ماجرای عجیب ورود یک زباله گرد به صحنه تئاتر

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، عصر دوشنبه سوم بهمن و در سومین روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر در جریان اجرای نمایش خیابانی لیلی و مجنون در پهنه رودکی یک زباله گرد به گروه بازیگران این نمایش پیوست.

ماجرای عجیب ورود یک زباله گرد به صحنه تئاتر

به گزارش وبلاگ آریابلاگ به نقل از روابط عمومی جشنواره تئاتر فجر، در سومین روز از برگزاری بخش خیابانی چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر هم زمان با داوری اجرای نمایش خیابانی لیلی و مجنون به نویسندگی و کارگردانی بهنام کاوه از آبادان اتفاقی رخ داد که همه حاضران را تحت تأثیر قرار داد و بار دیگر نشان داد هنر چه جایگاهی دارد و تئاتر و تعامل هنرمند این عرصه با مخاطب چه تأثیر عمیق و کارسازی می تواند داشته باشند. او با حضور در این نمایش و همراهی با دیگر عوامل کار، از زندگی خود گفت و تماشاگران را گاه به گریه و گاه به خنده انداخت. یک میلیون تومان دستمزد، حاصل بازی او در نمایش لیلی و مجنون بود.

ماجرا از این قرار بود که حین اجرای نمایش خیابانی لیلی و مجنون بهنام کاوه بازیگر و کارگردان نمایش متوجه حضور یک زباله گرد در پهنه رودکی می گردد و با توجه به موضوع نمایشش که درباره زباله گردی و فقر بود، ناگهان به سراغ مردی به نام رسول می رود تا از او بخواهد در اجرای نمایش او را همراهی کند.

مرد خجالت می کشد و نمی خواهد به جمع تماشاگران و داوران بیاید اما با صحبت های کارگردان نمایش، حس امنیت و صمیمیت می نماید و به جمع حاضر در پهنه رودکی می پیوندد و بعد از مدتی که نمایشنامه پیش می رود، بهنام کاوه به رسول می گوید داستان زندگی ات را برایمان تعریف کن!

همه اشک را در چشمان رسول دیدند، دیگر از سر خجالت نبود، اشکی که او ریخت برای محبت های مخاطبان و هنرمندان حاضر بود، رسول با بغض داستان زندگی اش را در چند جمله روایت کرد و ناگهان صحنه را ترک کرد. با دور شدن رسول از محل اجرای نمایش، داوران و مخاطبان به بهنام کاوه اشاره می نمایند که در پی رسول برود و او را با خود دوباره به محل اجرا در پهنه رودکی بازگرداند.

رسول و بهنام بازمی گردند و نمایش، اجرایش را از سر می گیرد. در انتها اجرا، کارگردان کلاهش را از سر برداشت و به سمت حاضران گرفت تا هدیه ای برای رسول در کلاه قرار دهند. به گفته حاضران در محل اجرا و بهنام کاوه، بیش از یک میلیون تومان هدیه از طرف مخاطبان و هنرمندان تئاتر فجر برای رسول جمع و به او اهدا شد.

تعامل با مخاطب و بازی گرفتن از مخاطبان حاضر در خیابان و محل اجرای خیابانی یکی از ویژگی های نمایش های خیابانی است که در اجرای نمایش لیلی و مجنون در جشنواره تئاتر فجر در مؤثرترین شکل شاهد آن بودیم.

چهل ویکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 25 دی تا 11 بهمن 1401 به دبیری کوروش زارعی در تهران در حال برگزاری است.

شرح: عکس رسول فردی که در گزارش ماجرای حضورش در نمایش لیلی و مجنون آورده شده است به علت حفظ حریم شخصی و رعایت کرامت انسانی اش به نمایش گذاشته نمی گردد.

  • تصویری متفاوت از پارسا پیروزفر در جشنواره تئاتر فجر
  • امروز در جشنواره تئار فجر چه خبر است؟
منبع: همشهری آنلاین

به "ماجرای عجیب ورود یک زباله گرد به صحنه تئاتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای عجیب ورود یک زباله گرد به صحنه تئاتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید