کوه یخ قطب جنوب به امارات می رود!

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، طرح انتقال کوه یخی از قطب جنوب به امارات

کشتی بزرگی را تجسم کنید که در حالی که دو کوه یخی غول الپیکری را با طناب به خود وصل نموده در وسط اقیانوس حرکت می نماید! این طرحی است که یک شرکت اماراتی می خواهد در سال 2018 انجام دهد و کوه یخی بزرگی را از قطب جنوب به ساحل فجیره ببرد و در آنجا این کوه، آب آشامیدنی امارات را به مدت چند سال تامین کند. این پروژه جاه طلبانه قرار است به دست کشوری انجام گردد که نشان داده همواره در پی انجام کارهای فوق العاده است، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

کوه یخ قطب جنوب به امارات می رود!

در معرفی این طرح که در اوایل ماه می ارائه شد آمده است که کوه های یخی بزرگی از قطب جنوب از طریق کشتی پس از طی مسافت 9200 متر در اقیانوس هند به سواحل فجیره آورده می گردد و در آنجا با آب کردن این یخ ها، آب مردم امارات فراهم می گردد. طبق گفته های مدیر این شرکت، برنامه های فنی و هزینه های این پروژه معین شده و قرار است که این کار در آغاز سال 2018 آغاز گردد. او آبی که از این کوه های یخی به دست می آید را یکی از برترین و خالص ترین منابع آبی دنیا می داند و معتقد است که از هر کوه یخی 80 میلیون لیتر آب خالص فراوری می گردد که این اندازه آب می تواند احتیاج آب آشامیدنی یک میلیون نفر را به مدت 5 سال برآورده کند. طبق برنامه، مدت زمان انتقال این کوه از قطب تا سواحل امارات 1 سال طول می کشد چون آن ها می خواهند این کار را آهسته انجام دهند تا در این مدت این یخ کمتر آب گردد هر چند برآورد شده که حدود 30 درصد از حجم کوه یخ در این جابجایی کم می گردد. بعد از اینکه کوه یخی به سواحل فجیره رسید این شرکت این کوه یخی را به بلوک های کوچک تر تقسیم می نماید و از این بلوک های کوچک آب آشامیدنی گرفته می گردد و آب ها درون تانک های بزرگ ذخیره می شوند.

این پروژه بار دیگر نگاه ها را به سوی کمبود آب در کشور امارات برد. بیشتر از 98 درصد آب مورد احتیاج این کشور از فرآیند نمک زدایی به دست می آید و طبق پیش بینی ها منابع آب زیر زمینی این کشور تا 15 سال دیگر تمام می گردد. طبق گفته مدیر این پروژه، این کوه یخی می تواند به صنعت گردشگری این کشور رونق بیشتری دهد چون گردشگران زیادی برای تماشا آن به این منطقه می فرایند. مدیر این شرکت پیش بینی نموده که وجود کوه یخ در سواحل امارات می تواند آب و هوایی متفاوت را در این ناحیه به وجود بیاورد، در واقع کوه یخ، گردبادی ایجاد می نماید که این گرداب می تواند همه ابرهای منطقه را به بالای کوه یخی بیاورد و باعث ریزش باران های زیاد در ناحیه خلیج فارس گردد. البته به نظر می آید این گفته ها کمی مبالغه آمیز باشد اما عجیب ترین بخش این پروژه این است که همراه این کوه یخی، پنگوئن هایی هم که بر روی این یخ ها زندگی می نمایند به سواحل امارات می رود.

منبع: الی گشت

به "کوه یخ قطب جنوب به امارات می رود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوه یخ قطب جنوب به امارات می رود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید