آژانس انرژی اتمی: ایران فراوری اورانیوم 60 درصدی را شروع کرد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، آژانس بین المللی انرژی اتمی روز شنبه در گزارشی تأیید کرد که ایران فراوری اورانیوم غنی شده با خلوص 60 درصد را شروع نموده است.

آژانس انرژی اتمی: ایران فراوری اورانیوم 60 درصدی را شروع کرد

آژانس بین المللی انرژی اتمی در این باره گفت: ایران فراوری هگزافلوراید اورانیوم غنی شده تا 60 درصد U-235 را شروع نموده؛ این کار با گازدهی هگزافلوراید اورانیوم غنی شده تا 5 درصد U-235 به طور همزمان به دو آبشار سانتریفیوژی IR-4 و IR-6 در سایت غنی سازی سوخت نطنز اجرا شده است.

پیش تر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، در یک نشست خبری به افزایش سطح غنی سازی اورانیوم تا خلوص 60 درصد از سوی ایران واکنش نشان داد.

جو بایدن در نشست خبری مشترک با یوشیهید سوگا نخست وزیر ژاپن که آدینه شب در کاخ سفید برگزار گردید، مدعی شد: طرح ایران برای غنی سازی اورانیوم به میزان 60 درصد مفید نیست.

وی با بیان اینکه هرگونه حدس پیرامون نتایج مذاکرات وین زود است، نسبت به شرکت ایران در فرایند مذاکرات برای احیای برجام ابراز امیدواری کرد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید هم روز آدینه بدون اشاره به نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت توسط کشورش و انفعال اروپا در قبال تعهدات خود در توافق هسته ای سال 2015 با ایران گفت: اقدام ایران در غنی سازی 60 درصدی را جدی می گیریم.

سخنگوی کاخ سفید در این باره مدعی شد: ما گام تحریک آمیز ایران برای غنی سازی اورانیوم در سطح 60 درصد را جدی می گیریم. اقدام اخیر ایران، جدیت این کشور در مذاکره را زیر سوال می برد و طرف های توافق هسته ای باید آن را رد نمایند!

لازم به ذکر است روز سه شنبه 24 فروردین ماه سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران که به وین سفر نموده است، از شروع غنی سازی 60 درصدی اطلاع داد و گفت که هزار سانتریفیوژ دیگر با 50 درصد ظرفیت بیشتر به ماشین های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین های صدمه دیده، اضافه می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آژانس انرژی اتمی: ایران فراوری اورانیوم 60 درصدی را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس انرژی اتمی: ایران فراوری اورانیوم 60 درصدی را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید