چگونه در دوران کرونا اقامتی بی خطر در هتل داشته باشیم؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، با باز شدن مرزها، از سر گیری سفرها و انجامِ بعضی از پروازها، شرایط اقامت مسافران در هتل ها هم فراهم شده است. شیوع ویروس کرونا همچنان در کشورهای مختلف دنیا ادامه دارد اما باز شدن بعضی از کسب وکارها ممکن است شما را وادار به سفر رفتن کند.

چگونه در دوران کرونا اقامتی بی خطر در هتل داشته باشیم؟

متاسفانه پاندمی کرونا هنوز به اتمام نرسیده است و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) هنوز هم بهترین راه پیشگیری از این بیماری را در خانه ماندن می داند. اما اگر قصد دارید تابستان سال جاری به سفر بروید و در هتل اقامت کنید، به چند توصیه مهمِ این مقاله برای داشتن اقامتی بی خطر در هتل توجه کنید.

در کل سفر کردن و اقامت در هتل در دوران شیوع ویروس کرونا جزو مواردی هستند که ریسک ابتلا به بیماری را افزایش می دهند. باید توجه داشته باشید که نمی توان ریسک ابتلا به بیماری در سفر را کاملا از بین برد اما می توان با روش هایی احتمال ابتلا به بیماری را کاهش داد.

دکتر توماس روسو (Thomas Russo) رئیس بخش بیماری های عفونی در دانشکده علوم پزشکی جیکوبز (Jacobs) در بوفالو معتقد است که انجام دادن این کارها ریسک ابتلا به بیماری کووید 19 را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد.

  • مقصد خود را آگاهانه انتخاب کنید
  • پیش از رزرو اتاق درباره اقدامات پیشگیرانه هتل در قبال ایمنی مهمانان تحقیق کنید
  • اقدامات هتل در قبال مهمانان بیمار را آنالیز کنید
  • ماسک بزنید و حداقل 2 متر از افراد فاصله داشته باشید
  • اتاقی را درخواست کنید که در چند روز گذشته کسی در اقامت نکرده باشد
  • در بدو ورود اتاق خود را ضدعفونی کنید
  • پنجره را برای تهویه هوا باز بگذارید
  • کمتر از سرویس نظافت اتاق بهره ببرید تا تعداد افراد کمتری به اتاق شما تردد نمایند
  • به جای صرف غذا در رستوران از روم سرویس بهره ببرید
  • از امکاناتی مانند باشگاه ورزشی و اسپا استفاده نکنید

1. مقصد خود را آگاهانه انتخاب کنید

بر اساس گفته دکتر ناتاشا بویان (Natasha Bhuyan)، یکی از مهم ترین مواردی که پیش از سفر باید در نظر داشته باشید، میزان شیوع بیماری در کشور یا شهر مقصد است. سعی کنید از سفر به مقاصدی که شیوع بیماری در آن ها بالا است خودداری کنید تا مبادا نام شما به جدیدترین آمار مبتلایان اضافه گردد.

دکتر روسو معتقد است اگر به هتلی می روید که شیوع بیماری در آن بسیار پایین باشد، اقامت شما بی خطرتر خواهد بود؛ زیرا احتمال برخورد شما با فردی که ناقل یا بیمار است کمتر است. اما با این حال، نمی توان ریسک ابتلا به بیماری را به صفر رساند. زیرا مردم از کشورهای مختلف دنیا به هتل ها می آیند.

2. پیش از رزرو اتاق درباره اقدامات پیشگیرانه هتل در قبال ایمنی مهمانان تحقیق کنید

دکتر برایان لابوس (Brian Labus)، استادیار دانشکده بهداشت عمومی لاس وگاس در دانشگاه نوادا (Nevada) معتقد است بیشتر خطر ابتلا به بیماری مربوط به افرادی است که در ارتباط نزدیک با دیگران هستند. هرچه کمتر با دیگران ارتباط داشته باشید، سلامت شما بیشتر تضمین می گردد.

شما نمی توانید رفتار دیگران را کنترل کنید اما می توانید هتلی را انتخاب کنید که کارکنان و مهمانان را به انجام پروتکل های بهداشتی ترغیب می نماید. آیا زدن ماسک واجب است؟ آیا هتل برای مهمانانی که ماسک ندارند، ماسک فراهم می نماید؟ فاصله گذاری اجتماعی تا چه اندازه در این هتل رعایت می گردد؟ آیا تابلوهای راهنما برای آگاهی مهمانان از سیاست های هتل وجود دارد؟ آیا محلول های ضدعفونی نماینده الکلی در هتل در دسترس است؟ هر چندوقت یک بار هتل ضدعفونی می گردد؟

دکتر جوناس نیلسِن (Jonas Nilsen) به شما پیشنهاد می نماید سری به وبسایت هتل بزنید و سیاست های هتل در قبال ایمنی مهمانان را بخوانید. اگر تمام اطلاعات مورد احتیاج شما در وبسایت نوشته شده باشد، نشان دهنده شفافیت فعالیت های هتل است. به این ترتیب می توانید از رعایت کردن پروتکل های بهداشتی در این هتل اطمینان داشته باشید.

اگر جواب سوال های خود را در وبسایت پیدا نکردید، بهتر است با هتل تماس بگیرید و مستقیما از آن ها بپرسید. هتل موظف است به سوالات شما پاسخ روشن و دقیق بدهد.

3. اقدامات هتل در قبال مهمانان بیمار را آنالیز کنید

بدترین اتفاقی که ممکن است در طول سفر برایتان بیافتد این است که به طور ناگهانی احساس کنید بیمار شده اید. شما در شهر خودتان نیستید و نمی دانید باید چه کاری انجام دهید. آیا در این شرایط هتل شما را هدایت می نماید؟ در این موارد هتل باید اطلاعات لازم درباره تست کرونا را در اختیار شما قرار دهد. می توانید از هتل درباره امکان دسترسی به پزشک یا نزدیک ترین امکانات پزشکی سوال کنید.

4. ماسک بزنید و حداقل 2 متر از افراد فاصله داشته باشید

مهم نیست در کشور یا شهر مقصد استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اجباری باشد؛ شما باید تحت هر شرایطی پروتکل های بهداشتیِ مرکز کنترل و پیشگیری بیماری را رعایت کنید. ما هنوز به انتهای پاندمی کرونا نرسیده ایم و سفر کردن در چنین شرایطی می تواند خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد. در مکان های عمومی ماسک بزنید و حداقل 2 متر از افراد دیگر فاصله داشته باشید. این قوانین برای آسانسورها هم صدق می نماید.

5. اتاقی را درخواست کنید که در چند روز گذشته کسی در اقامت نکرده باشد

بر اساس تحقیقی که در مجله پزشکی نیو انگلند (New England) منتشر شد، ویروس کرونا می تواند به مدت 72 ساعت روی سطوحی مانند پلاستیک و استیل زنده بماند. پس اگر فرد دیگری شب قبل از اقامت شما در اتاق بوده باشد، ریسک ابتلا به بیماری افزایش پیدا می نماید. بهتر است اتاقی را درخواست کنید که حداقل به مدت 3 روز خالی بوده باشد. البته اگر اتاق ها پس از تسویه کردن مهمانان و پیش از ورود مهمان جدید به خوبی ضدعفونی گردد، خطر ابتلا به ویروس کاهش می یابد. اما احتیاط شرط عقل است.

6. در بدو ورود اتاق خود را ضدعفونی کنید

اتاق های هتل پیش از ورود مهمانان جدید به طور کامل ضدعفونی می گردد. اما بهتر است خیال خودتان را راحت کنید و در بدو ورود به اتاق آن را ضدعفونی کنید؛ به خصوص نقاطی مانند دستگیره در، کلید خاموش و روشن کردن چراغ، کنترل تلویزیون، سرویس بهداشتی و سطوح صافی مانند میز و کانترها که بیشتر در معرض تماس فیزیکی هستند.

دکتر نیلسن به شما پیشنهاد می نماید ملحفه ای همراه خود بیاورید تا به عنوان یک لایه محافظ از آن بهره ببرید. البته چنین کاری ضرورت ندارد. تا زمانی که هتل ها درباره سیاست ها خود شفافیت به خرج می دهند، احتیاجی نیست تا این حد وسواس نشان دهید.

اما درمورد ملحفه تخت بهتر است احتیاط کنید و یک ملحفه اضافه همراه خود داشته باشید. زیرا حتی با وجود پاندمی کرونا هم ممکن است ملحفه تخت ها به خوبی شسته نشوند. احتمال ابتلا به ویروس کرونا به وسیله ملحفه تخت بسیار ناچیز است اما می توانید با همراه داشتن یک ملحفه اضافه خیال خودتان را از این بابت راحت کنید. زمانی که به اتاق وارد می شوید، ملحفه روی تخت را بردارید و آن را داخل کمد بگذارید. سپس دست هایتان را بشویید.

7. پنجره را برای تهویه هوا باز بگذارید

طبق گفته های دکتر روسو احتیاجی نیست نگران ورود ویروس به وسیله سیستم تهویه هوا باشید. در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر انتقال ویروس به وسیله تهویه هوا وجود ندارد و اطلاعات بسیار محدودی در دسترس است. حتی اگر هم انتقال ویروس از این طریق ممکن باشد، نسبت به نزدن ماسک و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی احتمال خیلی کمتری دارد.

باز گذاشتن پنجره ها به ورود هوای آزاد یاری می نماید. انتقال ویروس به وسیله هوای آزاد در محیط های بسته با تهویه نامناسب بیشتر اتفاق می افتد. پس بهتر از پنجره ها را باز بگذارید تا هوای تازه به داخل اتاق وارد گردد. سیستم تهویه خوب خطر پخش ویروس را کاهش می دهد.

8. کمتر از سرویس نظافت اتاق بهره ببرید تا تعداد افراد کمتری به اتاق شما تردد نمایند

اگر خدمه هنگام ورود به اتاق شما ماسک به صورت داشته باشد، احتمال انتقال ویروس به هوا یا سطوح بسیار ناچیز خواهد بود. آنچه خطر انتقال ویروس را افزایش می دهد، حضور در کنار افراد دیگر است. بنابراین حضور خدمه هتل در اتاق شما تا حدودی شما را در معرض ابتلا قرار می دهد. اگر نگران این موضوع هستید، از دریافت سرویس نظافت اتاق خودداری کنید. می توانید درخواست کنید حوله تمیز را پشت درب اتاق تان قرار دهند.

9. به جای صرف غذا در رستوران از روم سرویس بهره ببرید

شما باید در مکان های عمومی از ماسک بهره ببرید. اما در عین حال نمی توانید با ماسک غذا بخورید. پس بهتر است از رفتن به رستوران و بار صرف نظر کنید و روم سرویس را انتخاب کنید. دکتر لابوس معتقد است اگر غذای خود را در اتاق تان میل کنید، کمتر با دیگران در ارتباط خواهید بود و خطر انتقال ویروس را کاهش خواهید داد.

ممکن است نگران کارکنانی باشید که غذا را به اتاق تان می آورند. اگر کارکنان هتل به طور مرتب عمل ضدعفونی دست را انجام دهند و ماسک به صورت داشته باشند، می توانند غذا را به اتاق شما بیاورند. اما هنگام تحویل دادن غذا باید حداقل 2 متر از شما فاصله داشته باشند. می توانید درخواست کنید غذا را پشت درب اتاق قرار دهند تا احتیاجی به ارتباط با کارکنان هتل نداشته باشید.

10. از امکاناتی مانند باشگاه ورزشی و اسپا استفاده نکنید

ممکن است در محل اقامت شما مکان هایی مانند باشگاه ورزشی و اسپا باز باشند اما بهتر است از آن ها استفاده نکنید. رفتن به باشگاه ممکن است بسیار مشکل ساز و خطرناک باشد زیرا نمی توان مردم را وادار کرد هنگام ورزش کردن ماسک بزنند. انجام ورزش های هوازی بدون استفاده از ماسک، ترشحات تنفسی را تا فواصل دورتری پخش می نماید. پس هرگز از باشگاه های ورزشی استفاده نکنید.

استفاده از اسپاها هم ممکن است همین خطرات را داشته باشد. البته اگر برای ماساژ به اسپا می روید و شما و فرد ماساژدهنده هردو ماسک به صورت دارید، ریسک ابتلا به بیماری کاهش می یابد. اما همانطور که اشاره کردیم، اگر با فرد یا افرادی ارتباط داشته باشید، خطر ابتلا به بیماری همواره وجود دارد. پیش از استفاده از اسپا درباره رعایت پروتکل های بهداشتی و نحوه ضدعفونی اسپا تحقیق کنید. اگر باز هم شک داشتید، از رفتن به اسپا صرف نظر کنید.

منبع: گردشبان

به "چگونه در دوران کرونا اقامتی بی خطر در هتل داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در دوران کرونا اقامتی بی خطر در هتل داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید