترک نکنید، به زودی گدازه های آتش به آنان خواهد رسید.

به همین دلیل نیرو های یمنی چندی پیش در جریان عملیات طوفان یمن در سه مرحله به ابوظبی و بعضی از منطقه ها امارات حمله و این عملیات ها را پاسخی به حملات امارات به یمن و کشتار مردم بی دفاع عنوان کردند.

وبلاگ آریابلاگ بین الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افشای توطئه عربستان و امارات در مورد تجزیه یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای توطئه عربستان و امارات در مورد تجزیه یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید