چگونگی فیلمبرداری فوق پیشرفته از موشک های اسپیس ایکس

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، چگونه و با استفاده از چه وسایلی شرکت اسپیس ایکس تصاویر دقیقی را از موشک های در حال پرواز خود ضبط می کند؟

چگونگی فیلمبرداری فوق پیشرفته از موشک های اسپیس ایکس

به گزارش وبلاگ آریابلاگ به نقل از زومیت، تصویربرداری فیلم های باکیفیت از پرواز موشکی که با سرعت بیش از 3000 مایل در ساعت (5000 کیلومتر در ساعت) حرکت می کند و در فاصله ای 60 کیلومتری از دوربین واقع شده است، می تواند بسیار سخت باشد. برای انجام این کار باید یک لنز با فاصله کانونی حدود 10.000 میلی متری در دسترس باشد تا بتوان قاب را با این موشک 70 متری از این فاصله پر کرد.

علاوه بر آن دوربین باید هماهنگی کاملی با حرکت موشک مورد نظر داشته باشد؛ حتی کوچک ترین حرکات دوربین باعث می شود که تصاویر در لنزهای 10.000 میلی متری در آن فاصله و در شرایط زوم فوق العاده زیاد به شدت دچار لرزش شود. پس چگونه شرکت اسپیس ایکس می تواند چنین تصاویر باکیفیتی را از موشک های خود ثبت کند؟

SpaceX از چه دوربین هایی استفاده می کند؟

در حقیقت این پرتاب ها از طریق دوربین های ردیابی مخصوصی که در اصل برای ردیابی موشک های نظامی طراحی شده اند، فیلم برداری می شوند.

یک ردیاب موشک کانتروز گورز کینتئو (KTM) در مرکز فضایی کندی

این وسایل در گذشته به صورت دستی عمل می کردند، اما امروزه تقریبا همه آنها اتوماتیک (یا حداقل نیمه اتوماتیک) هستند. فیلم های ضبط شده در این وسیله با استفاده از دوربین های مادون قرمز و همچنین دوربین های با سرعت بالا می توانند برای بهبود بینش شرکت های سازنده در مورد پرتاب موشک ها استفاده شود.

منبع: جام جم آنلاین

به "چگونگی فیلمبرداری فوق پیشرفته از موشک های اسپیس ایکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی فیلمبرداری فوق پیشرفته از موشک های اسپیس ایکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید