دادفر: وزارت صمت صنعت خودروسازی را با خاک یکسان می نماید

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، دادفر اسم کرد: سیاست ها و راهی که وزارت صمت درمدیریت صنعت خودروسازی پیش گرفته است، صنعت خودروسازی را با خاک یکسان می نماید.

دادفر: وزارت صمت صنعت خودروسازی را با خاک یکسان می نماید

به گزارش گروه مالی وبلاگ آریابلاگ؛ دکتر مهدی دادفر ، دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو در خصوص قیمت خودرو گفت: هر خودرویی که خودروساز در کشور فراوری می نماید و با قیمت دستوری که دولت مشخص می نماید به فروش می رساند، حدود 15 میلیون تومان ضرر می نماید.

وی با تاکید بر ضرورت آزاد شدن قیمت خودرو و آزاد شدن واردات خودرو به لحاظ تعرفه گفت: خودرو سازی بخشی از ناموس کشور است.

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو گفت: خودرو سازی، ابر قدرت صنعت است و کشوری که صنعت خودرو سازی دارد جزء کشورهای ابرقدرت صنعت محسوب می شوند.

سیاست گذاری های غلط مشکل امروز صنعت خودرو

دادفر با بیان اینکه مشکل امروز صنعت خودرو سازی ما سیاستگذاری غلط نشات گرفته از حضور ناظر به اسم عامل است گفت: صنعت خودرو سازی ما خصولتی است و 29 مرجع در بحث خودروسازی ما دخالت مستقیم دارند.

وی در ادامه با اشاره به وجود ضریب اثر گذاری دلار در هر کالایی که وابستگی ارزی دارد گفت: بعضی از خودروهای فراوری داخل در کشور ما 80 درصد داخلی شده اند و بعضی هم تنها 30 درصد داخلی سازی شده اندکه ضریب اثر گذاری دلار رابطه مستقیم با داخلی سازی دارد و هرچه داخلی سازی بیشتر باشد ضریب وابستگی کمتر خواهد شد.

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو با بیان اینکه قیمت تمام شده خودرو خیلی پایین تر از قیمتی است که امروز عرضه می گردد و بعضی از این افزایش قیمت ها به علت باری است که به دوش خودرو ساز انداخته شده گفت: با انتخاب فرد سیاستمدار به اسم مدیر عامل صنعت خودرو سازی به انحراف رفت و اگر دولت می خواد این خراب کاری را جبران کند و مردمی عمل کند باید تاوان آن را هم بدهد.

دولت از درآمدهای خود چشم پوشی کند

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو توضیح داد: بالغ بر 30 درصد قیمت تمام شده خودرو به اسم مالیات، ارزش افزوده، بیمه، شماره گذاری به دولت پرداخت می گردد که دولت برای عرضه خودرو مقرون به صرفه قیمت می تواند از این درآمدهای خود چشم پوشی کند.

دادفر گفت: به علت سوءمدیریت های سابق بالغ بر 20 درصد قیمت تمام شده خودرو هم بابت بهره وجریمه وام های پرداخت شده به خودروسازان در دهه 80 و90 اخذ می گردد ، که در حال حاضر تاوان این ها را مشتریان می دهد.

منبع: رادیو گفت وگو

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دادفر: وزارت صمت صنعت خودروسازی را با خاک یکسان می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادفر: وزارت صمت صنعت خودروسازی را با خاک یکسان می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید