اهدا کنندگان خون در یزد رایگان غربالگری دیابت می شوند

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، آقایی گفت: دارندگان کارت اهدای خون در استان یزد با حضور در مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت به صورت رایگان غربالگری دیابت می شوند.

اهدا کنندگان خون در یزد رایگان غربالگری دیابت می شوند

آقایی گفت: دیابت شایع ترین بیماری غیرواگیر در استان یزد است و با توجه به توافق اجرا شده بین سازمان انتقال خون یزد و مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت یزد، کلیه اهدا کنندگان دارای کارت اهدای خون در استان یزد می توانند با مراجعه به مرکز دیابت یزد از غربالگری رایگان دیابت به وسیله پرستار مشاور و در صورت لزوم مشاوره پایه تغذیه ای از سوی کارشناس تغذیه بهره مند شوند.

او می گوید: استان یزد رتبه اول تا سوم شیوع دیابت در کشور را دارد و در گام های بعدی، برنامه های آموزشی و مشاوره ای، پشتیبانی سلامت اهداکنندگان خون و غربالگری برای بیماری های غیر واگیر دیگر مانند فشار خون بالا، سرطان ها و چاقی نیز انجام می گردد.

به گفته او سبک زندگی سالم علاوه بر حفظ سلامت جامعه می تواند آمار اهدا کنندگان خون را افزایش دهد و عوامل خطر بیماری های غیر واگیر یکی از دلیل های اصلی معافیت موقت یا دائم افراد برای اهدای خون است که آمار بالایی را به خود اختصاص می دهد و نشر فرهنگ سلامت و سبک زندگی سالم با تکیه بر چهار بعد سلامت معنوی، روانی، جسمی و اجتماعی می تواند اهدا کنندگان خون به ویژه جوانان را برای شرکت در این عمل خیر مندانه ترغیب کند.

سرپرست اداره کل انتقال خون یزد گفت: این برنامه ها علاوه بر تکریم و ارتقای سلامت اهدا کنندگان، می تواند دامنه افراد شرکت کننده در این فعالیت نوع محبت آمیز را بالا ببرد.

آقایی گفت: در ادامه این طرح با هماهنگی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد و نهاد های مرتبط، غربالگری سایر بیماری های غیر واگیر نیز برای اهداکنندگان خون در استان یزد انجام گردد.

وبلاگ آریابلاگ یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اهدا کنندگان خون در یزد رایگان غربالگری دیابت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدا کنندگان خون در یزد رایگان غربالگری دیابت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید