کوشش شبانه روزی دانشمندان ایرانی برای تامین مهمترین اولویت مردم ، فرایند فراوری واکسن کرونا در چه وضعیتی واقع شده است؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، اظهارات بی پایه و اساس بعضی از افراد به ظاهر مشهور سیاسی در مورد واکسن کرونا، به حاشیه بردن کوشش شبانه روزی دانشمندان جوانی است

کوشش شبانه روزی دانشمندان ایرانی برای تامین مهمترین اولویت مردم ، فرایند فراوری واکسن کرونا در چه وضعیتی واقع شده است؟

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی وبلاگ آریابلاگ، فرزانه فراهانی- فراگیر شدن بیماری کرونا در کشورهای مختلف جهان از جمله معضلاتی است که انسان امروز را بیش از پیش دست به دامان علم دانشمندان نموده است.

یکی از مهمترین موضوعات جهانی امروز فراوری، توزیع و تزریق واکسن کرونا بین گروه های مختلف برای در امان ماندن از ابتلا به این بیماری مرگبار است.

بیماری کرونا به عقیده بسیاری از دانشمندان متخصص در سراسر جهان ساخته دست بشر در آزمایشگاههای زیرزمینی است و این همه گرفتاری و مرگ و میر دستاورد خودخواهی افرادی با رفتارهای ضداخلاقی و ضد است.

تا کنون بیش از هزاران نفر از مردم جهان در جریان ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند و حالا موضوع تهیه و تزریق واکسن از اولویت های زندگی بشر محسوب می گردد.

در بعضی از کشورهای جهان واکسن کرونا فراوری و به مردم تزریق شده و در بسیاری از کشورها هم تزریق واکسن کرونا برای مردم بر اساس گروههای مختلف مثل سالمندان، بیماران زمینه ای و ...، اولویت بندی شده و در حال اجرا است.

هر واکسن مراحل متعددی را تا تزریق پشت سر می گذارد!

دانشمندان ایرانی هم با کوشش شبانه روزی خود تا کنون چند واکسن کرونا را تهیه نموده و فاز غیر انسانی و بعلاوه مرحله انسانی را با موفقیت پشت سر گذاشته و مجوز فراوری انبوه آن ها هم به وسیله متخصصان حوزه سلامت صادر شده است.

فرایند فراوری واکسن در همه جای جهان و برای همه بیماریهای واگیردار مثل بیماری کرونا، فرایندی نسبتا مشابه دارد و از ابتدای آغاز واکسن سازی و فراوری واکسن های اولیه حدود 14 تا 16 روز باید تستهای مورد احتیاج روی آن ها انجام گردد.

چک کردن کیفیت واکسن های فراوری شده، جلوگیری از آلودگی واکسن ها و بسیاری از مسائل دیگر از اهمیت خاصی برخوردار است و این موضوع شامل همه واکسن ها می گردد.

بعد از فراوری اولیه واکسن، در مرحله ویال ها ممکن است مسائلی ایجاد گردد و ادامه فرایند فراوری واکسن با اختلال روبرو گردد و بدین صورت محتمل است که چند هزار دوز واکسن از چرخه فراوری خارج گردد.

از طرف دیگر با توجه به نو بودن خط فراوری شرکت های مربوطه احتمال کندی در فراوری واکسن وجود دارد و نمیتوان این مسئله را با مسائل و حساب کتابهای سیاسی شخصی به حاشیه برد.

آخرین اخبار فراوری واکسن برکت!

رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام خمینیره گفت: 360 هزار دوز واکسن به وزارت بهداشت داده ایم.

وی اضافه نمود: تا به امروز 2 میلیون و 50 هزار دوز واکسن برکت فراوری شده است ک هر دوز واکسن دو هفته فرایند کنترل کیفیت دارد که 400 هزار دوز از این مرحله عبور نموده اند و 360 هزار دوز آن تحویل وزارت بهداشت شده و 40 هزار دوز هم آماده تحویل است.

این مقام مسئول گفت: هم اکنون با افزایش ظرفیت فراوری، هفته ای 1.2 میلیون دوز فراوری واکسن داریم و با افزایش ظرفیت های بعدی تا خاتمه شهریور بیش از 50 میلیون دوز واکسن فراوری خواهیم کرد.

آنچه مسلم است این است که فراوری واکسن کرونا در کشورهایی که هم اکنون به این ابزار درمانی ارزشمند و مهم دست پیدا نموده اند، با چالش ها و مسائل فراوانی همراه است.

هر گونه اظهار نظر و صدور نظر شخصی خارج از تخصص و تجربه و دانش مورد احتیاج تنها روحیه دانشمندان را دچار تنش می نماید و افراد با هر دیدگاه و بینش سیاسی باید مراقب گفته های خود باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کوشش شبانه روزی دانشمندان ایرانی برای تامین مهمترین اولویت مردم ، فرایند فراوری واکسن کرونا در چه وضعیتی واقع شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش شبانه روزی دانشمندان ایرانی برای تامین مهمترین اولویت مردم ، فرایند فراوری واکسن کرونا در چه وضعیتی واقع شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید