دوچرخه سواران به بام سعدالسلطنه آسیب نزدند

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، ایسنا/ براساس سخنان مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین، دوچرخه سواران به بام سعدالسلطنه آسیب نزدند و مسئله ای پیش نیامده است.

دوچرخه سواران به بام سعدالسلطنه آسیب نزدند

قضیه چیست؟

کاروانسرای سعدالسلطنه یکی از عظیمترین و کامل ترین کاروانسراهای درون شهری ایران است، بگونه ای که در هیچ کدام از شهرهای ایران در مرکز شهر کاروانسرایی به این شکل دیده نمی گردد، روز پنجشنبه 26 تیرماه عکسی در فضای مجازی منتشر شد که طی آن تریال کاران تیم ملی بر روی بام سعدالسلطنه استان قزوین عکس یادگاری دریافتد و همین امر حواشی زیادی به همراه داشت.

بیشتر بخوانیدکاروانسرای سعدالسلطنه | عظیم ترین کاروانسرای سرپوشیده دنیا

علیرضا خزائلی با اشاره به اتفاق روی داد، توضیح داد: پنجشنبه 26 تیرماه مسابقات آمادگی تیم ملی تریال در سرای سعدالسلطنه قزوین با میزبانی شهرداری قزوین برگزار گردید، شهرداری قزوین و هیئت دوچرخه سواری استان قزوین با صدور بیانیه های مستقلی نسبت به انتشار این عکس و اتفاق روی داده ابراز ناراحتی و تأکید کردند که این اتفاق تکرار نمی گردد.

وی اضافه کرد: مسابقات در حیاط با نصب موانع استاندارد صورت گرفته و هیچگونه حرکات آکروباتیکی بر روی بام سعدالسلطنه صورت نگرفته است. انتها مسابقه با پیشنهاد یکی از اعضای هیئت دوچرخه سواری هفت نفر از اعضای تیم ملی برای دریافت عکس یادگاری بر روی بام رفتند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین اظهار کرد: در عکسهای دیگری که توسط هیئت دوچرخه سواری استان قزوین منتشر شد، موانع و فضای برگزاری مسابقه تجهیز شده و قابل رؤیت است. این افراد با دوچرخه دور گنبد چهارسو قرار گرفته و عکس یادگاری دریافتد دوچرخه های تریال سبک و با وزن حدود 5 کیلو است بنابراین، آن را به دست می گیرند و با خودشان حمل نمایند.

وی تأکید کرد: راستا رفتن به پشت بام راستای است که قابلیت عبور دوچرخه را ندارد؛ با توجه به اینکه دوچرخه را در دست دریافتد و به بالا رفتند آسیبی به بنا زده نشده است، چرا که دوچرخه وزنی ندارد و بنا بازسازی شده و ایستایی کافی دارد.

خزائلی اظهار کرد: سرای سعدالسلطنه برای عکاسی فضای مناسبی دارد و می توانستند عکس را در فضای مناسبی بگیرند، این کار را تأیید نمی کنیم اما تأکید می گردد به بنا آسیب وارد نشده و مسابقه ای در پشت بام صورت نگرفته است.

وی مطرح کرد: روی پشت بام فضای دسترسی وجود دارد اما اینکه دوچرخه موجب آسیب زدن به بنا گردد و حرکت نمایشی باشد را تأیید نمی کنیم، شهرداری مجوز داده است اما بیانیه ای که شهرداری قزوین منتشر نموده، نشان می دهد که با عامل مجوز دادن برخورد شده و مجوز به این شکل را رسما نداده ایم و اشتباهی رخ داد. مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین تأکید کرد: این موارد باید داخل برنامه و داخل حیاط صورت می گرفت و ورود به این شکل نهایت بدسلیقگی است.

منبع: همگردی

به "دوچرخه سواران به بام سعدالسلطنه آسیب نزدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوچرخه سواران به بام سعدالسلطنه آسیب نزدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید