طراحی شگفت انگیز خودروی برقی آینده پورشه

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، پورشه یک خودروی اسپورت الکتریکی نو را برای هفتمین قسمت از مجموعه بازی های ویدیویی Gran Turismo ایجاد نموده است که سرنخ هایی از زبان طراحی در حال توسعه این برند برای خودروی آینده برقی آینده خود، ارائه می نماید.

طراحی شگفت انگیز خودروی برقی آینده پورشه

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، این خودرو که Vision Gran Turismo نام دارد، اولین کانسپت مستقل پورشه برای سری مسابقه ای این بازی است. پیش از این نیز، خودرو هایی به وسیله آئودی، بوگاتی، جگوار، مک لارن و تویوتا برای این بازی طراحی شده بوداند. سری نو این بازی قرار است در 4 مارس 2022 منتشر گردد و احتمالاً از همین تاریخ می توان تجربه رانندگی با خودروی نو پورشه در این بازی را نیز تجربه کرد.

اگرچه چنین کانسپت هایی هیچگونه هدفی برای فراوری در پی ندارند، اما گفته می گردد که پورشه یک همتای فیزیکی در مقدار کامل از این مدل ساخته است و اینگو بائر-شاینهوت، رئیس طراحی بیرونی پورشه به وبسایت Autocar گفت که واقع گرایی در اولویت این مدل مفهومی بوده است. او گفت: این چیزی است که ما سعی کردیم به آن برسیم؛ این که احساس کنیم این کانسپت می تواند در جاده باشد و اضافه کرد که همواره عناصری از طراحی در مدل های مفهومی وجود دارد که ممکن است در اتومبیل های آینده ببینید.

خودروی مفهومی Vision Gran Turismo یک خودروی اسپرت جمع و جور و اسکات با نسبت های سنتی موتور وسط و تمرکز بر کارایی آیرودینامیک است. اینگو بائر-شاینهوت گفت که ابعاد این مدل مفهومی، نشانه ای از میراث پورشه به عنوان فراوری نماینده خودرو های اسپورت کوچک مانند مدل های 356 و 550 است و طراحان سعی نموده اند تا از ایجاد یک ظاهر کاملاً افراطی برای آن دوری نمایند. در واقع این مدل مفهومی با الهام از کانسپت پورشه Mission R طراحی شده که تا حدی در نتیجه کوشش برای سادگی بیشتر و بعلاوه مطابق با تمرکز قابلیت آیرودینامیکی Vision Gran Turismo است.

کانسپت Vision Gran Turismo، عناصر آیرودینامیکی فعال در اسپلیتر جلو را برجسته تر جلوه می دهد که به طور مستقل در سرعت و در پیچ ها عمل می نمایند تا جریان هوا را بهبود بخشند، در حالی که یک اسپویلر متحرک در عقب باعث افزایش نیروی رو به پایین می گردد. در همین حال، چراغ های جلو، تفسیر نوی از علامت نور چهار نقطه ای پورشه را نشان می دهند و در پایین بال های جلویی نصب شده اند تا ظاهری تمیز و هموار داشته باشند که شبیه به مدل Bergspyder 909 است. در حالی که فضای داخلی با همان رنگ بیرونی تزئین شده و جایگاه ها مستقیماً روی مونوکوک نصب شده اند، این احساس را به کاربر منتقل می نماید که واقعاً داخل خودرو نشسته است.

در همین حال، خوشه گیج شفاف، تصویری دوباره از صفحه های دایره ای کلاسیک پورشه را در خود جای داده و مجهز به فناوری پروژکتور هولوگرافیک است که به آن اجازه می دهد به طور کامل از امکانات دنیای دیجیتال استفاده کند. فرمان نیز دارای کنترل های فیزیکی لمسی برای چندین عملکرد است، زیرا پورشه نمی خواهد خودرو های اسپورت آینده اش کاملاً دیجیتال گردد. در حالت مقدماتی، Mission R در دو محور خود در مجموع 1073 اسب بخار قدرت فراوری می نماید که به طور قابل توجهی بیشتر از قوی ترین نسخه خودروی برقی جاده ای پورشه تایکان است، اما سازنده هنوز هیچ سرنخ قاطعی در خصوص پیشرانه های Vision Gran Turismo مورد نظر ارائه ننموده است.

تصاویر خودروی مفهومی پورشه Vision Gran Turismo

منبع: autocar

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ آریابلاگ

منبع: فرارو

به "طراحی شگفت انگیز خودروی برقی آینده پورشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی شگفت انگیز خودروی برقی آینده پورشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید