اینفوگرافی ، اکران آثار منتخب جشنواره فیلم فجر

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، اسامی تعداد فیلم های آماده اکران در سینماهای تهران و کشور و تعداد آثار منتخب بخش بین الملل چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر اعلام و زمان اکران 17 بهمن مشخص شد.

اینفوگرافی ، اکران آثار منتخب جشنواره فیلم فجر

وبلاگ آریابلاگ-گروه فرهنگی:دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر درباره جزییات این دوره گفت: سال جاری ما در چارچوب ارزیابی فیلم ها و هیات انتخاب با یک بسته فراوریی خوب فیلم روبه رو بودیم و 75 اثری که در بخش گروهی ثبت نام کردند و آثاری که به دبیرخانه رسید آثار قابل توجهی نسبت به سال گذشته بود.

مجتبی امینی بیان نمود: سال جاری با ترافیک ویژه ای از فیلم ها، مخاطبان سینمادوست کشورمان روبه رو خواهند بود. از اقلیم های متفاوت آثار خواهیم داشت و نشاط و شادابی و روح جدیدی در خط فراوری سینما به چشم خواهد آمد.

  • مسعود کیمیایی ممنوع الخروج شد؟ | اتفاقی که برای کیمیایی در فرودگاه امام (ره) افتاد
  • اینفو گرافی | پرکارترین بازیگران جشنواره چهل و یکم را بشناسیم

دبیر این دوره جشنواره با اشاره به اینکه ژانرهای مختلفی را در این دوره رویداد شاهد خواهیم بود، اضافه نمود: این تنوع ژانر نشان دهنده روح جدیدی در سینمای ایران است که راه خودش را پیدا نموده است.

مجتبی امینی

امینی بیان نمود: ما 30 فیلم داشتیم و باید آثاری را به جشنواره بیاوریم که هم مخاطب راضی باشد و هم جشنواره رونق بگیرد و در نهایت جمع بندی کردیم که 24 فیلم به بخش رقابتی راه پیدا نمایند. 4 اثر در بخش رزرو ماند و امیدوارم اثر آقای جعفری جوزانی به بخش رقابتی برسد. منتظر ایشان هستیم که کار این استاد سینماگر را در بخش رقابتی ببینیم. در نهایت سال جاری جشنواره فیلم فجر میزبان خانواده سینما و مردم سینمادوست با 24 اثر در بخش چهل و یکم خواهد بود.

وی با اشاره به فروش بلیت های سینماهای مردمی، اضافه نمود: امروز ساعت 10 صبح فروش بلیت سینما در 3 سامانه آغاز شده و فروش در 49 پرده در تهران و در بیش از 30 استان از 17 بهمن و در این سه سامانه برای استان و سینمای استان ها باز خواهد شد.

امینی در ادامه اضافه نمود: 578 فیلم در سامانه سایت جشنواره ثبت نام کردند که از این تعداد، هیئت مشاوران انتخاب ما به جمع بندی 26 اثر از 25 کشور در بخش مسابقه بین الملل رسیدند؛ فیلم هایی که محصول مشترک در آنها دیده می گردد و برای اولین بار اکران خودشان را در منطقه خواهند داشت. فیلم های خوبی در سه بخش سعادت، جلوه گاه شرق و جشنواره جشنواره ها به اکران درخواهد آمد و ان شاالله از 25 کشور، میهمان خارجی در جشنواره خواهیم داشت و بازار فیلم را پررونق برگزار خواهیم کرد. کمپانی های مختلف از کشورهای دنیا حضور دارند و محل استقرارشان در برج میلاد و خانه جشنواره خواهد بود.

اسامی سینماها و پردیس های سینمایی تهران

پردیس سینمایی زندگی، پردیس سینمایی شهر، پردیس سینمایی آزادی، سینما استقلال، پردیس سینمایی اطلس مال، پردیس سینمایی ایران مال، پردیس سینمایی هدیش مال، پردیس سینمایی پرندمال، سینما دیدن، سینما تیراژه، سینما جوان، سینما راگا، سینما شهر قرچک، پردیس سینمایی صبا مال، سینما فجر اسلامشهر، سینما فرهنگ، پردیس سینمایی کوروش، پردیس سینمایی کیان، پردیس سینمایی گالریا، پردیس سینماییمگاما، سینما نارسی، سینما هنر پیشوا، سینما شمیران سنتر، سینما مهر شاهد، موزه سینما، پردیس سینمایی و هروی سنتر از جمله سینماهای مرکز و استان تهران هستند که فیلم های دوره از جشنواره در آنها به اکران در خواهد آمد.

منبع: همشهری آنلاین

به "اینفوگرافی ، اکران آثار منتخب جشنواره فیلم فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافی ، اکران آثار منتخب جشنواره فیلم فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید