با مایکروفر هم می گردد یک کاسه آش جا افتاده پخت ، با این آش خوشمزه هم خون و کبدتان را تصفیه کنید و هم فشار خون تان را پایین بیاورید

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، خیلی از ما فکر می کنیم پختن غذاهای اصلی و سنتی مثل آش در مایکروفر امکان پذیر نیست ولی این تصور نادرستی است زیرا اگر روش کار با دستگاه را بلد باشید با مایکروفر همه نوع غذایی می گردد پخت.

با مایکروفر هم می گردد یک کاسه آش جا افتاده پخت ، با این آش خوشمزه هم خون و کبدتان را تصفیه کنید و هم فشار خون تان را پایین بیاورید

در این آش از گوشت هم استفاده شده است که شما می توانید آن را حذف کنید یا از گوشت قلقلی به جامانده از پخت خورش فسنجان روز قبلتان بهره ببرید. به این ترتیب زمان پخت کمتر هم می گردد.

1. گوشت چرخ نموده را با پیاز رنده شده و نمک و فلفل کاملا مخلوط نموده سپس آن را با دست قلقلی کنید.

روغن را در ظرف پیرکس مناسبی بریزید و در مایکروفر قرار دهید. تنظیمات را روی ترکیب مایکروفر و گریل (combi) بگذارید و مدت هفت تا هشت دقیقه گوشت را بدون درپوش روی سه پایه فلزی مایکروفر حرارت دهید.

2. لپه را که از قبل خیس نموده اید به همراه آب و کمی نمک در ظرف پیرکس گودی بریزید و در مایکروفر با قدرت 80 درصد (میانه) و مدت 20 تا 30 دقیقه با درپوش حرارت دهید تا بپزد، بعد آن را کناری بگذارید و سپس برنج شسته شده را در ظرف دیگری حاوی آب با درپوش و با قدرت 100 درصد (بالاترین قدرت) به مدت ده دقیقه حرارت دهید. پس از این مدت سبزی را به برنج اضافه کنید و با همان قدرت، ده دقیقه دیگر حرارت دهید. البته درپوش یادتان نرود.

3. حالا نوبت اضافه کردن رب انار است ولی اگر رب انارتان خیلی تیره بود، در ظرف دیگری رب گوجه فرنگی را به همراه نصف قاشق سوپ خوری روغن به مدت دو دقیقه و با قدرت 100 درصد تفت داده، سپس همراه رب انار که با اندازهی آب رقیق شده است، به آش اضافه کنید.

4. در پایان لپه و گوشت قلقلی را به آش اضافه نموده و آش را با درپوش به مدت 30 دقیقه و با حداکثر قدرت (100 درصد) حرارت دهید تا جا بیفتد. در پایان اندازهی نمک، آبلیمو یا سرکه و شکر (البته بسته به ذائقه تان) اضافه کنید. وقتی مرحله پخت تمام شد، آش را با دانه انار، گوشت قلقلی و گل پر تزئین کنید.

مواد لازم (برای سه تا چهار نفر)

150گرم گوشت چرخ نموده

یک عدد پیاز (رنده گردد)

به اندازه لازم نمک و فلفل

70گرم برنج نیم دانه یا خرد

300گرم سبزی آش (اسفناج، نعنا، گشنیز، جعفری و ترخون)

2 /1 پیمانه رب انار یا آب انار

50گرم لپه

(از قبل خیس کنید)

1 ق س رب گوجه فرنگی

به اندازه لازم شکر

به اندازه لازم آبلیمو یا سرکه

2 /1 2ق س روغن مایع

2 /1 4 لیوان آب جوش

فوت وفن

در صورتی که آش غلظت مورد نظر را نداشت آن را با قدرت 100 درصد و بدون درپوش کمی حرارت دهید تا اندازهی از آب آن بخار گردد.

یه جور دیگه

اگر دستگاه شما سیستم combi نداشت مایکروفر را با قدرت 60 درصد تنظیم نموده و همان هفت تا هشت دقیقه گوشت را داخل پیرکس آغشته به روغن حرارت دهید. به درپوش نیازی نیست.

یه جور دیگه

اگر این آش را برای مراسم غیررسمی درست می کنید، می توانید داخل آن کمی دانه های انار و گل پر هم بریزید.

چون در غیر این صورت ممکن است دانه های سفت انار مهمانان رسمی را ناراحت کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "با مایکروفر هم می گردد یک کاسه آش جا افتاده پخت ، با این آش خوشمزه هم خون و کبدتان را تصفیه کنید و هم فشار خون تان را پایین بیاورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مایکروفر هم می گردد یک کاسه آش جا افتاده پخت ، با این آش خوشمزه هم خون و کبدتان را تصفیه کنید و هم فشار خون تان را پایین بیاورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید