ویتامینی که مسائل سلامت روان را تا 50 درصد کاهش می دهد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، تصور می شود حدود نیمی از جمعیت جهان دچار کمبود این ویتامین موثر در درمان مسائل روان هستند.

ویتامینی که مسائل سلامت روان را تا 50 درصد کاهش می دهد

به گزارش هلث، آزمایشی با کیفیت بالا نشان داد که دوز سه برابری مکمل ویتامین D 3 در دو سال اول زندگی، احتمال مسائل روانی را بعد ها حدود 50 درصد کاهش می دهد. نوزادانی که روزانه 30 میکروگرم ویتامین D دریافت می کردند که سه برابر دوز توصیه شده است، در سنین 6 تا هشت سالگی فقط نیمی احتمال داشت که دچار مسائل درونی شوند.

مسائل درونی، مسائلی هستند که فرد مسائل خود را از جمله افسردگی، اضطراب، تنهایی و گوشه گیری بروز نمی دهد. دکتر ساموئل سندبوگ، محقق اشد این تحقیق گفت: نتایج ما نشان می دهد که دوز بالاتر مکمل ویتامین D 3 در سال های اول زندگی ممکن است خطر درونی شدن علائم روانپزشکی را در اواخر پیش دبستانی و سنین اولیه مدرسه کاهش دهد.

ویتامین D و سلامت روان

این کارآزمایی تصادفی سازی و کنترل شده که در فنلاند انجام شد، از ارتباط یافت شده بین سطوح پایین ویتامین D در دوران کودکی و مسائل سلامت روان الهام گرفته است. تقریبا به 350 کودک دوز 10 میکروگرم یا 30 میکروگرم ویتامین D از سن دو هفتگی تا دو سالگی داده شد؛ نتایج نشان داد که در 6 تا 8 سالگی، تقریبا 12 درصد از بچه هایی که 10 میکروگرم ویتامین D دریافت کردند، مسائل درونی سازی قابل توجهی داشتند. این رقم در گروه 30 میکروگرم کمتر از 6 درصد بود. شایان ذکر است که هیچ تفاوتی در تعداد مسائل برونی سازی مشاهده نشد.

اختلالات بیرونی شامل اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) و اختلال سلوک است و بعد ها در زندگی اختلالات بیرونی شامل سوءمصرف مواد، اختلالات شخصیت ضد اجتماعی و حتی روان پریشی می شود.

اختلال سلوک، مجموعه ای پایدار از رفتار هایی در کودک یا نوجوان است که به مرور زمان شکل می گیرد و تحول می یابد و معمولا مشخصه اختلال سلوک یکی از اختلالات روانی است که در کودکی یا نوجوانی تشخیص داده می شود. این اختلال وجود یک الگوی تکراری و مداوم از رفتاری است که در آن حقوق اساسی دیگران یا مقررات زیر پا گذاشته می شود.

اختلال نقص توجه یا اختلال بیش فعالی نیز نوعی اختلال سلامت روانی است که شامل ترکیبی از مسائل مداوم از قبیل دشواری توجه کردن، بیش فعال بودن و رفتار مداخله ای می شود. بیش فعالی می تواند به روابط ناپایدار، عملکرد ضعیف در مدرسه، عزت نفس پایین و دیگر مسائل منجر شود.

سندبوگ هشدار داد که این مطالعه دارای اشکالاتی است؛ نتایج و پیامد های بالقوه آن جالب است، اما تحقیقات بیشتری برای تایید نتایج مورد نیاز است. در تفسیر نتایج، از جمله موارد دیگر، باید توجه داشته باشیم که ما علائم روان پزشکی را فقط طبق گزارش والدین مطالعه کردیم. علاوه بر این، شرکت کنندگان در این مطالعه بچه هایی با اجداد نوردیک ساکن فنلاند بودند که سطوح خوبی از ویتامین D داشتند.

کمبود گسترده

تصور می شود که حدود نیمی از جمعیت جهان به مقدار نامناسبی ویتامین D دارند و 10 درصد کمبود ویتامین D دارند. ویتامین D نقش مهمی در رشد مغز دارد. قابل توجه است که افزایش مقدار اوتیسم و اختلال نقص توجه و بیش فعالی در زمانی رخ می دهد که کاهش قابل توجهی در سطح میانه ویتامین D وجود داشته است.

منبع: فرارو

به "ویتامینی که مسائل سلامت روان را تا 50 درصد کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتامینی که مسائل سلامت روان را تا 50 درصد کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید