گردشگری مدرن (بخش اول)

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، نگاهی مدرن به صنعت گردشگری

اگر یک گردشگر حرفه ای هستید باید وسایل و تجهیزاتی که در سفر به همراه دارید نیز حرفه ای و مدرن باشد. در عصر پیشرفت های تکنولوژی، ظهور تلفن های هوشمند و وسایل الکترونیک دیگر، گردشگری شکل دیگری به خود گرفته است. اگر خود را به خوبی به ابزارهای مناسب هر سفری مجهز کنید خواهید دید که گردشگری مدرن چه طعمی دارد. با خبرنگاران همراه باشید چرا که در این مطلب قصد داریم ابزارهای مدرن گردشگری را که هر کس باید در سفرهای امروزی با خود به همراه داشته باشد به شما معرفی کنیم تا راه و رسم سفر مدرن را بیاموزید.

گردشگری مدرن (بخش اول)

پاور بانک

پاور بانک یک منبع ذخیره سازی انرژی است. وقتی به سفر یا دل طبیعت می روید و از موجود بودن برق مطمئن نیستید، نگرانی از تمام شدن شارژ گوشی و از دست دادن امکان ارتباطی می تواند بسیار آزاردهنده باشد. اما خوشبختانه برای حل این مشکل تدابیر زیادی اندیشیده شده است که یکی از آنها وسیله ای به نام پاوربانک است که می توان آن را به راحتی از جایی به جای دیگر حمل کرد. به عبارت دیگر پاوربانک باتری جداگانه ای است که یک درگاه ورودی برای شارژ و یک درگاه خروجی برای اتصال به دستگاه های مختلف و شارژ کردن آنها در آن تعبیه شده است. با کمک این وسیله می توانید برای چندین بار تبلت یا گوشی تان را شارژ کرده و دیگر نگران تمام شدن شارژ نباشید. پاور بانک ها بسته به قابلیت ذخیره سازی و تعداد دفعاتی که می توان از آن بهره گرفت قیمتها و مدل های بسیار متفاوتی دارند. مدلهای معمولی این وسیله چیزی بین 100 تا 300 هزار تومان قیمت دارند که در فروشگاه های لوازم الکترونیکی و کامپیوتری یا فروشگاه های آنلاین در معرض فروش قرار دارند. انواع حرفه ای تر، سبک تر و با قابلیت تعداد شارژ بیشتر هم در بازار موجود می باشد که قیمت های شان بالاتر بوده که بیشتر برای کارگاه های دور از دسترس و استفاده چندنفره مناسب است. این پاوربانک ها به درد سفر نمی خورند.

جی پی اس

در دستگاه جی پی اس قطب نما، ژیروسکوپ، شتاب سنج، فشارسنج و …را به صورت یک جا در اختیار دارید. شاید فکر کنید برای سفر همان جی پی اس موبایل تان کفایت می نماید. اما مساله این است که وقتی جی پی اس موبایلتان روشن است خیلی زود شارژش تمام می شود و بعد از چند ساعت عملا از کار می افتد. مساله بعدی آن است که در برخی شرایط مثل هوای سرد و مرطوب جی پی اس موبایل عملا بسیار کم بوده یا سخت می شود. علاوه بر این ها دستگاه های جی پی اس امکانات را به صورت یک جا در اختیارتان می گذارند که اگر بخواهید همه آن ها را در موبایل تان داشته باشید باید چندین و چند اپلیکیشن نصب کنید.

برای مثال در دستگاه جی پی اس قطب نما، ژیروسکوپ، شتاب سنج، فشارسنج، ارتفاع سنج، و سنسور اشعه فرابنفش (UV) را به صورت یک جا در اختیارتان است. به همین دلایل است که در برنامه های کمپینگ که به راستا مسلط نیستید، در اختیار داشتن جی پی اس مجزا به شدت توصیه می شود. قیمت این وسیله چیزی بین 400هزار تا یک میلیون تومان متغیر بوده و با توجه به امکانات مختلف دستگاه، نوع باتری و … تفاوت می نماید.

واکی تاکی

داشتن امکان ارتباطی ایمن از نکات مهم یک سفری امن و راحت است. وقتی نفرات تان در سفر زیاد است وسایل نقلیه تان متعد است و به جای یک گروه به چند گروه تقسیم می شوید، داشتن امکان ارتباطی ایمن یکی از مهم ترین نکات برای داشتن سفری امن و راحت محسوب می شود. تلفن های همراهی که این روزها خیلی به آنها وابسته شده ایم هم ممکن است در همه جا آنتن دهی خوبی نداشته باشند و دست ما ن را ببندد.

بنابراین اگر مسئولیت گروهی را بر عهده گرفته اید و احساس می کنید ممکن است در بخش هایی از سفرتان تلفن همراه آنتن ندهد، بهتر است به فکر تهیه بیسیم های واکی تاکی باشید. انواع مجاز این بیسیم ها بردهایی تا پنج هزار متر در فضای آزاد می دهند و به خوبی می توانند امکان یک ارتباط ایمن را برای تان فراهم نمایند.

علاوه بر این برخی از انواع نو این بیسیم، امکان منتقل کردن تماس تلفنی را هم داشته و شبیه یک آنتن مجازی عمل می نماید. قیمت انواع مختلف این وسایل که به صورت جفتی به فروش می رسند در حدود 300 تا 600 هزار تومان است و برای تورلیدرها یا کسانی که در گروه های بزرگ یا با چند وسیله نقلیه به سفر می فرایند، وسیله بسیار مناسبی می باشد.

منبع: الی گشت

به "گردشگری مدرن (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری مدرن (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید