دانشجویان قزاقی به یاد حافظ شعر خواندند

به گزارش وبلاگ آریابلاگ ، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، به مناسبت بزرگداشت روز حافظ، مراسم افتتاحیه دوره آموزش زبان فارسی با حضور مجید صمدزاده صابر، سفیر و علی اکبر طالبی متین، رایزن فرهنگی ایران در قزاقستان، گلنار میرزادین آوا، معاون علمی، فنی و بین المللی دانشگاه اوراسیا، میراث قاسوبایف، رییس دانشکده روابط بین الملل، استادان و دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اوراسیا در اتاق زبان فارسی و ایرانشناسی این دانشگاه در محل دانشگاه ملی اوراسیا، برگزار گردید.

دانشجویان قزاقی به یاد حافظ شعر خواندند

گلنار میرزادین آوا در سخنانی گفت: دانشگاه اوراسیا همیشه همکاری های ثمربخشی با جمهوری اسلامی ایران داشته و راه اندازی اتاق ایرانشناسی، دعوت اساتید زبان فارسی، شرکت تعداد زیادی از کارشناسان فرهیخته ایرانی در نشست های دانشگاه شاهد این واقعیت است.

معاون علمی، فنی و بین المللی دانشگاه اوراسیا اظهار کرد: متاسفانه همه گیری ویروس کرونا تأثیر سنگینی بر زندگی مردم و همکاری های بین کشورها گذاشته است. با این حال در طول پاندمی میزگردها و نشست های مختلف به طور آنلاین با شرکت نمایندگان کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، برگزار شده است.

وی بعلاوه اضافه نمود: امیدواریم این برنامه ها که در سی امین سالگرد استقلال قزاقستان و بیست وپنجمین سالگرد تأسیس دانشگاه اوراسیا صورت می گیرد، به روابط دو کشور جان تازه ای ببخشد و همکاری ها و مناسبات سرعت بیشتری بگیرد.

آمادگی ایران برای توسعه همکاری های علمی

مجید صمدزاده صابر، سفیر ایران در جمهوری قزاقستان با تبریک به مسئولان، استادان و دانشجویان دانشگاه به مناسبت سی امین سالگرد استقلال قزاقستان و بیست وپنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه اوراسیا گفت: روابط ایران و قزاقستان در تمام زمینه ها، به ویژه در حوزه مالی رو به توسعه است.وی ادامه داد: در هفت ماه اخیر تبادلات مالی دو کشور رشد نزدیک به نودوشش درصدی را تجربه نموده و این بدین معنی است که در آینده ضرورت استفاده از کارشناسانی که به زبان فارسی اشراف بیشتری داشته باشند، افزایش خواهد یافت.

صمدزاده صابر اضافه نمود: خوشبختانه امروزه روابط دانشگاه ملی اوراسیا با دانشگاه علامه طباطبایی ایران آن قدر پیشرفته که مسئولین دو دانشگاه جهت تعامل و ارتقاء روابط را یافته اند و ما توقع داریم با توجه به آمادگی سایر دانشگاه های ایران، دانشگاه اوراسیا کوشش بیشتری کند تا با دانشگاه های دیگر نظیر دانشگاه شریف و شهید بهشتی جهت تعامل و توسعه را با سرعت بیشتری طی کند.

سفیر کشورمان در سرانجام سخنان خود، اظهار داشت: با کوشش های سفارت ایران رتبه دانشگاه ملی اوراسیا دو پله صعود نموده و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در صورت علاقه مندی دانشگاه اوراسیا بعضی از دانشجویان را در مقاطع تحصیلات تکمیلی بورسیه کند.

در ادامه مراسم، سه تن از دانشجویان گروه زبان فارسی به یاد حافظ شیرازی، از شاعران نامی و غزلسرایان مشهور ایران زمین شعر خواندند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "دانشجویان قزاقی به یاد حافظ شعر خواندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان قزاقی به یاد حافظ شعر خواندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید