حوزه های همکاری بین دانشگاه فردوسی مشهد و ژاپن آنالیز شد

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، حوزه های همکاری بین دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه ها و مراکز علمی ژاپن در ملاقات سفیر این کشور و رئیس دانشگاه فردوسی آنالیز شد.

حوزه های همکاری بین دانشگاه فردوسی مشهد و ژاپن آنالیز شد

به گزارش خبرنگار استان های وبلاگ آریابلاگ، ایکاوا کازوتوشی، سفیر ژاپن با گروهی از همراهان خود در دانشگاه فردوسی مشهد حضور یافت و ضمن تبادل نظر با محمد کافی، رئیس این دانشگاه، از بخش های مختلف آن نیز بازدید کرد.

در این جلسه زمینه های همکاری دانشگاه فردوسی با دانشگاه ها و مراکز علمی ژاپن مانند تأسیس مراکز آموزش زبان فارسی در این کشور، ایجاد مرکز قطب علم داده، مراکژ پژوهشی انرژی های بازگشت پذیر و نوین، زلزله شناسی ومطالعات منطقه ای مطرح شد.

بعلاوه موضوعات پژوهشی در زمینه های اقتصاد اسلامی و گیاهان دارویی در این ملاقات مورد بحث و آنالیز نهاده شد. همکاری های علمی و مالی به وسیله بنادر آزاد ایران، معرفی و استفاده از بورسیه های پژوهشی ژاپن از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

کازوتوشی در این نشست با تأکید بر قابلیت های فراوان علمی و پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد، در راستای پیشنهاده های مطرح شده در جلسات، از توسعه همکاری های ژاپن با دانشگاه سخن گفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حوزه های همکاری بین دانشگاه فردوسی مشهد و ژاپن آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوزه های همکاری بین دانشگاه فردوسی مشهد و ژاپن آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید