قیمت قوطی ستونی تحت تاثیر چه عواملی دچار نوسان می گردد؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، امروزه قوطی ستونی یکی از رایج تیرین و مهم ترین انواع مقاطع فولادی است. قوطی ستونی به واسطه کاربرد و مزایای زیادی که دارد به طور گسترده در ساختمان سازی و صنعت مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت قوطی ستونی تحت تاثیر چه عواملی دچار نوسان می گردد؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ بنابر اعلام صبا پروفیل، به علت آن که اغلب در ساخت ستون از این پروفیل استفاده می گردد در صنعت با نام قوطی ستونی شناخته می گردد. قیمت قوطی ستونی و استحکام بالای آن دو ویژگی مهم این مقطع فولادی است که آن را به یکی از پرمصرف ترین محصولات فولادی تبدیل نموده است.

قوطی ستونی چیست؟

قوطی ستونی یا پروفیل ستونی یکی از انواع پروفیل است که مقطع آن مربع شکل بوده و از ورق سیاه فراوری می گردد که ضخامت آن در بازه ای از 2 تا 20 میلی متر میتواند متفاوت باشد. استحکام بالای این پروفیل به خاطر ورق سیاهی است که در ساخت آن استفاده می گردد. ابعاد مقطع مربع شکل آن 10 سانتی متر در 10 سانتی متر به بالا و طول آن در هر شاخه 6 یا 12 متر است. در دو نوع صنعتی و ساختمانی فراوری می گردد که اصلی ترین تفاوت آن ها در وزن است و مصرف کننده با توجه به مورد مصرف خود می تواند مناسب ترین گزینه را از نظر وزن و ضخامت انتخاب کند.

تفاوت دو نوع قوطی ستونی ساختمانی و صنعتی:

مقطع هر دو نوع قوطی ستونی مربع شکل می باشد و از ورق سیاه فراوری می شوند اما نوع ساختمانی در ابعاد 10 تا 14 سانتی متر و ضخامت 2 تا 6 میلی متر فراوری می گردد در صورتی که نوع صنعتی طولی برابر با 12 متر و ضخامت 6 میلی متر دارد. اصلی ترین تفاوت این دو نوع قوطی ستونی در وزن آن ها می باشد. قوطی ستونی یا پروفیل ستونی صنعتی به واسطه ضخامت بیشتری که دارد به نسبت قوطی ستونی یا پروفیل ستونی ساختمانی سنگین تر است.

کاربرد های قوطی ستونی:

استحکام بالا، ضریب کشش پایین، وزن نسبی کم و معینات فنی استاندارد باعث شده که قوطی ستونی یکی از انواع پروفیل پر کاربرد در صنعت و ساختمان سازی باشد. در ساخت انواع تجهیزات حمل بیمار مثل تخت بیمارستانی، انواع تابلو های داخل و برون شهری یا میان جاده ای هدایت و رانندگی یا حفاظ اطراف مراکز نظامی، پارک، دانشگاه، بانک، درب و پنجره ساختمان ها از قوطی ستونی یا پروفیل ستونی استفاده می گردد. همان طور که از نام قوطی ستونی ساختمانی معین است بیشتر در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد. از قوطی ستونی ساختمانی برای ساخت انواع سوله، کارگاه ، انبار، پل، ستون یا اسکلت فلزی ساختمان استفاده می گردد. قوطی ستونی صنعتی برای ساخت انواع تجهیزات و ماشین آلات سنگین چون جرثقیل مورد استفاده قرار می گیرد. بعلاوه در ساخت انواع تجهیزات ورزشی در پارک ها و باشگاه ها، ایستگاه های سلامت و آلاچیق و سایه بان در تالار ها، مجتمع های تفریحی و سواحل کاربرد دارد. برای صنایع خودرو سازی، فراوری انواع ماشین آلات سنگین و سبک و ساخت اتاق خودرو نبز مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب در ساخت ستون های سازه های موقت از قوطی ستونی 14 استفاده می گردد.

قیمت قوطی ستونی:

قیمت قوطی ستونی ثابت نیست و می تواند تحت تاثیر عوامل گوناگونی دچار نوسان بگردد. عامل اصلی در مشخص قیمت قوطی ستونی ضخامت آن می باشد. چرا که قیمت آن بر اساس وزن محاسبه شده و هرچه ضخامت ورق بیشتر باشد قاعدتا وزن بیشتر و درنتیجه قیمت بالاتری هم خواهد داشت. نوع آلیاژ ورق سیاه نیز می تواند قیمت قوطی ستونی را دچار نوسان کند هرچه استحکام ورق سیاه بیشتر باشد استحکام قوطی ستونی نیز بیشتر خواهد بود و به همان نسبت قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.

سخن پایانی:

مزایا و ویژگی های بی نظیر قوطی ستونی آن را به یکی از پرمصرف ترین مقاطع فولادی در صنعت و ساختمان سازی تبدیل نموده است. به طور کلی قوطی ستونی پروفیلی فراوری شده از ورق سیاه با مقطع مربعی شکل است که با توجه به ضخامت ورق، به دو دسته ساختمانی و صنعتی تقسیم می شوند. برای خریداری قوطی ستونی مجموعه صبا پروفیل یکی از برترین و معتبرترین گزینه هاست.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قیمت قوطی ستونی تحت تاثیر چه عواملی دچار نوسان می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت قوطی ستونی تحت تاثیر چه عواملی دچار نوسان می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید