هشدار آمریکا به چین درمورد اقدام علیه تایوان

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد کشورش برای هرگونه اقدام فوری در صورت اقدام چین علیه تایوان آماده است.

هشدار آمریکا به چین درمورد اقدام علیه تایوان

به گزارش وبلاگ آریابلاگ به نقل از الجزیره، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به چین درمورد اقدام علیه تایوان هشدار داد.

جیک سالیوان گفت: اگر چین اقدامی را علیه تایوان انجام دهد واشنگتن برای هرگونه اقدام فوری آمادگی دارد.

مشاور امنیت ملی آمریکا تأکید کرد: شروط بازدارنده لازم برای تضمین جلوگیری از هرگونه اقدامه چین علیه تایوان را وضع می کنیم.

چند روز پیش، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز در کنفرانسی خبری با تأکید بر این که هرگونه اقدام چین در حمله به تایوان می تواند پیامد های وحشتناکی را درپی داشته باشد، گفت: واشنگتن امیدوار است تا سران چین درباره هرگونه عدم تشدید بحران درباره تنگه تایوان بسیار محتاطانه عمل کنند.

وی اضافه نمود: در حال حاضر چین در تلاش است تا شرایط را در تایوان تغییر دهد و از سوی دیگر نیز آمریکا قاطعانه متعهد است تا اطمینان یابد این جزیره توانایی دفاع از خود را دارد.

بلینکن درباره این موضوع که واکنش آمریکا در مقابل حمله چین به جزیره تایوان، چه خواهد بود، نیز اظهار کرد: واشنگتن طی سال های متمادی بسیار شفاف بوده و به این موضوع متعهد هستیم که تایوان راه های دفاع از خود را داشته باشد و ما همچنان به پایبندی به این تعهد ادامه خواهیم داد.

مدتی است اختلاف میان آمریکا و چین برسر منطقه تایوان بالا گرفته است؛ مقامات آمریکایی می گویند پکن قصد حمله نظامی به این منطقه و تصرف آن را دارد، ولی چین هر بار این ادعا ها را رد کرده است.

چین جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می داند در حالی که تایوان همواره از استقلال خود دفاع کرده است. آمریکا در شرایط مختلف به تجهیز نظامی تایوان به آخرین سلاح های جنگی روز دنیا می پردازد و مقامات واشنگتن ازجمله شخص جو بایدن بار ها اعلام کرده اند خود را متعهد به دفاع از تایوان می دانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هشدار آمریکا به چین درمورد اقدام علیه تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آمریکا به چین درمورد اقدام علیه تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید