ورودی مسافران و گردشگران به شهرهای استان اردبیل از 50 هزار نفر گذشت

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، ورودی مسافران و گردشگران به شهرهای استان اردبیل از 50 هزار نفر گذشت.

ورودی مسافران و گردشگران به شهرهای استان اردبیل از 50 هزار نفر گذشت

حسن محمدی ادیب، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با حضور در منطقه ها گردشگری شهرستان سرعین اظهار کرد: بیشترین ورودی مسافر و گردشگر را به سرعین، مشگین شهر و اردبیل شاهد هستیم که با توجه به بهبود شرایط جوی و کاهش بارندگی ها، افزایش مسافرت ها و ورود گردشگران را به منطقه ها طبیعی و تاریخی استان شاهد هستیم.

وی به استقرار ستاد خدمات سفر در بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی اشاره کرد و گفت: ما با همکاری دستگاه های مختلف سعی می کنیم ورود مسافران و گردشگران را رصد کنیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد افزایش ورودی مسافران و گردشگران را شاهد هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه در شهرهای سرعین و مشگین شهر صد درصد مراکز اقامتی پر شده و در سایر شهرهای استان نیز تا 80 درصد مراکز اقامتی، پذیرایی و جاذبه های گردشگری مملو از مسافران و گردشگران نوروزی هستند، شرح داد: با توجه به آب و هوای بهاری و طبیعت متنوع استان اردبیل و وجود آثار باستانی مختلف ، تلاش بر این است تا مسافران و گردشگران بتوانند از زیبایی های این استان بیشتر استفاده کنند.

محمدی ادیب به ارزان بودن سفرها در استان و تنوع جاذبه های طبیعی و سازه های هیجانی در مشگین شهر، هیر و خلخال اشاره کرد و اضافه نمود: در کنار بقعه شیخ صفی الدین به عنوان یک اثر به ثبت رسیده جهانی، ما در استان اردبیل با داشتن 20 هزار تخت اقامتی و پذیرایی و مجموعه های متنوع پذیرایی در خدمت مسافران نوروزی هستیم.

وی فعالیت 13 موزه را در استان از ساعت 8:30 دقیقه صبح تا 20 شب یادآور شد و بیان کرد: 40 آبدرمانی نیز در این ایام آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.

محمدی ادیب در بخش دیگری از سخنان خود اضافه نمود: با گذر سامانه بارشی در 2 روز اول بهار، هوای بهاری در استان حاکم شده و شرایط جوی مناسبی را شاهد خواهیم بود که قطعاً با تردد ایمن مسافران و گردشگران در جاده های استان بدون بارش برف و باران، انتظار می رود ورودی گردشگران و مسافران بیشتر از سالهای گذشته باشد.

وی بیان کرد: علاوه بر سرعین به عنوان قلب گردشگری ایران، مشگین شهر نیز با داشتن 16 مجتمع آبدرمانی، پل معلق، سایر سازه های هیجانی و وجود 250 اثر طبیعی، تاریخی، فرهنگی و سایر مجموعه های بی نظیر گردشگری می تواند مقصد خوب سفر برای مسافران نوروزی باشد که امیدواریم بهترین ساعات خود را در این استان سپری کنند.

محمدی ادیب در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در هفت روز گذشته نیز نسبت به سال گذشته ما با 100 هزار اقامت در مجموعه های اقامتی استان شاهد بودیم که این روند رو به افزایش تا 50 درصد امیدبخش به نظر رسیده و قطعا در روزهای آینده ورودی بیشتر مسافران را نیز شاهد خواهیم بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به پذیرایی چهار هزار مسافر فرهنگی نیز در خانه های معلم و مدارس استان اشاره کرد و گفت: در مدت تعطیلات نوروزی چهار هزار و 335 فرهنگی در قالب یک هزار و 309 خانوار در این مجموعه ها اقامت کرده و ما سعی کردیم میزبانی شایسته برای آنها باشیم.

منبع: همگردی

به "ورودی مسافران و گردشگران به شهرهای استان اردبیل از 50 هزار نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورودی مسافران و گردشگران به شهرهای استان اردبیل از 50 هزار نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید