درمان سرپایی 131کرونایی تازه در استان مرکزی

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، 131 مورد تازه مبتلا به کرونا در استان مرکزی سرپایی درمان شدند.

درمان سرپایی 131کرونایی تازه در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار از ، سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: گفت: از تعداد 151 مورد نو ابتلا به کرونا در استان مرکزی 131مورد به صورت سرپایی درمان شده و تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.

جمالیان اضافه نمود: از تعداد 151 مورد نو در استان 20 نفر از بیماران در بیمارستان های استان بستری شده اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می نمایند.

او اضافه نمود: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی 151مورد نو ابتلا به بیماری کرونا ویروس در استان مرکزی شناسایی شده اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به 59392 نفر رسیده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: متاسفانه در این مدت 5 مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که بر این اساس تعداد فوتی ها به 2050 نفر رسیده است.

طبق آخرین جدول رنگ بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورخ 25 اردیبهشت 1400 تعداد 10 شهرستان استان مرکزی شامل شهرستان های اراک، ساوه، خمین، محلات، آشتیان، خنداب، شازند، فراهان، دلیجان و زرندیه در شرایط نارنجی قرار دارند و 2 شهرستان تفرش و کمیجان در شرایط زرد قرار دارند.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه 98 وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید 19 را خاطرنشان کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان هایی است که شیوع ابتلا به ویروس کرونا در آن مشاهده شد، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان های استان مرکزی در شرایط زرد ونارنجی قرار دارند.

انتهای پیغام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "درمان سرپایی 131کرونایی تازه در استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان سرپایی 131کرونایی تازه در استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید