جاذبه ای دیدنی و حیرت انگیز که در قشم قرار گرفته است

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، مشرق نیوز/ این خبر پیرامون جاذبه ای دیدنی و حیرت انگیز که در قشم قرار گرفته است، برای شما نوشته شده است.

جاذبه ای دیدنی و حیرت انگیز که در قشم قرار گرفته است

ژئوپارک دنیای قشم با وسعتی بالغ بر 30 هزار هکتار در غرب جزیره قشم واقع شده است.

ژئوپارک دنیای قشم محدوده ای طولی است که شرق آن به روستای طبل و سلخ، غرب آن به روستای گوری و کانی، شمال آن به ساحل شمالی و جنوب آن به ساحل جنوبی منتهی می گردد. ژئوپارک دنیای قشم به عنوان اولین و تنها ژئوپارک خاور میانه در سال 2006 در یونسکو به ثبت شبکه دنیای ژئوپارک ها رسید و ایران نیز به واسطه آن یکی از شش کشور صاحب ژئوپارک در قاره پهناور آسیا بعد از چین، مالزی، کره، ژاپن و ویتنام و به عنوان یکی از 19 کشور دنیا بطور رسمی کاندیدای بهره مندی از این امتیاز شده است.

ژئوپارک دنیای قشم به عنوان نخستین ژئوپارک ایران یکی از منحصر بفردترین ژئوپارک های دنیا است که به واسطه قرار گرفتن در کنار سواحل زیبای خلیج فارس و جنگل حرا، چندین پدیده شاخص زمین شناسی را در خود جای داده و به پارک زمین شناسی ایران تبدیل شده است.

وجود مجسمه های طبیعی و نقش برجسته های پراکنده، چین خوردگی ها و کوه های شگفت آور، سطوح تخت و صفه ها در ارتفاعات، ستون های حاصل از عوامل فرسایش، برجستگی ها و فرورفتگی های بوجود آمده از هوازدگی، مخروط افکنه ها و قطعه های فروافتاده در پای ارتفاعات، کوهسرها و هیکل های که دست هنرمند طبیعت به تازیانه باد و باران پدید آورده، تندیس های اعجاب آوری که در شکل های مختلف همانند لاکپشت، سگ، مارمولک، اسب آبی و یا حتی چهره آدمی در حالت خشم و فریاد، پدیده های زمین شناسی نادر و بی مانندی هستند که هریک به تنهایی جذابیت و زیبایی خاص دارند.

منبع: همگردی

به "جاذبه ای دیدنی و حیرت انگیز که در قشم قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه ای دیدنی و حیرت انگیز که در قشم قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید