نمای دیدنی از پرواز نبوغ ناسا در مریخ ، عکس

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، ایسنا نوشت: ناسا اعلام نموده که پنجاه و ششمین پرواز بالگرد نبوغ بر فراز مریخ اجرا شده است.

نمای دیدنی از پرواز نبوغ ناسا در مریخ ، عکس

بالگرد مریخی نبوغ(Ingenuity) ناسا همچنان به آمار پروازهای بیرون از زمین خود اضافه می نماید. این بالگرد 1.8 کیلوگرمی برای پنجاه و ششمین بار در 26 اوت پرواز کرد و نزدیک به 2.5 دقیقه بر فراز مریخ در آسمان ماند.

آزمایشگاه پیش رانش جت(JPL) ناسا که این ماموریت را مدیریت می نماید، در ایکس(توئیتر سابق) نوشت: بالگرد مریخی، پرواز پنجاه و ششم را با طی کردن مسافت 410 متر در مریخ و در حداکثر ارتفاع 12 متر تکمیل کرد. هدف از این پرواز، تغییر دادن موقعیت بالگرد بود.

نبوغ در فوریه 2021 همراه با مریخ نورد استقامت(Perseverance) ناسا در دهانه جیزرو(Jezero Crater) فرود آمد. این بالگرد به سرعت پنج پرواز را انجام داد و ثابت کرد که پرواز با قدرت بر فراز سیاره سرخ با وجود جو نازک آن امکان پذیر است.

سپس، ناسا یک تمدید ماموریت را به نبوغ اعطا کرد تا بالگرد به عنوان پیشاهنگ مریخ نورد استقامت در کشف حیات و جمع آوری نمونه خدمت کند. این دو ماموریت رباتیک با هم کار می نمایند تا به کاوش در دهانه 45 کیلومتری جیزرو بپردازند که میلیاردها سال پیش میزبان یک دریاچه بزرگ و یک دلتای رودخانه بوده است.

نبوغ طی مدت حضور خود در سیاره سرخ، آمار قابل توجهی را به دست آورده است. اعضای گروه ماموریت در گزارش پرواز نبوغ نوشتند که این بالگرد کوچک در مجموع 12,914 متر از زمین مریخ را در 56 پرواز خود طی نموده و بیش از 100 دقیقه در آسمان به جای مانده است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "نمای دیدنی از پرواز نبوغ ناسا در مریخ ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمای دیدنی از پرواز نبوغ ناسا در مریخ ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید