فعال بودن 12 کارگاه مرمتی در ارگ بم

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، فعال بودن 12 کارگاه مرمتی در ارگ بم مشاهده می گردد.

فعال بودن 12 کارگاه مرمتی در ارگ بم

طی چند روز گذشته و براساس پیش بینی هواشناسی بیش از 20 استان در محاصره سیل تابستانی قرار گرفتند و به بعضی از بناهای تاریخی، بعلاوه تأسیات گردشگری و کارگاه های صنایع دستی آسیب وارد شد.

درحالی که گفته می گردد آثار تاریخی استان هایی مانند یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بیشترین آسیب را از سیل دیده اند اما فریدون فعالی (مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان) با اشاره به آنکه آثار تاریخی این استان آن چنان که سایر استان ها که با سیل درگیر بودند و بر اثر سیل آسیب دیدند، دچار آسیب نشده است، گفت: هیچ یک از آثار شاخص استان با سیل آسیب ندید و در معرض سیل قرار نداشت. در واقع سیل در کرمان بیشتر در بخش شهری رخ داد و بخش تاریخی هیچ آسیبی ندیده است.

او تاکید نمود: در ارگ بم و راین هیچ مسئله ای نداریم. حتی کارگاه های مرمتی در ارگ بم فعال هستند. در حال حاضر 12 کارگاه مرمتی در این مجموعه کار می نمایند و قرار است فضاهای احیا شده با کاربری مناسبی که به آنها داده خواهد شد، شرایط بم بهتر گردد. موزه مردم شناسی قرار است در بخش اصطبل ارگ برپا گردد و در حال تهیه طرح محتوایی برای این موزه هستیم. حدود 3 تا 4 ماه دیگر فاز نخست موزه مردم شناسی افتتاح خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان درخصوص شرایط حوزه گردشگری و آسیبی که از سیل دیده نیز گفت: بعضی زیرساخت ها در منطقه ها نمونه گردشگری بویژه در رفسنجان دچار آسیب شد که بعد از آنالیز های اجرا شده اعلام خواهیم کرد.

فعالی با اظهار بی اطلاعی از تاثیری که سیل بر اندازه حضور گردشگران در استان کرمان داشته، گفت: درحال حاضر همه درگیر سیل هستیم و هنوز آماری از اندازه اقامت و شرایط گردشگران در مراکز اقامتی استان در دست نداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان درخصوص شرایط برگزاری جشنواره ها با توجه به تاکیدی که بر توسعه گردشگری رویداد محور وجود دارد، گفت: اکنون در پایگاه های میراث جهانی برنامه های مختلف فرهنگی اجرا می گردد اما جشنواره های ملی و بین المللی کرمان از مهر شروع میگردد. نمایشگاه صنایع دستی، نشست شهرداران شهرهای جهانی، همایش بین المللی باستان شناسی و… را خواهیم داشت.

او درخصوص شروع برنامه های کاوش باستان شناسی در استان کرمان گفت: کاوش در تپه یحیی و کنار صندل بزودی شروع می گردد. قلعه دختر و قلعه اردشیر نیز مورد آنالیز باستان شناسان قرار خواهند گرفت.

منبع: همگردی

به "فعال بودن 12 کارگاه مرمتی در ارگ بم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعال بودن 12 کارگاه مرمتی در ارگ بم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید