مجموعه ای از قطعات آهنین در جریان خانه تکانی بهاری در نروژ کشف شد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، ایسنا/ براساس آخرین گزارشات منتشر گشته، مجموعه ای از قطعات آهنین در جریان خانه تکانی بهاری در نروژ کشف شد.

مجموعه ای از قطعات آهنین در جریان خانه تکانی بهاری در نروژ کشف شد

مجموعه بزرگی از شمش های آهنین هزار ساله که 40 سال در زیرزمین خانه ای در نروژ قرار داشت، از طریق یکی از اعضای خانواده و در جریان مرتب کردن خانه کشف شد.

این مجموعه شامل 32 قطعه آهنین است که شبیه کاردک های کوچک در عصر وایکینگ (793 تا 1066 میلادی) یا قرون وسطای میانه (1066 تا 1350) ساخته شده اند. این قطعه های آهنین مشابه همدیگر ساخته شده اند و هرکدام 50 گرم وزن دارند. به همین دلیل باستان شناسان معتقدند که این قطعه های آهنین به عنوان نوعی پول مورد استفاده قرار می گرفتند و صاحب این قطعات آنها را به امید اینکه دوباره پیدا کند، در جایی دفن کرده است.

در انتهای هر یک از این قطعات حفره ای ایجاد شده که به گفته متخصصان نشان می دهد این قطعات در قالب یک دسته محکم به همدیگر متصل شده بودند.

با اینکه اشیای آهنین مشابهی پیش از کشف این قطعات در موزه ها نگهداری شده است، کشف چنین آثار تاریخی به ندرت رخ می دهد، چرا که ساخت و ساز اغلب باعث از بین رفتن این گنجینه های مدفون می شود.

زنی که این قطعات را کشف کرده است، به یاد دارد که پدرش این گنجینه را در دهه 80 میلادی و حین حفاری یک چاه کشف کرده بود. اما آنها را پس از مدتی کنار گذاشته بود.

منبع: همگردی

به "مجموعه ای از قطعات آهنین در جریان خانه تکانی بهاری در نروژ کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه ای از قطعات آهنین در جریان خانه تکانی بهاری در نروژ کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید