زمان اجرای جشنواره سرو به زودی اعلام می گردد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، دبیر اجرایی تئاتر مقاومت از نهایی شدن جشنواره سرو در مرداد ماه یا همزمان با هفته دفاع مقدس در تقویم اجرایی تئاتر کشور اطلاع داد.

زمان اجرای جشنواره سرو به زودی اعلام می گردد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری وبلاگ آریابلاگ توحید معصومی، دبیر اجرایی تئاتر مقاومت با حضور در استودیوی پخش زنده رادیو گفت وگو با اشاره به سابقه فعالیت خود در انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس اظهار کرد: زمانی که آقای نیلی، مدیر انجمن از بنده دعوت کردند، رویدادهایی را برنامه ریزی کردیم و پیشنهاد شد تئاتر های اجرا شده در تالار سرو ضمن ارزیابی، انتخاب شده به برگزیدگان جایزی تعلق گیرد.

وی ادامه داد: ایده جشنواره سرو در حوزه ملی از همان جا در ذهنم جرقه زد و قرار شد هر نمایشی با موضوع انقلاب و دفاع مقدس روی صحنه می رود، رصد و ارزیابی گردد.

معصومی با بیان این مقدمه اضافه کرد: در پی انتشار فراخوان عمومی، اعلام کردیم هر کارگردانی از بازه سال 98 دست به فراوری آثاری با این دو موضوع زده است، مشخصات اثر را برای ما ارسال کند که خوشبختانه 280 اثر را تا خاتمه مهلت فراخوان دریافت کردیم.

وی از استقبال خوب گروه های تئاتری سخن گفت و اضافه کرد: این گروه ها برای اجرای عمومی آثاری را تهیه و تدارک دیده بودند و اکثرا گروه های خودجوش و شخصی بودند و از ارگانی خاص سفارش کار نگرفته بودند و در نهایت به 45 اثر برگزیده رسیدیم که توسط سه تن از داوران (دکتر صادقی، رایانی مخصوص و حسین پاکدل) ارزیابی شد.

معصومی ادامه داد: حضور شهرستان ها در این جشنواره چشم گیر بود و آثار کمتری از تهران در دو حوزه صحنه و خیابانی به دست ما رسید اما چون تعداد این آثار اندک بود، بخش خیابانی را حذف کردیم.

این مدیر با سابقه تئاتری اضافه کرد: قصد داشتیم انگیزه ای برای گروه های شهرستانی ایجاد کنیم که بدانند در جایی دیده می شوند. در سال های آینده بخشی هم برای تهیه نمایندگانی که برای سرمایه گذاری سمت فراوری این آثار می آیند، خواهیم داشت تا این افراد تشویق شوند.

معصومی در تکمیل این بخش از برنامه تقاطع فرهنگ گفت: ارگان ها و مراکزی که زمینه را برای فراوری این آثار فرهنگی ارزشی ایجاد می نمایند، به عنوان تهیه نماینده مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی در بخشی دیگر از این برنامه در رادیو گفت وگو با اشاره به اینکه حضور بزرگان تئاتر در جشنواره سرو، قوت قلبی بود که نشان داد این جشنواره صندلی خود را در میان اهالی تئاتر کشور یافته است، اضافه کرد: بسیاری آثار شهرستانی سطح بالاتری نسبت به کارهای رسیده از تهران داشت.

معصومی اعلام نمود: پارامترهایی برای داوری در نظر نداشتیم و تنها آثار را با رویکرد تئاتر دفاع مقدس آنالیز کردیم؛ بسیاری آثار حتی به تئاتر دفاع مقدس مربوط نبود اما در این حوزه می گنجید.

وی گفت: آن طور که از سخن داوران دریافت کردم، نگاه جدید به حوزه دفاع مقدس و آثار پس از جنگ مورد نظر قرار گرفته است و این مقوله ها مورد توجه داوران بود.

معصومی اضافه کرد: برای آینده چند ایده در نظر داریم؛ شاید همزمان با هفته دفاع مقدس، این رویداد فرهنگی هنری را به صورت سالانه معرفی کنیم و 29 شهریور ماه مبدأ این رویداد باشد. همچنین می توان برای توزیع رویدادهای فرهنگی هنری در طول سال، برپایی این جشنواره را برای مردادماه در نظر بگیریم.

این نویسنده و پژوهشگر در ادامه این بخش گفتگویی در رادیو گفت وگو در رابطه با جشنواره سردار آسمانی اظهار کرد: اولین رویداد انجمن تئاتر انقلاب پس از حضور آقای نیلی همین رویداد بود و بلافاصله قصد داشتیم برای تکریم از صندلی این بزرگوار، هنرمندان تئاتر سهمی از آن خود نمایند که استقبال بی نظیری از آن صورت گرفت.

معصومی اعلام نمود: از زمان شهادت تا چهلم این شهید بزرگوار همایشی را برپا کردیم و یک هفته گروه های نمایش خیابانی در سراسر کشور اجراها را روانه صحنه کردند و اختتامیه آن در تهران برپا شد که البته استان کرمان هم از این موضوع بسیار استقبال کرد.

4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "زمان اجرای جشنواره سرو به زودی اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان اجرای جشنواره سرو به زودی اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید