از نقد منصفانه در فضای دانشگاهی نهراسیم

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از مطالبه گری و نقد منصفانه در فضای دانشگاهی نهراسیم، زیرا در این ها برکاتی است که در فضای دانشگاه نازل می گردد و جامعه را پالایش می نماید.

از نقد منصفانه در فضای دانشگاهی نهراسیم

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دوشنبه در آیین افتتاحیه دهمین جشنواره ملی رویش به میزبانی دانشگاه شیراز، اظهار کرد: طی سال هایی که فعالیت های فرهنگی دانشجویی دچار رخوت شده بود شاهد تاثیرات عمیق بر بدنه دانشجویی کشور بودیم که در وقایع اخیر دیده شد.

او ادامه داد: کاستی هایی در حوزه تربیتی و فرهنگی داشتیم که امروز خود را نشان داده، اما در دل این تهدیدات فرصت های زیادی وجود دارد؛ فرصت هایی که چالش ها و کم کاری ها را نشان می دهد.

کلانتری اضافه نمود: اگر در شرایط عادی کار فرهنگی انجام ندهیم، مجبوریم در شرایط غیر عادی، نامتناسب با منطق دانشگاه کار غیر فرهنگی انجام دهیم.

او بیان نمود: تمدن ایرانی اسلامی ثمره همزیستی و زندگی مسالمت آمیزی است که طی قرن ها این ملت در کنار هم داشته اند و باید آن را قدر نهیم. با هم بودن و در کنار هم زیستن و مدارا کردن را باید تجربه کرد و قدر نهاد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد: جدا شدن نقطه ای نظیر سیستان از ایران، مضحک است، چرا که ریشه شاهنامه، رستم و سهراب در آن دیار واقع شده است؛ اگر کردستان جدا گردد با ریشه های زبانی ایران چه می کنید؟

کلانتری به جشنواره رویش اشاره نمود و گفت: این جشنواره نمایش تنوع فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه هاست؛ تنوعی از علایق که به وسیله کانون های فرهنگی، علمی و دانشجویی اعتلا پیدا می نمایند و در واقع تکثری در عین وحدت است.

او ادامه داد: کانون ها در متن دانشگاه تجلی گر این تکثر هستند که به نحو متمدنانه ای آن را نمایش می دهند و در واقع نمایشگر مدنیت در دانشگاه هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه کانون ها تمرین زیست جمعی در متن دانشگاه هستند، اضافه نمود: کانون های فرهنگی و دانشجویی، فرصتی برای مهارت افزایی جامعه پذیری، ارتقای مسئولیت و تعهد اجتماعی، فعالیت جمعی و پیگیری هدف های مشترک فراهم می نماید.

کلانتری بیان نمود: فرهنگ را باید در متن دانشگاه قرار داد، زیرا وقتی فرهنگ در متن قرار می گیرد، تسهیل نماینده انواع کنش ها در جامعه دانشگاهی می گردد.

او با بیان اینکه کانون های دانشجویی تجلی گر مدنیت دانشگاه است، ادامه داد: از انجام مطالبه گری، نقد و ایجاد نشاط در فضای دانشگاهی نهراسیم، چرا که این ها برکاتی است که در فضای دانشگاه نازل می گردد و جامعه را پالایش می نماید؛ البته در این مسیر باید به قواعد مصاحبه و کنش گری هم پایبند بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز جشنواره رویش به ثبات خوبی رسیده و نیازمند بازنگری و تقویت نقاط ضعف است.

کلانتری اضافه نمود: در حال حاضر جشنواره حرکت در تقویم بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته و دانشجویان حائز رتبه های این جشنواره می توانند از تسهیلات بنیاد نخبگان بهره ببرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان نمود: امیدواریم این جشنواره فرصتی برای تجربه اندوزی و به اشتراک گذاشتن ایده ها و ارتقا و تقویت کانون های فرهنگی و دانشجویی باشد.

دهمین جشنواره ملی رویش عصر امروز دوشنبه 23 آبان با حضور فعالان کانون های فرهنگی و دانشجویی و کارشناسان و مدیران حوزه های فرهنگی دانشگاه های کشور و در دانشگاه شیراز شروع به کار کرد و این جشنواره به مدت 3 روز ادامه دارد.

وبلاگ آریابلاگ فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "از نقد منصفانه در فضای دانشگاهی نهراسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از نقد منصفانه در فضای دانشگاهی نهراسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید