توصیه هایی برای کاهش صدا های آزاردهنده در محل زندگی

به گزارش وبلاگ آریابلاگ، سروصدا هایی که از خیابان یا خانه همسایگان به داخل منزل می آید در کنار تکاپو و بازی بچه ها به یکی از مسائل آپارتمان نشینی تبدیل شده است.

توصیه هایی برای کاهش صدا های آزاردهنده در محل زندگی

یک رسانه عربی توصیه هایی را برای کاهش صدا های آزاردهنده در منزل به وسیله بعضی تغییرات در دکوراسیون منزل ارائه نموده که دانستن شان خالی از لطف نیست.

تغییر در جانمایی اثاثیه: بهتر است اثاثیه منزل به شکلی چیده شوند که کمدها، کنسول و بوفه در کنار دیوار های آپارتمان مجاور قرار بگیرند تا به نوبه خود مانع از انتقال سروصدا از آنجا شوند، به هر شکل اثاثیه ای که در کنار دیوار قرار می گیرند خود نیز همانند عایق بعضی از موج های صوتی را جذب می نمایند.

فرش های ضخیم: فرش های ضخیم می توانند به عایق های صوتی تبدیل شوند، هرچه زیرانداز و فرش ضخیم تر باشد قدرت بیشتری در جذب صدا خواهد داشت، در انتخاب فرش باید علاوه بر زیبایی این مساله نیز مد نظر قرار گیرد.

در صورتی که بودجه بیشتری برای عایق بندی آپارتمان دارید می توانید از پارکت برای کف خانه بهره ببرید.

بعلاوه بعضی از افراد خاص می توانند فرش ضخیمی را از دیوار آویزان نمایند و با این کار حجم زیادی از موج های صوتی بیرونی جذب آن خواهد شد، گرچه باید دیوار خانه شما از استحکام کافی برای آویزان شدن این فرش با پیچ های مخصوص برخوردار باشد.

پرده ها: برای کاهش سروصدای بیرونی و ایجاد جوی آرام در داخل هر یک از اتاق ها، پیشنهاد می گردد از پرده های ضخیم استفاده گردد، می توان این کار را با افزایش یک ردیف اضافی برای پرده به انجام رساند، بافت پرده قادر به جذب موج های صوتی و کاهش سروصداست.

پشتی: به یک واقعیت باید توجه گردد که افزودن پشتی به مبل ها و صندلی ها می تواند تاثیر بسزایی در افزایش حجم بافت اثاثیه و جذب موج های صوتی در داخل فضای داخلی خانه داشته باشد، استفاده از پشتی ها نه تنها می تواند به زیبایی دکوراسیون بیفزاید، بلکه با افزایش لایه های بافت های موجود در این مساحت، مقدار انعکاس سروصدا را هم کاهش می دهد.

منبع:اعتمادآنلاین

منبع: فرارو

به "توصیه هایی برای کاهش صدا های آزاردهنده در محل زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی برای کاهش صدا های آزاردهنده در محل زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید