همکاری با میادین تره بار برای الکترونیکی کردن توزیع کالا

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، یک مقام مسئول با تاکید بر الکترونیکی کردن توزیع کالا ها گفت: از ظرفیت اتاق های اصناف، تعاون، سازمان میادین ومیوه و تره بار استفاده می کنیم.

همکاری با میادین تره بار برای الکترونیکی کردن توزیع کالا

به گزارش گروه مالی وبلاگ آریابلاگ به نقل از وزارت صمت، محمدرضا کلامی در نشست تخصصی برنامه های وزارت صمت گفت: بخش زیادی از کار ما در ستاد تنظیم بازار در حوزه هماهنگی بین دستگاه ها و بیش از 42 درصد مصوبات در حوزه تأمین کالا ها بوده است.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت اضافه نمود: سال گذشته 15 درصد تصمیمات ستاد تنظیم بازار در حوزه توزیع و عرضه، 14 درصد در حوزه نظارت و بازرسی و 9 درصد در حوزه قیمت گذاری و کنترل قیمت بوده است.

وی گفت: تأمین حداکثری کالا های اساسی و ضروری مردم با قیمت های مناسب با اولویت فراوری داخل از اهم برنامه های ما است ضمن اینکه کارآمد کردن نظام توزیع لازم است و این موضوع را با جدیت دنبال می کنیم.

کلامی با بیان بعضی اولویت های تنظیم بازار، اضافه نمود: تأمین کالا و ذخایر راهبردی با اولویت فراوری داخل، تسریع در اصلاح شبکه های توزیع و کنترل انبار ها و مراکز نگهداری را در مورد تنظیم بازار دنبال می کنیم.

وی در این باره گفت: فرایند های مرتبط با سیاستگذاری را در حوزه تنظیم بازار با لحاظ کردن مشارکت حداکثری بخش خصوصی در دستور کار داریم.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت با تاکید بر الکترونیکی کردن توزیع کالاها، اضافه نمود: از ظرفیت اتاق های اصناف، تعاون، سازمان میادین ومیوه و تره بار استفاده می کنیم.

کلامی ادامه داد: حفظ سطح مطلوب ذخایر راهبردی برای جلوگیری از هر گونه نوسانات و تلاطم های احتمالی بازار از اولویت های کاری است.

وی گفت: از کارکرد های بورس برای تنظیم بازار به خصوص در پتروشیمی و فولاد استفاده می کنیم و برای افزایش کارآیی نظارت ها با استفاده از ظرفیت حداکثری دستگاه های مرتبط برنامه ریزی داریم.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت همچنین اضافه نمود: اجرای طرح های ویژه مناسبت های ملی و مذهبی را در دستور کار داریم و تدوین و اجرای تقویم تنظیم بازار را دنبال می کنیم و مجموع سیاستگذاری ها باعث شده است که در سال 98 کمبود کالایی نداشته باشیم.

فروشگاه های زنجیره ای باید صنوف رقابتی باشند

کلامی با اشاره به نقش و صندلی صنوف خرده فروشی گفت: فروشگاه های زنجیره ای باید صنوف رقابتی شوند و فرش قرمز برای فراوری داخل پهن نمایند یعنی به دنبال فراوری نماینده داخلی برای ارائه کالا های فراوریی آن ها در فروشگاه های خود باشند.

وی با بیان اینکه معین دامنه کالا های مشمول قیمت گذاری تثبیتی، حمایتی و توافقی جزو اولویت های تنظیم بازار است، اضافه نمود: 12 قلم کالای پرمصرف لبنیات مشمول کالا های اولویت اول گروه بندی کالا و خدمات برای قیمت گذاری هستند.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت اضافه نمود: علاوه بر برگزاری جلسات ستاد تنظیم بازار در مراکز استان ها، در شهرستان های تابعه نیز جلسات ستاد تنظیم بازار تشکیل می گردد.

وی تاکید نمود: برخورد با تخلفات درج قیمت غیر واقعی که مهمترین عامل اجحاف در حقوق مصرف نماینده است، در اولویت اقدامات سال 99 به خصوص در واحد های بسته بندی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "همکاری با میادین تره بار برای الکترونیکی کردن توزیع کالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری با میادین تره بار برای الکترونیکی کردن توزیع کالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید