بخشی از سامانه دوم آبرسانی اصفهان عظیم سال آینده وارد مدار می گردد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، خبرنگاران/اصفهان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه استان اصفهان در حوزه آب شرب دچار تنش نیست، بلکه دچار بحران است، گفت: تا زمانی که سامانه دوم آبرسانی اصفهان عظیم وارد مدار نگردد در تامین آب شرب دچار مشکل هستیم اما پیش بینی می گردد این بخشی از این طرح، سال آینده وارد مدار گردد.

بخشی از سامانه دوم آبرسانی اصفهان عظیم سال آینده وارد مدار می گردد

هاشم امینی امروز (چهارشنبه- چهارم تیرماه) به مناسبت هفته مدیریت مصرف آب و برق در کشور در جمع وبلاگ آریابلاگ، اظهار کرد: طی یک دهه اخیر استان اصفهان با وجود خشکسالی های شدید و فشار بر شرکت آبفا با فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و شفاف سازی صحیح و به موقع، موجب شد تنش اجتماعی سنگینی نداشته باشیم که این امر به فرهنگ مردم و فرهنگ سازی به وسیله مدیران استان و رسانه ها برمی گردد.

وی به موضوع یکپارچه سازی و ادغام دو شرکت آبفا و آبفار اشاره نمود و افزود: مطابق قانون متولی این کار به آب و فاضلاب شهری و در اصفهان به شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان واگذار شد که باعث تغییر ساختاری و سازمانی شد.

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با اعتقاد بر اینکه به دلیل نبود اعتبارات و امکانات در بخش روستایی شاهد یک عقب ماندگی هستیم، توضیح داد: این یکپارچه سازی در هزینه های دولت تاثیر می گذارد و موجب بهبود، افزایش کیفیت خدمات و ... خواهد شد.

نزدیک کردن سطح خدمات روستاها به شهر

امینی یکی از روینمودها در بودجه 99 را روستا محور بودن آن بیان کرد و گفت: به دنبال این هستیم که با یک برنامه جهادی و منسجم سطح خدمات روستاها را به شهرها نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه حمایتی دولت به روستاها مانند گذشته وجود دارد، تاکید نمود: براین اساس تعرفه های روستاها از شهرها متفاوت خواهد بود و روستاها همانند قبل از تعرفه های تخفیفی بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان همچنین به یکی از اقدامات مهم وزارت نیرو که از سال 98 شروع شده اشاره نمود و گفت: مطابق پویش الف ب ایران هر هفته در کشور پروژه هایی در حوزه آبفا افتتاح می گردد که این طرح در سال 99 همچنان ادامه خواهد داشت.

امینی افزود: در اواخر سال 98 هفت پروژه با 758 میلیارد تومان اعتبار در قالب این پویش به بهره برداری رسید.

باغبهادران به تصفیه خانه باباشیخ علی متصل می گردد

وی همچنین افزود: بازسازی شبکه فاضلاب شهری طی چند سال گذشته با اعتبارات فاینانس خارجی در محلات همچون نظر، میر، مشتاق، کمال اسماعیل و .... رخ داد که این پروژه با اعتباری حدود 700 میلیارد تومان در قالب فاینانس چین اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با تاکید بر ضرورت احداث شبکه فاضلاب محلات پیرامونی شهر اصفهان گفت: شبکه فاضلاب بعضی از این محلات اجرا شده و امیدواریم با برنامه ریزی فاضلاب محلات جی شیر، روشن دشت، پینارت و شهید کشوری و .... اجرا گردد.

امینی افزود: از دیگر پروژه های این پویش که اسفندماه به بهره برداری رسید، آبرسانی به شهر باغشاد و 8 روستای لنجان اجرا شده و به مردم باغبهادران قول می دهیم طی ماه های آینده مردم این شهر به تصفیه خانه باباشیخ علی متصل شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که تصفیه خانه شهر اژیه آبرسانی به مجمتع های روستایی فلاورجان و ... در قالب این پویش به بهره برداری برسد و آبرسانی به شهر دهاقان، گلشهر و 13روستا داشته باشیم.

در ایام نوروز قطعی آب در اصفهان نداشتیم

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان در ادامه با اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن بر نوع خدمات شرکت آبفا شرح داد: اگرچه آبفا در بحث تامین آب شرب و بهداشت در شرایط سختی به سر می برد و با توجه به اینکه در اسفند ماه سیاست ماندن در خانه مطرح بود، در ایام نورور قطعی آب نداشتیم.

امینی همچنین حذف قبوض کاغذی را یکی از اقدامات خوب شرکت آبفا مطرح کرد و گفت: در حال حاضر در راستای تحقق دولت الکترونیک تمام خدمات مشترکین این شرکت غیر حضوری شده است که علاوه بر صرفه جویی در زمان، کاهش آلودگی و ... در مقابله با کرونا نیز اثرگذار است.

وی با اشاره به افزایش 18 درصدی مصرف آب در پی شیوع کرونا، توضیح داد: علاوه بر این در پیک مصرف تابستان در حال حاضر شاهد افزایش 30 تا 40 درصدی مصرف آب در اصفهان هستیم که مردم با وجود رعایت پروتکل های بهداشتی باید در مصرف آب مدیریت بهتری داشته باشند.

افت فشار آب قائمیه، گلزار و بلوار شفق رفع می گردد

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان در ادامه به بعضی پروژه های شرکت آبفا در سال 99 اشاره نمود و افزود: اصلاح و بازسازی 240 کیلومتر شبکه آب استان در شهر و روستاها که در سال 98، 237 کیلومتر بود و همچنین مطالعات آبرسانی به شهرستان فریدونشهر، مطالعات تامین آب بخشی از مجتمع های روستایی اردستان و مطالعات آبرسانی به بخش مرکزی و تامین آب بافت مرکزی اصفهان از جمله این طرح ها است.

امینی با بیان اینکه افت شدید فشار آب مناطق قائمیه، بلوار شفق و گلزار در اصفهان از جمله مطالبات و گلایه های مردم این مناطق بود، یادآور شد: در این راستا به زودی مخرن 10 هزار مترمکعبی با اعتبار 12 میلیارد تومان احداث خواهد شد و به زودی مشکل افت فشار این مناطق رفع می گردد.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان در زمینه هوشمندسازی شبکه های آب و فاضلاب پیشرو است، تاکید نمود: حفر و تجهیز 17 حلقه چاه در روستاها و اجرای 310 کیلومتر لوله آب در شهر، روستاهای استان و ... از جمله این اقدامات است.

اصفهان سرآمد کشور در کاهش آب بدون درآمد

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با تاکید بر اینکه آب بدون درآمد و پرت آب در حوزه شهری اصفهان 16.1 درصد است و اصفهان سرآمد کشور در کاهش آب بدون درآمد است، توضیح داد: این میزان پرت در روستاها 35 درصد است که با اصلاح شبکه به دنبال کاهش آن هستیم.

امینی همچنین با اشاره به توسعه 220 کیلومتری شبکه فاضلاب استان در سال 99، گفت: این میزان در سال گدشته 205 کیلومتر بود. همچنین در امسال 367 کیلومتر شبکه فاضلاب را ویدیو متری خواهیم کرد.

مصرف آب خانگی استان اصفهان 11 مترمکعب در ماه است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه مصرف آب خانگی در هر ماه در استان اصفهان 11 مترمکعب است، اظهار کرد: این میزان در کشور 15 مترمکعب و استاندارد آن 20 مترمکعب است.

وی با بیان اینکه با وجودی که اصفهان در مضیقه آبی قرار گرفته است، بعضی می گویند که اصفهان مسئله ای برای آب ندارد، تاکید نمود: با این وجود 88 درصد مشترکین استان اصفهان زیر 20 مترمکعب مصرف آب دارند.

امینی با تاکید بر اینکه استان اصفهان در حوزه آب شرب دچار تنش نیست، بلکه دچار بحران است، تاکید نمود: در این راستا اجرای طرح های آبرسانی و انتقال آب به اصفهان یکی از مطالبات مردم و مدیران استان است.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود آب در پیک تابستان بعضی چاه ها را وارد شبکه آبرسانی نموده ایم، گفت: از مجموع آب توزیعی در اصفهان در پیک مصرف، کمتر از 10 درصد آن از آب چاه ها تامین می گردد، اما اختلاط آب چاه ها موجب تغییر ذائقه مردم و گلایه آنها شده است با این وجود باید توجه داشت که شرکت آبفا به شدت بر بهداشت و سلامت آب چاه ها تاکید دارد.

آخرین شرایط پروژه سامانه دوم آبرسانی اصفهان عظیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در پاسخ به سوال وبلاگ آریابلاگ، در مورد آخرین شرایط پروژه سامانه دوم آبرسانی اصفهان عظیم با توجه به اینکه در بحران آبی قرار داریم، شرح داد: تا زمانی که سامانه دوم آبرسانی اصفهان عظیم وارد مدار آب شرب اصفهان نگردد به طور قطع در سه ماه گرم سال در شرایط سختی جهت تامین آب شرب قرار داریم، اما امیدواریم با وجود بسیاری از کم لطفی ها در سال آینده بخشی از سامانه دوم آبرسانی اصفهان عظیم وارد مدار گردد.

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای اصفهان متولی اجرای پروژه سامانه دوم آبرسانی اصفهان عظیم است، گفت: با این وجود شرکت آب و فاضلاب به عنوان بهره بردار این پروژه بخشی از تامین اقتصادی آن را انجام داده و در حال اجرای لوله های 1400 این پروژه است.

امینی همچنین به پیشرفت 30 درصدی ساختمان سامانه دوم آبرسانی اصفهان عظیم اشاره نمود و گفت: در حال حاضر بحث لوله گذاری و تامین تجهیزات این طرح در حال پیگیری است و مدیریت استان در نظر دارد بخشی از سامانه دوم آبرسانی اصفهان عظیم را از سال آینده وارد مدار کند و از این طریق پیک مصرف تابستان را مدیریت کنیم.

تصفیه خانه باباشیخعلی از لحاظ مباحث کیفی مسئله ای ندارد

وی همچنین تاکید نمود: تصفیه خانه بابا شیخعلی به عنوان یکی از پیشرفته ترین تصفیه خانه های کشور است که از لحاظ مباحث کیفی آب هیچ مسئله ای ندارد و سیستم اُزون کلر آن شرایط مناسبی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه بسته شدن زاینده رود موجب حذف و خالی شدن چاه های فلمن می گردد، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده به دنبال افزایش ظرفیت انتقال آب از تونل اشترجان هستیم که می تواند حذف چاه های فلمن را جبران کند.

وی همچنین در مورد آب خاکستری در اصفهان، اظهار کرد: در این خصوص شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تفاهم نامه ای با سازمان نظام مهندسی ساختمان جهت جمع آوری آب های خاکستری امضا نموده و قرار است بعضی مجتمع ها، آموزش و پرورش، مدارس و ... آب خاکستری را به چرخه بعضی مصارف از جمله آبیاری برگردانند و امیدواریم آب خاکستری یکی از الزامات احداث مجتمع های مسکونی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بخشی از سامانه دوم آبرسانی اصفهان عظیم سال آینده وارد مدار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشی از سامانه دوم آبرسانی اصفهان عظیم سال آینده وارد مدار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید