کامپیوتر 16 میلیارد تومانی اپل ، عکس

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، دیجیاتو نوشت: این کامپیوتر اپل 1 که به وسیله استیو جابز شماره گذاری شده، در حراجی RR Auction به فروش رسیده است.

کامپیوتر 16 میلیارد تومانی اپل ، عکس

محصولات قدیمی اپل معمولاً با قیمت بالایی فروخته می شوند و حالا یکی از این دستگاه ها با قیمتی کمی پایین تر از نیم میلیون دلار به فروش رسیده است. این محصول که یک کامپیوتر اپل 1 است، نه تنها کار می نماید، بلکه به وسیله هم بنیانگذار اپل، استیو جابز هم شماره گذاری شده. این محصول در یک حراجی با قیمت 442,118 دلار (حدود 16 میلیارد تومان) فروش رفته است.

در سال 1976 تنها 200 نمونه اپل 1 به وسیله استیو جابز و استیو وزنیاک ساخته شدند و ظاهراً در حال حاضر 60 یا 70 نمونه از آن ها به جای مانده است. بنابراین با دستگاه های باارزش و گران قیمتی روبه رو هستیم.

فروش اپل 1 با قیمت نزدیک به نیم میلیون دلار

در زمان آغاز حراجی برای فروش این محصول، قیمت تخمین زده شده برای آن برابر 375 هزار دلار بود. اما این کامپیوتر با شماره 78، حالا با قیمت 442 هزار دلار در حراجی RR Auction فروش رفته است. این محصول در سال 2018 به وسیله متخصص اپل به نام کوری کوهن به حالت اولیه و سالم بازگردانده شد.

این محصول همراه با نامه ای که صحت دست خط استیو جابز روی بورد را تأیید می نماید، در اختیار خریدار قرار می گیرد. بعلاوه این کامپیوتر اپل 1 شامل رابط کاست اصلی اپل، دستورالعمل اصلی، کیبورد ASCII که در همان زمان تولیدشده و یک مانیتور اوپن فریم Sanyo 4205 می گردد.

اگرچه 442 هزار دلار قیمت بالایی محسوب می گردد، اما با گران ترین اپل 1 فروخته شده روبه رو نیستیم. این کامپیوتر در گذشته با قیمت 815 هزار دلار هم به فروش رسیده. درحقیقت تاریخچه دستگاه و وضعیتش، قیمت آن را تعیین می نماید. گران ترین اپل 1 فروخته شده، نسخه مخصوصی بود که از یک بورد PCB سبزرنگ خالی بهره می برد که پیش از آن فروخته نشده بود.

در کنار این کامپیوتر 440 هزار دلاری، در حراجی اخیر یک بروشور NeXT با امضای استیو جابز با قیمت 18,210 دلار و یک نمونه اولیه کامپیوتر NeXT برای سال 1988 با قیمت 6,094 دلار به فروش رسید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "کامپیوتر 16 میلیارد تومانی اپل ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامپیوتر 16 میلیارد تومانی اپل ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید