اینستاگرام در حال آزمایش فید تمام صفحه مشابه TikTok است ، آنها هیچ احترامی برای متن و اندیشه قائل نیستند!

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، محبوبیت تیک تاک ظاهرا هم اینستاگرام را نگران نموده و هم یوتیوب را. اما به گمان من واقعا تاسف برانگیز است که شرکت ها فقط به محبوبیت خام و افزایش هیت ها فکر می نمایند.

اینستاگرام در حال آزمایش فید تمام صفحه مشابه TikTok است ، آنها هیچ احترامی برای متن و اندیشه قائل نیستند!

معمولا شرکت های بزرگی که در زمینه رسانه های اجتماعی کار می نمایند یک دوره ابتدایی نوزایی و خلاقیت دارند و می تواند یک هسته اولیه پرشور از کاربران را گردآوری نمایند. اما مدتی که می گذرد بیشتر متمایل می شوند که کار رقبا را زیر نظر بگیرند و از آنها تقلید نمایند. تجربه نشان داده که در این زمان نمی توانند ترفند رقیب خود را به درستی پیاده نمایند و کاربران خودشان را هم به خاطر تغییر فلسفه، گریزان می نمایند.

با این مقدمه می رسیم به خبر نو:

اینستاگرام در حال اجرا دادن آزمایشی که این اپلیکیشن را شاید تا حد زیادی شبیه تیک تاک کند. اینستاگرام میخواهد که فید های عمودی تمام صفحه را آزمایش کند. یعنی شما پس از باز کردن برنامه اینستاگرام، بلافاصله محتواها را عمودی و تمام صفحه خواهید دید و این طوری بیشتر در محتوای ویدئویی غرق خواهید شد.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در ویدئویی که در توییتر منتشر شد، این آزمایش را تأیید نموده و گفت که عکس ها و ویدیو های با ارتفاع بیشتر در بعضی فید ها ظاهر می شوند.

در تصویری که به وسیله اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده، یک پست تمام صفحه با نظرات، کپشن، لایک ها و سایر ویژگی ها در روی پست، به جای زیر آن نشان داده شده.

در این عکس نوار استوری ها را هم نمی بینیم. البته سین کیم، سخنگوی Meta، می گوید که این عکس، نمای فید اصلی را هنگامی که کاربران آغاز به اسکرول می نمایند نشان می دهد. یعنی قبل از اقدام به اسکرول، هر کاربر استوری ها را همچنان در بالا خواهد دید.

سایر قسمت ها مانند جستجو، ریلها یا قسمت اعلان ها و پیغام ها دست نخورده همچنان در دسترس خواهند بود.

انتخاب اینستاگرام برای آزمایش نمایش تمام صفحه ویدئوها، واقعاً تعجب آور نیست. این شرکت به شدت ویدئو های کوتاه فرم را به سازندگان و کاربران ارائه نموده است و به سازندگانی که ریل ها برتر را می سازند، جوایز نقدی ارائه می دهد.

به عکس بالای این پست نگاه کنید. اگر واقعا اینستاگرام به این صورت دربیاید، عملا کپشن ها بیشتر 7-8 کلمه خوانده نمی شوند. البته کپشن های طولانی را شما می توانید به زحمت و با یک تپ اضافی بخوانید. اما تصور می کنید که در هجوم ویدئوهای تمام صفحه کوتاه، کاربری که به شدت تکانه ای شده و شتاب اسکرول دارد، اهمیتی به متن می دهد؟

در کتاب بدون فیلتر ، داستان اینستاگرام، نوشته سارا فرایر، ما داستان خلق اینستاگرام و زیرکی های هیجان انگیز طراحی رابط کاربری و توسعه اپلیکیشن آن را خوانده بودیم. منتها در ادامه باید بپرسیم که زیرکی های رسانه های اجتماعی آیا هیچگاه در جهت زیرک تر کرد و اندیشمندتر کردن کاربرانش بوده اند؟

به جرات می توانیم بگوییم که خیر. شرکت ها خیلی کم رنگ در این جهت حرکت نموده اند. آنها زیربنایی فراهم نموده اند که حماقت را توسعه می دهد و امکان تامل روی متن را روز به روز کاهش می دهد.

اینستاگرام به خودی خود رسانه ای با توجه کم روی متن بود. الان با تمرکز بیشتر آن روی ویدئوهای کوتاه و محتواهای تمام صفحه باید بگویم که اینترنت فعلی دیگر آن هدفی را دنبال نمی کند که خالقانش قصد و غرضش را داشتند. خالقان اولیه به صفحات متعددی متنی لینک شده به هم و یک شبکه دانش در هم تنیده فکر می کردند و کله گنده های کنونی به ایجاد تفریح فراگیر اعتیادآور …

منبع: یک پزشک

به "اینستاگرام در حال آزمایش فید تمام صفحه مشابه TikTok است ، آنها هیچ احترامی برای متن و اندیشه قائل نیستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستاگرام در حال آزمایش فید تمام صفحه مشابه TikTok است ، آنها هیچ احترامی برای متن و اندیشه قائل نیستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید