در سفر به مالت کجا بریم؟

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، مالت (Malta) مجمع الجزایری بسیار زیبا و دیدنیی در دریای مدیترانه است. جدا از سواحل بسیار زیبا و خط ساحلی خارق العاده، این کشور جزیره ای دارای فرهنگ و تاریخی است که قدمت آن به سال 4000 پیش از میلاد باز می گردد. در این مطلب به معرفی شهرهایی می پردازیم که در سفر به مالت باید از آن ها دیدن کنید. همراه با ما باشید.

در سفر به مالت کجا بریم؟

10. خلیج سنت پاول

St. Pauls Bay

خلیج سنت پاول (St. Pauls Bay) یکی از بزرگترین منطقه ها روستایی در شمال مالت به شمار می رود که روستاهایی همچون بوگیبا (Bugibba)، واردیجا (Wardija)، کووارا (Qawra)، بیدنیجا (Bidnija) و میسترا (Mistra) را در خود جای داده است. قدمت شهر خلیج سنت پاول به سال 4000 پیش از میلاد باز می شود و پرجمعیت ترین شهر این کشور به شمار می رود. از جمله جاهای دیدنی این شهر نیز می توان به معابد بسیار زیبا، ویرانه های رومی، قلعه های قدیمی و مقبره های کارتاژی اشاره کرد. بسیاری از قلعه های این شهر نیز در دوره حکومت فرقه سنت جان ساخته شده اند.

9. سلیمه

Sliema

شهر تفریحی سلیمه (Sliema) در خط ساحلی شمال شرقی مالت قرار گرفته و زمانی یک روستای ماهیگیری کوچک بوده است. امروزه شهر سلیمه به تفرجگاهی تابستانی با فروشگاه ها و شب های پر جنب وجوش تبدیل شده است. جاذبه اصلی شهر نیز کناره ساحلی آن به شمار می رود که حدود 10 کیلومتر طول دارد و سه شهر را به یکدیگر متصل می کند. در این کناره ساحلی هیچ گونه ماسه و شنی دیده نمی شود اما می توان در حمام های رومی کنار خط ساحلی شنا کرد و لذت برد.

8. سن جولیان

St. Julians

شهر سن جولیان در شمال والتا (Valletta) مرکز مالت واقع شده است و زمانی که اینجا روستایی ماهیگیری بوده، نام آن بر اساس قدیسی به نام جولیان فقیر نام گذاری شده است. امروزه سن جولیان به مقصد محبوبی برای گردشگری و شب گردی تبدیل شده و هتل ها و رستوران های بسیار مجللی در کنار ساحل آن دیده می شوند. پیاده روی در کنار خط ساحلی، بازدید از برج پورتوماسو (Portomaso Tower) و رفتن به کلاب های شبانه از جمله کارهایی هستند که می توانید در شهر سن جولیان انجام بدهید.

7. مارساکسلوک

Marsaxlokk

شهر مارساکسلوک (Marsaxlokk) نیز قبلا روستایی ماهیگیری بوده که امروز به مقصد گردشگری جذابی تبدیل شده است. جدا از بندر بسیار زیبا و پر از قایق های رنگارنگ آن، این شهر برای بازار ماهی و چندین پایگاه نظامی به جامانده از جنگ جهانی دوم خود معروفیت دارد. از زمان ورود فینیقی ها در قرن نهم پیش از میلاد به بعد، مارساکسلوک توقفگاه بسیار خوبی به شمار می رود و رومیان و عرب ها و حتی عثمانی ها در این بندر لنگر انداختند.

6. گولدن بی

Golden Bay

گولدن بی (Golden Bay) در خط ساحلی شمال غربی مالت قرار گرفته و بیشتر برای تل ماسه ها و شن های طلایی رنگ خودش معروفیت دارد. به راحتی با ماشین یا وسائل حمل و نقل عمومی می توان به اینجا سفر کرد. در سفر خود حتما از ساحل بلو فلگ (Blue Flag) نیز دیدن کنید که مکانی ایدئال برای انجام فعالیت های مختلفی همچون حمام آفتاب، شنا، انواع ورزش های آبی و غیره است. در سمت شمالی ساحل نیز صخره های وجود دارند که برای غواصی بسیار مناسب هستند. گولدن بی در میان ساکنین محلی و گردشگران به عنوان یکی از محبوب ترین سواحل مالت شناخته می شود.

5. منایدرا و هاجر کیم

Hagar Qim and Mnajdra

منایدرا (Mnajdra) و هاجر کیم (Hagar Qim) دو معبد سنگی فوق العاده هستند که در سفر به مالت حتما باید از آن ها بازدید کنید. این دو معبد در فاصله 500 متری از یکدیگر قرار دارند و از جمله باستانی ترین معابد باستانی جهان محسوب می شوند. قدمت این معابد سنگی به سال 3200 پیش از میلاد باز می شود. باستان شناسان بر این باور هستند که از این مجموعه برای انجام قربانی و آیین های باروری و حاصلخیزی استفاده می شد.

4. خلیج ملیحه

Mellieha Bay

ملیحه (Mellieha) یکی از شمالی ترین روستاهای مالت به شمار می رود که در بالای تپه ای مشرف به خلیجی به همین نام و بزرگترین ساحل شنی مالت قرار گرفته است. اگر در پی آن هستید تا در کنار ساحل از یک روستا سنتی مالتی دیدن کنید، ملیحه انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. از جمله جاهای دیدنی این روستا نیز می توان به کلیسای قرن نوزدهمی، پناهگاه بانو ملیحه (Sanctuary of Our Lady of Mellieħa) و برج سرخ (Red Tower) اشاره کرد.

3. مدینا

Mdina

مدینا (Mdina) شهری مستحکم در منطقه شمالی مالت است که در قرون وسطی به عنوان مرکز مالت شناخته می شد تا اینکه حکومت فرقه سن جان، شهر بیرگو (Birgu) را به عنوان مرکز اداری انتخاب کرد. امروزه دیوارهای شهر همچنان پابرجا هستند و در داخل آن کمتر از 300 نفر زندگی می کنند. البته در بیرون دیوارهای شهر و در فاصله ای نزدیک، بیش از 11 هزار نفر در شهری به نام رباط (Rabat) ساکن هستند. شهر مدینا در قرن هشتم پیش از میلاد از طریق فینیقی ها ساخته شده بود و با اینکه اندازه آن کاهش یافته اما همچنان جذابیت باستانی خودش را حفظ کرده است.

2. جزیره گوزو

Gozo Island

جزیره گوزو (Gozo Island) که به عنوان جزیره غودش (Għawdex) نیز شناخته می شود، دومین جزیره بزرگ از هفت جزیره مالت به شمار می رود. در حدود سال 5000 پیش از میلاد، کشاورزان سیسیلی این جزیره را کشف کردند و در آن ساکن شدند. این جزیره نسبت به دیگر نقاط جنوب مالت کمتر پیشرفته و در عوض دارای چشم انداز ها طبیعی بسیار دیدنیی و خارق العاده است. سواحل جزیره گردشگران بسیاری را به خود جلب می کنند و آب های اطراف آن نیز از جمله بهترین منطقه ها برای غواصی در مدیترانه محسوب می شوند.

1. والتا

Valletta

والتا در خط ساحلی جنوب شرقی والت قرار گرفته است و به عنوان جنوبی ترین مرکز در اروپا و کوچک ترین مرکز در اتحادیه اروپا شناخته می شود. این شهر مرکز تجاری و اداری مالت است و تاثیر معماری مدرن و نئوکلاسیک را می توان در آن مشاهده کرد. از قلعه ها و موزه های باستانی تا باغ ها و کلیساهای زیبا، شهر والتا سرشار از جاهای دیدنی تاریخی است.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "در سفر به مالت کجا بریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به مالت کجا بریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید