رایزنی مشاور امنیت ملی آمریکا درباره قتل خاشقجی با مقام های سعودی

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، یک مقام ارشد آمریکایی گفته است که یک هیئت آمریکایی به ریاست مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره قتل جمال خاشقجی با مقام های سعودی صحبت و رایزنی نموده است.

رایزنی مشاور امنیت ملی آمریکا درباره قتل خاشقجی با مقام های سعودی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آریابلاگ به نقل از رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی گفت: یک هیئت آمریکایی به سرپرستی و ریاست جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید هفته گذشته با مقام های عربستان درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی مذاکره نموده است.

بر اساس این گزارش، برت مک گورک فرستاده آمریکا در خاورمیانه و سایر مقام های آمریکایی روز 28 سپتامبر در ریاض با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و سایر مقام های ارشد این کشور ملاقات و گفت وگو نموده اند.

موضوع اصلی این نشست گفت وگو درباره اوضاع یمن و راهکارهای برقراری آتش بس بوده است.

ولی یک مقام ارشد دولت بایدن درباره این سفر گفته است که هیئت آمریکایی مساله قتل خاشقجی را به طور خاص و حقوق بشر را به طور کلی در این ملاقات مطرح نموده است.

خاشقجی ستون نویس روزنامه واشنگتن پست و منتقد جدی سلمان در اکتبر 2018 میلادی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول به وسیله ماموران امنیتی نزدیک به ولیعهد سعودی کشته و مثله شد.

دولت سعودی هرگونه دخالت در قتل خاشقجی را رد نموده است ولی نتیجه تحقیقات جامعه اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا نشان می دهد بن سلمان دستور عملیات قتل خاشقجی را صادر نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رایزنی مشاور امنیت ملی آمریکا درباره قتل خاشقجی با مقام های سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی مشاور امنیت ملی آمریکا درباره قتل خاشقجی با مقام های سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید